Witam,
Piasek pisze:Piasek pisze:Gdyby winny był rozrusznik - Bad_Boy, napisałby że są jakieś problemy z kręceniem itp... Skoro nie napisał, wnioskuję że rozrusznik kręci tak samo sprawnie i ochoczo na ciepłym jak i na zimnym
A odnośnie tej "ochrony dwumasu" to mam do czynienia z dwoma MkV 1.9 TDI z 2005 roku.
Jeden ma przebiegu zaledwie 78 tys km, drugi prawie 200 i w żadnym nie występuje wspomniane zjawisko "dłuższego kręcenia na ciepłym".
Obydwa odpalają tak samo, od pierwszego obrotu, bez względu na temperaturę silnika czy otoczenia.
Czyli jak mam to rozumieć ?
Tutaj już VW nie dba o dwumas na ciepłym ??
Czy może jednak są to sztuki z poprawionymi mapami w których opisywane zjawisko utrudnionego rozruchu na ciepłym nie występuje ?
W obydwu rozrusznik nie był nawet dotykany a zwłaszcza w sztuce mającej 200 tyś km bo auto głównie po Poznaniu jeździ i służy jako auto miejskie, odpalanie 20x dziennie...
Prawdopodobnie masz szczęście, że trafiłeś na dobre egzemplarze, jak poczytasz trochę to forum to się dowiesz, że niektóre silniki wychodząc z fabryki miały problem z rozruchem na ciepło, a inne, jak dobrze pamiętam np. AHF nigdy im się nie przytrafiało. Nie mówię, że to jest reguła, że np. AHFy wszystkie dobrze palą, podałem tylko taki przykład.
Co do tego rozrusznika: znajomy w turanie silnik albo 101, albo 105KM miał taką dolegliwość, że ciepły trzeba było kręcić dużej, po zrobieniu rozrusznika pali dobrze. Nie wiem co dokładnie tam było robione, czy tulejki, czy szczotki, czy wszystko, czy był tylko wymyty i przesmarowany, tego nie wiem i on też nie wie, ponieważ zawiózł samochód do mechanika i mu to zrobił.
Również na tym forum pisze, że regeneracja rozrusznika, czy wymiana akumulatora, to usunięcie przyczyny na chwilę, bo po jakimś czasie znów akumulator będzie słabszy, a rozrusznik po czasie znów się troszkę zużyje i problem powróci. Całkowite za żegnanie problemu to wgranie nowych map.
Ja też miałem taki problem i po zmianie akumulatora poprawiło się rozpalanie na ciepłym, ale nie do końca, czyli na starym musiał kręcić 4 sekundy, a na nowym 2. Miałem robić z rozrusznikiem, ale jakoś odkładałem to, a po wgraniu nowej mapy zaczął zapalać od strzała tak jak Ty
Piasek piszesz.
Tak że niech każdy robi jak uważa, bo to swoje pieniądze będzie wydawał na, to nowy akuś, to rozrusznik.
Ja zrobiłem tak i nie żałuję.
Pozdrawiam.