Strona 6 z 7

: ndz sty 04, 2009 15:48
autor: damcio151
Audik pisze:Tak,rozumiem,i teoria na podanie dodatkowego zasilania wydaje sie słuszna,bo ECU podaje napięcie,ale gdzieś ono sobie wędruje(może przetarcie przewodu),i nie dostaje sie go tyle ile powinno,i sobie wywala błąd.
może się uda, może nie ... nie czytałeś całego tematu :chytry:

: ndz sty 04, 2009 15:50
autor: Audik
Czytałem,ale najprosciej będzie jak wywali ten trzpień,błąd bedzie wyskakiwał,ale mulic juz nie powinno,no i obejdzie się bez podawania dodatkowego napięcia.

: ndz sty 04, 2009 15:50
autor: damianIV
Posiedziałem dziś trzy godzinki w garażu:
Pierwsze co zrobiłem to wyciągłem ECU przesmarowałem wtyczki i piny w ECU, sprawdziłem przewód na N109, rozłączyłem wtyczkę do której idzie przewód z N109 i przesmarowałem styki. Skasowałem błąd i wyjechałem z garażu, po kilkudziesięciu metrach zanik mocy i błąd 1 Fault Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Później wyciągnołem przekaźnik 109 pod kierownicą, przelutowałem luty, przesmarowałem styki i wsadziłem. Próba na drodze i ten sam objaw.
Później podłączyłem praz z akumulatora na N109 i bez zapalania silnika były cztery błędy:4 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
00626 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1570 - 35-00 - Please Register/Activate
Później odpiołem i zaizolowałem przewód z N109 i podałem prąd z akumulatora, wyskoczył błąd z N109 którego nie dało się skasować, próba na drodze w trybie awaryjnym non stop.
Zauważyłem że jak podepnę prąd na n109 lub jak normalnie przekręcam kluczyk stacyjki to słychać trzy lub cztery kliknięcia zaworka n109.
Jak odłączę przewód z n109 i podepnę prad z akumulatora to wtedy kliknie tylko raz.
Założyłem na końcu znowu oryginalny zawór N109 który wymieniłem wcześniej i nie ma różnicy w zachowaniu auta bez względu czy jest ten z BOSCHa czy ten zamiennik co kupiłem.

: ndz sty 04, 2009 15:52
autor: damcio151
Audik pisze:Czytałem,ale najprosciej będzie jak wywali ten trzpień,błąd bedzie wyskakiwał,ale mulic juz nie powinno,no i obejdzie się bez podawania dodatkowego napięcia.
nic nie rozumiesz ? to nie jest zwykły diesel czy TD !!
co Ty w ogóle piszesz ?
Audik pisze:błąd bedzie wyskakiwał,ale mulic juz nie powinno
nie znasz zasady działania TDI , to po co piszesz w ogóle ... ja mam taką zasadę - nie wiem co pisać , nie znam się to nie pisze ? opisałem wcześniej - błąd n109 to błąd krytyczny i ECU przechodzi w tryb awaryjny , nie rozumiesz ?

[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 14:54 ]
damianIV pisze:Zauważyłem że jak podepnę prąd na n109 lub jak normalnie przekręcam kluczyk stacyjki to słychać trzy lub cztery kliknięcia zaworka n109.
Jak odłączę przewód z n109 i podepnę prad z akumulatora to wtedy kliknie tylko raz.
no to szukaj przerwy w przewodzie .... miernik w łapię , ustaw na sprawdzanie diody najlepiej , jak będzie przejście to miernik będzie piszczał ...

: ndz sty 04, 2009 15:56
autor: Audik
Kolego nie unoś sie bo to na urodę szkodzi,może sie i nie znam,ale osobiście jeździłem z uwalonym n109 w TDI,i w tryb awaryjny mi nie wchodził.

: ndz sty 04, 2009 16:00
autor: damcio151
Audik pisze:Kolego nie unoś sie bo to na urodę szkodzi,może sie i nie znam,ale osobiście jeździłem z uwalonym n109 w TDI,i w tryb awaryjny mi nie wchodził.
wiesz czemu się unoszę ? wchodzisz w temat , który ma 5 stron i w którym to co pisałeś było już opisane , później mimo tego , ze zostało wszystko wyjaśnione , piszesz głupoty - tak to nazwę , no bo jak inaczej ? skoro nawet na pierwszej stronie jest opisane czemu auto przechodzi w tryb awaryjny
Audik pisze:jeździłem z uwalonym n109 w TDI,i w tryb awaryjny mi nie wchodził.
nie wchodził w tryb awaryjny , bo nie wyskakiwał błąd ... tu jest inaczej

: ndz sty 04, 2009 16:10
autor: Audik
damcio151 pisze: no to szukaj przerwy w przewodzie ....
Albo,bezczelnie obetnij przewodzik na konektorku,tak ok.1cm i zagnieć na nowo,bo przy końcówce konektora są największe drgania i mógł sie w tym miejscu złamać,a przez izolacje nie widać.
nie wchodził w tryb awaryjny , bo nie wyskakiwał błąd ...
Wyskakiwał,sprawdzane KTSem boscha,co go wykasowali to pojawiał sie znów,ale byli tacy świetni że nie wiedzieli dlaczego.

: ndz sty 04, 2009 16:29
autor: damianIV
Audik pisze:
damcio151 pisze: no to szukaj przerwy w przewodzie ....
Albo,bezczelnie obetnij przewodzik na konektorku,tak ok.1cm i zagnieć na nowo,bo przy końcówce konektora są największe drgania i mógł sie w tym miejscu złamać,a przez izolacje nie widać.
nie wchodził w tryb awaryjny , bo nie wyskakiwał błąd ...
Wyskakiwał,sprawdzane KTSem boscha,co go wykasowali to pojawiał sie znów,ale byli tacy świetni że nie wiedzieli dlaczego.
Przewód do oczka jest dosyć dobrzez przymocowany, na łączeniu nie powinno się ruszać bo jakieś 5 cm poniżej od n109 jest przymocowany. Kabelek przy oczku się nie rusza bez względu na drgania silnika.
CO to może być z tym Golfem? Co można jeszcze wymienić? a może być tak że ten nowy n109 też jest uszkodzony? Myślę że nie...

: ndz sty 04, 2009 16:31
autor: damcio151
damianIV pisze:CO to może być z tym Golfem? Co można jeszcze wymienić? a może być tak że ten nowy n109 też jest uszkodzony? Myślę że nie...
albo przewód jest gdzieś ułamany , albo .... ścieżka, lub lut w ECU jest do poprawy

: ndz sty 04, 2009 16:41
autor: Sztomel
no właśnie u mnie w kilku już przypadkach kiedy byłem zmuszony łączyć N109 na krótko bo ECU nie miał zasilania z przekaźnika 109 to w czasie jazdy nie łapał mi trybu awaryjnego, dopiero podczas wczorajszej a sprowokowanej tym tematem próby jazdy bez 109 i z podpiętym na N109 zasilaniem z aku wszedl mi w tryb awaryjny ale po odpięciu zasilania z aku z zaworu i włożeniu 109 silnik pracował jak należy bez trybu awaryjnego z tą tylko różnicą że oczywiście u mnie sam N109 jest całkowicie sprawny, wyobrażam sobie jaką na dzień dzisiejszy mój sterownik ma kolekcję błędów, które przy okazji trzeba będzie wykasować.

[ Dodano: 04 Sty 2009 15:50 ]
przerwy w zasilaniu muszą następować z tak wielką częstotliwością, że silnik nawet nie zgaśnie zanim N109 znowu będzie zasilony 12 V i jak tu teraz sprawdzić - chyba najlepiej byłoby zdublować (puścić równolegle) jeden osobny dodatkowy kabel począwszy od pinu 77 we wtyczce ECU aż do samego zaworu N109 i zobaczyć czy wtedy przerwy też wystąpią - jeśli tak to wykluczymy przerwę we wiązce od ECU do N109 i dalej to już szukać od ECU do 109 albo w samym N109.

: ndz sty 04, 2009 16:52
autor: damcio151
Sztomel pisze:i dalej to już szukać od ECU do 109 albo w samym N109.
w ECU , skoro wyeliminujemy obwód od ECU do n109 to pozostaje już same ECU

: ndz sty 04, 2009 17:01
autor: piter_s
mozna i tak
najprosciej to jak damcio pisze miernik w łąpy i zmiezyc przewód od n109 do wtyczki ecu jak piszecie pin77, ale to moga byc wskazanie dobre dopiero podczas jazdy moze byc przebicie na mase.
sprawdz jeszcze ta duza okrągłą kostke na wiazce

: ndz sty 04, 2009 17:06
autor: Sztomel
ale z tego co spikam a spikam niewiele to :
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

oznacza tyle co chwilowe braki połączenia z masą a skoro eku podaje 12 V to masa jest na pompie wtryskowej więc może trzeba czyścić gniazdo z gwintem pod N109 na pompie, co myślicie ?

: ndz sty 04, 2009 17:08
autor: damcio151
Sztomel pisze:oznacza tyle co chwilowe braki połączenia z masą a skoro eku podaje 12 V to masa jest na pompie wtryskowej więc może trzeba czyścić gniazdo z gwintem pod N109 na pompie, co myślicie ?
Sztomel pisze:31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
to znaczy przerwa lub zwarcie do masy ...
piter_s pisze:ale to moga byc wskazanie dobre dopiero podczas jazdy moze byc przebicie na mase.
trzeba po podłączeniu ruszać przewodami