Strona 46 z 59

: śr lip 08, 2009 19:51
autor: SMUTNYINDYK
Ale czy to można zrobić tak, że wstawia się i już[ oczywiście wiadomo kosztem przyspieszeń], czy jest to związane z jakimiś przeróbkami i jakie mogą być konsekwencje n.p. spalanie 15l/100km.

: śr lip 08, 2009 20:10
autor: bradley
Zasada jest prosta.
VNT jest sterowane podcisnieniowo
WG cisnieniowo.
Czyli musisz zmienic turbine, zaworek n75, zdemontowac gruche podcisnienia bo nie bedzie na nic przydatna oraz przestawic sterowanie turbiny w komputerze (tzw. korekta programu).

Ja bym sie chetnie zamienil na VNT :grin:

: śr lip 08, 2009 20:59
autor: SMUTNYINDYK
Oczywiście że VNT to same zalety poza jedną ogromną wadą-zapiekaniem kierownic. Moja żona powoli zajeżdża już turbo [ 170 000km]. Koleżanka z SKODZIE TDI dokonała tego już po 70 000km-tylko miasto, korki i PSJ. W MOTO-REMO[ autoryzowany dystrybutor GARRETT] powiedziano, że turbo obliczone jest tak na 150 000-180 000km. Nówka na dziś to coś ok. 2450zl. po zdaniu do zniszczenia starego. Regenerowane jest niepewne bo praktycznie nie ma już części zamiennych odpowiedniej jakości.

: śr lip 08, 2009 22:09
autor: bradley
Moja (stala geometria) ma 250tys km, nie huczy, nie gwizdze, pompuje stabilne 1.2bar i ma sie dobrze. Kwestia odpowiedniej obslugi takiego samochodu (a najbardziej czlowiek pokornieje po zainstalowaniu czujnika temperatury oleju ;) )
SMUTNYINDYK pisze:Nówka na dziś to coś ok. 2450zl. po zdaniu do zniszczenia starego. Regenerowane jest niepewne bo praktycznie nie ma już części zamiennych odpowiedniej jakości.
Szukaj ogloszen na forum, czasem ludzie sprzedaja fabrycznie nowe turbiny, ktore gdzies im tam zalegaja. IHMO zmiana VNT na WG to, uzyje pleonazmu "cofanie sie wstecz".
Raz na tydzien wcisnac gaz do deski, 1 2 3 bieg i tyle w temacie obslugi turbiny VNT w PSJcie.

: pt lip 17, 2009 14:13
autor: krzysiu210
SMUTNYINDYK pisze:Oczywiście że VNT to same zalety ... powiedziano, że turbo obliczone jest tak na 150 000-180 000km.
bradley pisze: Raz na tydzien wcisnac gaz do deski, 1 2 3 bieg i tyle w temacie obslugi turbiny VNT w PSJcie.
Ja mam przebiegu 227kkm z czego 35kkm na modach (ALH do 324Nm)
i moja VNT śmiga i gwiżdże aż miło ... a raz na tydzień to ja NIE wciskam do deski !
Lata non-stop ostro wykorzystywany ale nigdy do dechy zanim się nie rozgrzeje
i nigdy natychmiast gaszony po zatrzymaniu, no i świętą prawdą jest :
bradley pisze:... a najbardziej czlowiek pokornieje po zainstalowaniu czujnika temperatury oleju ;)

: pt lip 17, 2009 15:15
autor: Piasek
bradley pisze:Szukaj ogloszen na forum, czasem ludzie sprzedaja fabrycznie nowe turbiny, ktore gdzies im tam zalegaja.
Tylko obawiam się o trwałość takiej turbiny (np org. od ALH) która leży sobie na półce od 2002r... Sami widziałem takie aukcje gdzie któryś dealer VW "czyścił magazyn"... 2400 chciał za fabryczną nówkę w pudełku VW z faktura i gwarancja... No ale - tam tez są uszczelniacze, a 7 lat leżakowania na gumę za dobrze nie wpływa... I ciekawe jak zachowa sie taka turbina po zamontowaniu, kiedy na to wszystko przyjdzie gorący olej, wysokie ciśnienia itp... a tam uszczelniacze w wieku 7-8 lat...

: pn lip 27, 2009 10:22
autor: krzysiu210
Piasek pisze:z faktura i gwarancja...
... i ja już bym się nie martwił !!

aczkolwiek osobiście bym wziął sprężarkę od Karambol'a
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=227824

: pt wrz 18, 2009 20:25
autor: ad-amo
niebieski91
ALH to bardzo dobry motor blizniaczy z ASV (110KM) tylko inne wtryski i slabszy program.
Zniesie ponad 200KM.
Wtryski od AGR to jeden czort z tymi od ALH to i to ma 90KM
witam
słyszalem ze 110 maja jeszcze wzmocniony dół czy alh rowniez to maja
bodajze mocniejszy wal i korby
jak to w koncu jest bo juz sam niewiem

: ndz wrz 20, 2009 14:01
autor: sheriffg
ad-amo pisze:witam
słyszalem ze 110 maja jeszcze wzmocniony dół czy alh rowniez to maja
bodajze mocniejszy wal i korby
jak to w koncu jest bo juz sam niewiem
ta i co jeszcze może sdi jest też wzmocniony :green_fuck:

mocniejsze są asz i arl i reszta 130 ps i wiecej jeśli sie nie myle

: ndz wrz 20, 2009 17:29
autor: marcuso86
Ja mam pytanko czy zeby uzyskać 150ps z ALH wystarczą 216 + soft + ewentualnie sprzęgło ponieważ nosze sie z takim zamiarem i nie wiem czy wystarczy do tego ori turbo i IC czy raczej nie. Jak narazie mam tylko 216stki i juz zrobilem tak 3 tyś ,sprzęgło jak narazie ma sie ok.

: śr wrz 23, 2009 08:38
autor: krzysiu210
marcuso86 pisze:Ja mam pytanko czy zeby uzyskać 150ps z ALH... :
... wystarczą 216 + soft + ewentualnie sprzęgło ...
Dokładnie tak mam ja ;-)

Sprzęgło nie ewentualnie - koniecznie!
U mnie zestaw Valeo 826317 śmiga jak na razie parę już ładnych kkm i jest OK.

: śr wrz 23, 2009 10:10
autor: accez
ajjj powoli zbieram $$$$ na taki zestaw :D pozdros :)

: śr wrz 23, 2009 12:18
autor: wesol
SMUTNYINDYK pisze:turbo obliczone jest tak na 150 000-180 000km
Wiekszosc aut mialaby juz 3 albo 4 turbine w tym przypadku. W kuzyna seacie alhambra 115KM ma juz turbina nalatane ponad 500 tys i jakos sie trzyma. Sam tym autem nalatał ponad 300 tys. Wymienial tylko kilka kompletow polosi i teraz padla druga dwumasa ( wczesniej wymienial na caly nowy DM LUKa. Laweta i spora masa auta robi swoje.
Turbo wytrzyma spokojnie 300-600 tys km wszystko zalezy jak latane i jak serwisowane auto.
sheriffg pisze:ta i co jeszcze może sdi jest też wzmocniony :green_fuck:

mocniejsze są asz i arl i reszta 130 ps i wiecej jeśli sie nie myle
Silniki na PD maja inny wał jak na VP- znaczy sie nie podejdzie P&P jedno do drugiego. Sporo osob wymienia z tych 100-115 KM itp na te od ASZ 131KM czy ARL 150KM. I tylko tyle mozna zrobic. Zreszta w zasadzie to wal jest narazony raczje nie w gornych obrotach przy mocy max tylko jak ktos bedzie deptal na niskich obrotach na wysokim biegu. Wtedy moz eukrecic wal albo panewki przekreci lub je powybija itp. Te na PD maja szersze podpory bo korby to nie wiem ale pewnie tez.

: śr wrz 23, 2009 18:41
autor: marcuso86
krzysiu210 pisze:
marcuso86 pisze:Ja mam pytanko czy zeby uzyskać 150ps z ALH... :
... wystarczą 216 + soft + ewentualnie sprzęgło ...
Dokładnie tak mam ja ;-)

Sprzęgło nie ewentualnie - koniecznie!
U mnie zestaw Valeo 826317 śmiga jak na razie parę już ładnych kkm i jest OK.
Jak długo jeździsz juz po sofcie? Żadnych problemów wiekszych nie było? Wiec do 150km moge spokojnie zostawić turbo i IC seryjne? Może i głupie pytanie ale co mi tam: ile ci pali teraz autko?