Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 29, 2009 16:14

ja nic nie rozpoznaje ://///// niestety


ale mam taki problem czy to jest wtyczka od czujnika hamulca ?? bo mi sie tak wydawało
i podciągnałem ją pod czujnik z mk2 i wszystko zaczęło sie sypać ://
Jesli nie to od czego to jest i gdzie powinno iść ? i gdzie idzie ?

Obrazek

i kolory kabli
biało czerwony i brązowo niebieski
Obrazek

[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 15:16 ]
Sprawdziłem tez kable od czujnika i masakra ://
1 i 3 w ogóle sie gdzieś gubią

pin 1 to powinien iść do ECU pin 14 i nie szedł to podciągłem go tam.
pin 3 to do masy więc tez dałem mu mase

teraz auto odpala nie zależnie czy zimny czy Ciepły ale dziwne jest to ze za każdym razem grzeje świece !! :///

i jeszcze gdybyś mógł zidentyfikować wtyczkę o której pisałem posta wyżej Dzisiaj 15:14
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 22:06 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw sty 29, 2009 19:18

VWjowiec pisze:potrzebuje pomocy
Kolego załóż osobny temat bo się tu pogubimy :grin:
Odpowiem bardzo chętnie :bigok:

[ Dodano: 29 Sty 2009 18:54 ]
To_mas pisze:i jeszcze jedno pytanko
bo ori puszki filtra nie będzie :// i co w takim wypadku zrobić z przewodem idącym do N18 ?
Ja kiedyś w takim przypadku wykożystałem kominek z dętki rowerowej.
Przewierciłem otwór w filtrze powietrza o średnicy kominka z dętki, przełożyłem go przez otwór i zabespieczyłem nakrętkami z obu stron przed wypadnięciem.
Pod nakrętki włożyłem troszke kleju do szyb samochodowych w ramach uszczelnienia i w ten sposób otrzymałem idealny króciec pod wężyk od N18


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 29, 2009 20:35

mariusz75,

zobacz na to :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dbb52.html

wg tego rysunku pin 1 z czujnika temp idzie do T68/ 33 a pin 3 do T68 / 14
i tak własnie mam

ale coś namieszałem i ECU zawsze grzeje świece i jak zapala to ma wyższe obroty

dopiero jak pod ten pin 1 we wtyczce czujnika dam mase (z aku) to ECU zachowuje sie normanie (nie grzeje świec i ma dobre obroty na luzie)
nie wiem co sie mogło spierniczyć i jak to rozwiązać ://
co to jest w ogóle to wejście 33 we wtyczce ECU ?? bo to ani do masy nie idzie tylko łączy ze sobą wszystkie czujniki :/
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 20:36 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw sty 29, 2009 20:47

To_mas pisze:ale mam taki problem czy to jest wtyczka od czujnika hamulca ??
Każde TDI ma dwa czujniki położenia pedału hamulca "F" i "F47" (dwa osobne jak w MK III, lub jeden zintegrowany dwuobwodowy jak w MK IV lub MK V)
I jeden czujnik położenia pedału sprzęgła "F36"

"F" - czujnik (włącznik) świateł hamowania
"F36" - czujnik (włącznik) wciśnięcia pedału sprzęgła
"F47" - czujnik (włącznik) wciśnięcia pedału hamulca

F
pin 1 przewód czerwono - niebieski do E/4
pin 2 przewód czerwono - biały do E/3

F36
pin 1 przewód brązowo - biały do masy
pin 2 przewód biało - czerwony do T68/17

F47
pin 1 przewód biało - niebieski do T68/20
pin 2 przewód brązowo biały do masy

[ Dodano: 29 Sty 2009 20:24 ]
To_mas pisze:http://www.fotosik.pl/pok...d0531dbb52.html

wg tego rysunku pin 1 z czujnika temp idzie do T68/ 33 a pin 3 do T68 / 14
i tak własnie mam
Te schematy z AUTO-DATY to można traktować tak raczej poglądowo niż jako źródło fachowej wiedzy.
Chodzi w tym o to że wszystkie czujniki biorą mase jak również ECU na pin T68/33 bierze mase z tego samego punktu masowego w wiązce przewodów idącej do silnika
A ztego schematu wygląda to tak jakby wszystkie te kable szły do T68/33

Opis pinów czujnika temperatury.
Według moich schematów to powinno być tak

Z wtyczki od czujnika temp. "pin 1" idzie do masy w wiązce przewodów od silnika
Z wtyczki od czujnika temp. "pin 3"idzie do wtyczki ECU "T68 pin 14"
Z wtyczki od czujnika temp "pin 2" idzie do masy na bloku silnika
Z wtyczki od czujnika temp. "pin 4" idzie do puszki z bezpiecznikami wtyczka "G2 pin 3"

[ Dodano: 29 Sty 2009 20:33 ]
We wcześniejszym opisie pinów czujnika temperatury pomyliłem piny "1" i "3" i kazałem Ci podłączyć mase na pin "3" a sygnałowy na pin "1" a powinno być odwrotnie.

To dlatego silnik miał po zapaleniu wyrzsze obroty i migała kontrolka świec żarowych - sygnalizując zwarcie do masy na przewodzie sygnałowym od czujnika temperatury.

Przepraszam za pomyłke :crazy: :crazy: :crazy: .

Poprawiłem poprzedni opis i wyżej też dałem prawidłowy.

[ Dodano: 29 Sty 2009 20:39 ]
Na tym schemacie z tego miejsca (zaznaczone) wszystkie czujniki i ECU biorą mase

Obrazek


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 29, 2009 22:04

mariusz75, czyli jak wepnę jeden konieć miernika ustawionego na piszczenie :P w pin T68 / 33 a drugi przyłoże do masy np klemy - akumulatora to powinno piszczeć ?? (ze tak sie zapytam mało fachowo :P )

bo u mnie coś sie spierniczyło (chyba gdzieś przepalił sie kabel albo coś w ECU)

Bo jeśli nie dam dodatkowej masy np z akumulatora w kabel idący do 33 (wepne sie w którymś miejscu) to ECU zachowuje sie jakby nie widział czujnika tem ( wysokie obroty i grzanie świczek) a jak dołożę tą dodatkową masę to jest wszystko ok obroty w normie i nie grzeje świec.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw sty 29, 2009 23:24

To_mas pisze:mariusz75, czyli jak wepnę jeden konieć miernika ustawionego na piszczenie w pin T68 / 33 a drugi przyłoże do masy np klemy - akumulatora to powinno piszczeć ?? (ze tak sie zapytam mało fachowo )
Tak. na pinie T68/33 powinna być stała masa.
Możesz to sprawdzić miernikiem na przejście.
Ale bardzo uważaj aby nie rozgiąć gniazda pinu w wtyczce T68 przy sprawdzaniu przejścia bo potem może nie kontaktować z pinem w ECU. Najlepiej użyj IGŁY. Dolutuj do niej kawałek kabelka i dopiero wtedy używaj do wsadzenia w gniazdo pinu we wtyczce.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 30, 2009 00:11

mariusz75 pisze:Tak. na pinie T68/33 powinna być stała masa.
a wiesz moze skąd ona sie tam bierze ??
czy np z ECU poprzez pin 1 do którego dochodzi masa ??
czy np ten kabelek który wchodzi w pin 33 jest gdzieś w wiązce zlutowany z masowym ??
bo u mnie w nim masy nie ma :(( i teraz czy coś w ecu czy w wiązce sie przepaliło:///



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt sty 30, 2009 01:09

mariusz75, jesteś pewien, że na pinie 33 powinna być normalna "masa"? Przyjrzyj się dokładnie temu schematowi i zobaczysz, że pin 33 nie łączy się z masą, czy klemą "-" akumulatora. Według schematu (chyba, że jest schrzaniony) to śmiem twierdzić, że tam (na pinie 33) jest stabilizowane przez ECU +12V służące jako "wzorcowe" napięcie zasilania czujników. Zobacz na czujnik położenia wału. Gdyby było tak jak piszesz to miałby dwie masy (pin 1 i 3) i sygnał (pin 2), więc żadnego zasilania.
Zauważ też, że z tego napięcia są zasilane wszystkie "ważne" czujniki: temp. powietrza, temp. paliwa, temp. cieczy chłodzącej, oraz potrzebuje go też przepływomierz.
To jest jakieś napięcie odniesienia, a nie masa!

[ Dodano: 30 Sty 2009 16:55 ]
OK. Sprawdziłem schematy (również OE.) i wycofuję się z powyższego :gora:
Na pinie 33 jest masa, ale nie prosto z akumulatora, tylko "przepuszczona" przez ECU i służy tylko do "masowania" czujników (pewnie chodzi o zakłócenia).

Z nowości: pomierzyłem napięcia u siebie w autku i na zciągniętej wtyczce, na pinie 3 czujnika (czyli pin 14 w ECU) mam +5,01V przy włączonym zapłonie.

To_mas, wcześniej czytałem, że ECU miałeś "robione" na immo, może podczas przeróbki ECU coś w nim legło?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob sty 31, 2009 02:00

AFN140KM pisze:OK. Sprawdziłem schematy (również OE.) i wycofuję się z powyższego :gora:
Na pinie 33 jest masa, ale nie prosto z akumulatora, tylko "przepuszczona" przez ECU i służy tylko do "masowania" czujników (pewnie chodzi o zakłócenia).
super bardzo dziękuje :))
AFN140KM pisze:Z nowości: pomierzyłem napięcia u siebie w autku i na zciągniętej wtyczce, na pinie 3 czujnika (czyli pin 14 w ECU) mam +5,01V przy włączonym zapłonie.
sprawdze u siebie

a u mnie jedno jest dziwne jeśli wsadze miernik w złącze diagnostyczne tam gdzie jest + 12 i do masy to mi pokazuje +17 :/// jak to mozliwe
a jeśli dam go do +12 i do lini k czy L nie pamiętam to jest +12 na mierniku

AFN140KM pisze:To_mas, wcześniej czytałem, że ECU miałeś "robione" na immo, może podczas przeróbki ECU coś w nim legło?
bardzo możliwe rozebrałem ECU i coś w nim śmierdzi przy jednej płytce :////
najprawdopodobniej poległo ECU i teraz moje bardzo ważne pytanie:

czy jak silnik jest z grudnia 94 czyli juz ten nowszy czy mogę do niego założyć ECU z silnika starszego ? czyli ten do 10.94 ??
bo takiego będę szukał i w d....e mam wypalanie immo wtedy !! :D
jeśli tak to czy wtedy coś trzeba zrobić ?? słyszałem ze zamienić 2 piny we wtyczce ale nic dokładnie nie wiem.


[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 01:06 ]
mariusz75, bardzo Cie prosze jeszcze ta ostatni wtyczka co podałem na poprzedniej stornie !! :pub:
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 02:11 przez To_mas, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz lut 01, 2009 01:14

To_mas pisze:[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 01:06 ]
mariusz75, bardzo Cie prosze jeszcze ta ostatni wtyczka co podałem na poprzedniej stornie !!
Nie do końca jestem pewien, ale to może być wtyczka od czujnika położenia sprzęgła. Jeśli tak to powinna być troszkę mniejsza od tej co idzie do czujnika pedału hamulca.




[ Dodano: 01 Lut 2009 12:05 ]
Sprawdziłem dziś u siebie w aucie :hmm: , kostka ta jest od czujnika położenia sprzęgła na 100 % :bigok: . Kolory kabli takie same mam w moim aucie.
Dziwi mnie tylko dlaczego na moich schematach są podane innne kolory :crazy:




[ Dodano: 01 Lut 2009 12:37 ]
I jeszcze gniazdo zbiorcze diagnozy z mojego auta :grin:

Gniazdo zbiorcze diagnozy (wtyczka TV14)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wtyczka czerwona - od diagnozy AIR-BAG
Wtyczka szara - od diagnozy ABS
Wtyczka brązowa -od diagnozy IMO i silnika
Wtyczka biała:
-kabel szary z białym paskiem - linia K diagnozy idzie do T16/7,
-kabel żółty - linia L diagnozy idzie do T16/15
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 13:39 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 01, 2009 18:11

mariusz75 pisze:Gniazdo zbiorcze diagnozy (wtyczka TV14)
mam cuś takiego :D
Ale dziwne ze jak wymontowałem ten kawałek instalacji co pokazałem wczęsniej z wtyczką T16 to tam było podłączone inaczej i to mnie dziwi qrcze ://

No ale w sumie nie powinno być różnicy skąd ja wezmę +12 czy mase byle bym dobrze podłączył sie w linie K i L ??
To_mas pisze:a u mnie jedno jest dziwne jeśli wsadze miernik w złącze diagnostyczne tam gdzie jest + 12 i do masy to mi pokazuje +17 :/// jak to mozliwe ??
a jeśli dam go do +12 i do lini k czy L nie pamiętam to jest +12 na mierniku
To_mas pisze:czy jak silnik jest z grudnia 94 czyli juz ten nowszy czy mogę do niego założyć ECU z silnika starszego ? czyli ten do 10.94 ??
bo takiego będę szukał i w d....e mam wypalanie immo wtedy !! :D
jeśli tak to czy wtedy coś trzeba zrobić ?? słyszałem ze zamienić 2 piny we wtyczce ale nic dokładnie nie wiem.



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz lut 01, 2009 20:57

AFN140KM napisał/a:
To_mas, wcześniej czytałem, że ECU miałeś "robione" na immo, może podczas przeróbki ECU coś w nim legło?


bardzo możliwe rozebrałem ECU i coś w nim śmierdzi przy jednej płytce :////


najprawdopodobniej poległo ECU i teraz moje bardzo ważne pytanie: [/quote]

masz prawdopodobnie wstawiony emulator od immo i mozliwe ze od niego napiecie na lini k wariuje ,
ciekawe jak jest z diagnozą ale pewnie tez kiepsko
A ecu jest dobrze zabezpieczone i mysle ze nie powinno sie tak la<two uszkodzic
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 21:01 przez DANIEL LHR, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 01, 2009 21:58

DANIEL LHR pisze:ciekawe jak jest z diagnozą ale pewnie tez kiepsko
miało być robione tak by była możliwa diagnoza !
DANIEL LHR pisze:A ecu jest dobrze zabezpieczone i mysle ze nie powinno sie tak la<two uszkodzic
jesli przez pomyłkę dałem +12 na właśnie ten kabel masowy co wchodzi do pinu 33 a tak sie raczej stało to by wszystko wyjaśniało.
I wywaliłem kase w błoto ale trudno teaz muszę kupić ECU juz bez immo tylko czy ktoś mi odpowie na moje pytania odnośnie tego co pisałem wyżej ?



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz lut 01, 2009 22:12

czy jak silnik jest z grudnia 94 czyli juz ten nowszy czy mogę do niego założyć ECU z silnika starszego ? czyli ten do 10.94 ??
bo takiego będę szukał i w d....e mam wypalanie immo wtedy !! :D
jeśli tak to czy wtedy coś trzeba zrobić ?? słyszałem ze zamienić 2 piny we wtyczce ale nic dokładnie nie wiem.

[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 01:06 ]
mozesz zalozyc starszy 2 min roboty z zamianą2 pinów , Ja u siebie wsadzilem z pasata b5 i bylo podobnie z tym ze dodatkowo doszla zmiana pinow przy pedalach

[ Dodano: 01 Lut 2009 21:15 ]
ecu jest napewno zabezpieczone na zwarcie ,ale n apodanie plusa to juz nie koniecznie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 194 gości