Strona 6 z 10

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 12:52
autor: berthold61
a ja odzyskałem spokój duszy dopiero jak zastosowałem taki filtr paliwa http://allegro.pl/filtr-paliwa-tdi-sdi- ... 44548.html" onclick="window.open(this.href);return false; a wywaliłem to dziadowstwo oryginalne nareszcie święty spokój czy zapali czy grzebać i linka holownicza ,,,a przelew prosto do baku i po kłopocie już miesiąc a na tym oryginalnym raz co drugi raz co piąty dzień kaplica

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 14:15
autor: Haki
Wystarczy zamontować filtr taki jak zastosowali w MK V by się pozbyć ( pseudo podgrzewacza - który jest niczym innym jak zwykłym zaworkiem ) powodującym zapowietrzanie się układu ...

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 14:56
autor: tomek08
Witam,
munior pisze:Wszystko to prawda ,teoretycznie tak to działa :chytry: ...tyle że praktycznie można zapomnieć że ten "podgrzewacz" cokolwiek nam podgrzeje w ujemnych temperaturach nie ma szans .
Tak to ma działać, ale w praktyce jest inaczej i doskonale z tego sobie zdaje sprawę. :helm:
Pozdrawiam.

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 17:13
autor: munior
wesol pisze:munior- costy najlepszego zrobił. Chlopie to na ten filtr wszyscy narzekaja i ja ludzi namawiam na forach oplowskich ze by wywalali tą obudowe i zakladali filtr od golf 2 1.6. Obudowa filtra sie wypacza, uszczleka nie trzyma, wieczne problemu z zapowietrzaniem.
Hmm...w takim razie jak zaczną się u mnie z tym kłopoty ,to będę wiedział dlaczego :hmm: szczerze mówiąc to pooglądałem sobie ten filtr dość dokładnie ,i nie zauważyłem jakichś fabrycznych niedoróbek obudowy itp...jest tam jedna centralna śruba na torxa ,którą trzeba dokręcić z wyczuciem ,nawet podany jest moment 6Nm ...podejrzewam że to wypaczanie ,jak piszesz ,nie dzieje się samo z siebie ,tylko jak ktoś nie ma wyczucia w łapce i dopier...li tą śrubę na chama :chytry: ale może się mylę ...okaże się w przyszłości .Największą zaletą tego filtra jest podgrzewacz elektryczny z wbudowanym termostatem ,no i tanie wymienne wkłady i to była główna przyczyna ,dla której go założyłem
Michał_1977 pisze:munior, foty,foty,foty :food: Na co czekasz? :bajer:
Za bardzo nie ma czego fotografować :grin: bo mam to w audi 80 ,to raz ,dwa to praktycznie pasuje to w miejsce starego bez specjalnej rzeżby ...no chyba że za rzeżbę mozna uznać odcięcie wzmocnienia obudowy tego filtra ,zeby się zmieścił w ori okrągłą podstawę ,jaka siedzi w audi.Działa jak należy ,podgrzewa ropkę nie za dużo ,bo do ok.20 stopni,włacza się w podobnej temp.co świece żarowe ,czyli ok. 5 stopni .Trzech moich znajomych też na to namówiłem i jak na razie nie zgłąszają żadnych problemów ...pożyjemy zobaczymy :grin:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 18:51
autor: wesol
tak zazwyczja zle dokrecona obudowa w sensie za mocno. Ale tez nie wiem jak zorbiles te wejscia i wyjscia bo w oplu jest na taki szybko zlaczki i sa tam oringi ktorymi tez lubi zaciagnac.
Powiem szczerze z enie pamietam jak to tam jest zrobione czy tam jest jakis termostat to nie pamietam ale jest jakas sprezynka w tym deklu. Zawsze myslalem ze tam podgrzewaniem steruje ECM ale juz poprostu nie pamietam.

Re: Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 19:27
autor: krzycho85
Wystarczy zamontować filtr taki jak zastosowali w MK V
Mówisz o czymś takim: http://allegro.pl/vw-golf-5-v-filtr-pal ... 08956.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Widzę, ze obudowa ma 4 króćce, czyli powrót z pompy będzie nadal przez filtr szedł do zbiornika?

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 19:55
autor: munior
wesol pisze:tak zazwyczja zle dokrecona obudowa w sensie za mocno. Ale tez nie wiem jak zorbiles te wejscia i wyjscia bo w oplu jest na taki szybko zlaczki i sa tam oringi ktorymi tez lubi zaciagnac.
Zgadza się ,tak mam ,na szybkozłaczki , na razie szczelnie ...ale można też założyć dokładnie taki sam filtr ,tyle że od renówki ,i tam nie ma tych szybkozłączek ,są wystające króćce na wężyk ,jeden pionowo do góry ,drugi poziomo ,więc problemu z nieszczelnymi szybkozłaczkami nie ma , zakładamy węzyki i dajemy opaski :D...tyle że w audi 80 filtr jest pod samą górą pokrywy silnika i to pionowe wyjście do góry niestety ''włazi '' już w maskę ,i oba podłaczenia muszą iść poziomo ...w vw ,czy w audi a4 można bez problemu włożyć taki filtr z pionowym jednym z króćców bo nie ogranicza nas już bliskość pokrywy silnika

Re: Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: pn gru 24, 2012 00:12
autor: Haki
krzycho85 pisze:
Wystarczy zamontować filtr taki jak zastosowali w MK V
Mówisz o czymś takim: http://allegro.pl/vw-golf-5-v-filtr-pal ... 08956.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Widzę, ze obudowa ma 4 króćce, czyli powrót z pompy będzie nadal przez filtr szedł do zbiornika?

Zgadza się -- ale eliminujesz pseudo podgrzewacz ( który się do :ass: nadaje ) a wkłady są tanie

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz sty 20, 2013 21:17
autor: luki25
witam

mam problem z filtrem paliwa a mianowicie na jego górnej powierzchni zbiera mi paliwo. sprawdziłem wężyki i żaden nie jest pęknięty, mam zamontowane metalowe opaski na łączeniach przewodów z filtrem. czy możliwe jest że to tym zaworkiem leci paliwo??

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: pn sty 21, 2013 02:29
autor: chudy191989
u mnie temat rozwiązany.... złe ustawienie zapłonu powodowało długie kręcenie... teraz odpala na strzała, zero kręcenia...

Re: Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: pn sty 21, 2013 09:25
autor: lukasz_bliw
luki25 pisze:witam

mam problem z filtrem paliwa a mianowicie na jego górnej powierzchni zbiera mi paliwo. sprawdziłem wężyki i żaden nie jest pęknięty, mam zamontowane metalowe opaski na łączeniach przewodów z filtrem. czy możliwe jest że to tym zaworkiem leci paliwo??
Tak to przez ten zaworek. Jego też się powinno wymienić przy wymianie filtra a przynajmniej oring pod nim. Jak się to powymienia to nic nie cieknie i nic się nie zapowietrza.

Na przyszłość - wysil się trochę i poszukaj - na tym forum już jest chyba wszystko - łącznie z tym jak polerować i wymieniać koło :)

Re: Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: śr lip 02, 2014 10:00
autor: voycio
Panowie, wymieniam filtr paliwa na ten bez podgrzewacza, lecz nie mam żadnej rurki ani dwójnika żeby zmostkować węże paliwowe te od podgrzewacza. Ale mam za wolny zaworek zwrotny :hmm: którym mógłbym połączyć te przewody.
Czy montaż zaworka w tym miejscu może wpłynąć na coś negatywnie??

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: śr lip 02, 2014 17:55
autor: munior
voycio pisze: wymieniam filtr paliwa na ten bez podgrzewacza, lecz nie mam żadnej rurki ani dwójnika żeby zmostkować węże paliwowe te od podgrzewacza. Ale mam za wolny zaworek zwrotny :hmm: którym mógłbym połączyć te przewody.
Czy montaż zaworka w tym miejscu może wpłynąć na coś negatywnie??
Nie wpłynie negatywnie na nic ,jak nie masz nic innego do połączenia dwóch wężyków to montuj zaworek ,tylko zamontuj zgodnie z kierunkiem powrotu paliwa ,czyli strzałką w stronę powrotu do zbiornika ,nie odwrotnie :hmm:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: czw lip 03, 2014 08:18
autor: voycio
Spoko tyle jeszcze ogarniam :grin: dzięki za info