Strona 45 z 114

: śr lut 17, 2010 00:22
autor: Przewodnik
Witam Dzisiaj przy okazj czyszczenia kierownic wyczysciłęm kolektor ssacy a było w nim syfu wpierony. robiłem to pierwszy raz i nawet poszło gładko. Teraz jak odpale to słychac charakterystyczny dla turbinki świst do 2000 rpm, póżniej jest bardziej stłumiony chłychać tez go jak gasze auto jeszcze kilka sekund.
CZy tak ma być ?? turbawka moze tak świstać dodam że zaślepiłem EGR. no i chyba mam kata do wycięcia ma prawie 300 tys a nie wiem czy ktoś do niego zaglądał.

fotki mojego syfku :)) :grin: Obrazek
Obrazek

: śr lut 17, 2010 10:16
autor: munior
Przewodnik pisze:no i chuba mam kata do wycięcia ma prawie 300 tys
Ja by powiedział nawet że na pewno :grin:

: pt mar 26, 2010 10:25
autor: gmt
Czy taka zaślepka się sprawdzi?

http://allegro.pl/item958540008_zaslepk ... _seat.html

Czy nie zawracać sobie głowy jakimś tworzywem termoizolacyjnym, tylko wstawiać z blachy?

: pt mar 26, 2010 10:30
autor: marcin999
Wyjdzie Cie 20zł jak dla mnie kasa w błoto. Bierzesz kawałek zwykłej blaszki. Może być nawet z puszki po piwie.

: pt mar 26, 2010 16:22
autor: Rafał 21
marcin999 pisze:Może być nawet z puszki po piwie.
marcin999 pisze:. Może być nawet z puszki po piwie.
marcin999, proponowałem ci linki do tematu! i znowu nie czytasz tylko pleciesz bzdety i to w obszernym temacie. Zaślep sobie u siebie blaszką po piwie
gmt pisze:Czy nie zawracać sobie głowy jakimś tworzywem termoizolacyjnym, tylko wstawiać z blachy?
gmt, widocznie już poczytałeś ze należy wstawić jak najbardziej wytrzymałą blaszkę aby ci służyła jak najdłużej. . Narobisz sie a za kilka dni wypali ci blachę i jeszcze kawałki nie wiadomo gdzie polecą. Ja mam z kwasoodpornej blachy 3mm. ale jak doradzano mi może być grubsza Ale niestety takowej nie znalazłem z resztą w temacie piszą o podwójnych blaszkach itp. Więc jak masz blachę to wstawiaj!

: pt mar 26, 2010 16:39
autor: munior
Rafał 21 pisze:marcin999, proponowałem ci linki do tematu! i znowu nie czytasz tylko pleciesz bzdety i to w obszernym temacie. Zaślep sobie u siebie blaszką po piwie
dobre :rotfl:

: pt mar 26, 2010 17:56
autor: Rafał 21
munior pisze:dobre
munior, kol. no ręce opadają . Zamieszczam linki do tematów jak i gdzie i czym! . A tu taka podzięka :grin: :grin: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#3852034

: śr kwie 07, 2010 01:11
autor: martinezz123
witam dzisiaj zaślepiłem u siebie EGR , wyczyściłem także kolektor ssący i przepustnicę .


przygotowałem również foto poradę ale jako że nie przeczytałem wszystkich postów nie wiem czy mogę ją wrzucić , może jakiś moderator odpisze czy mogę .
dla osób które będą się zabierać to tej czynności . ja u siebie czyściłem nożykiem i drutem , to tak z grubsza a potem chemia do czyszczenia metalu z różnych nagarów olejo podobnych , całe czyszczenie zajeło mi z 30 minut myslę że jest to dobra metoda , pod spodem zdjęcia (efekt końcowy .

witam ponownie , dostałem kilka wiadomości na PW żeby wrzucić foto poradę , więc usunąłem zdjęcia i zastąpie je fotoporadą , jak było by coś nie jasne to proszę pisać na PW

Witam tak sobie pomyslałem że zrobię foto poradę , dla osób które przymierzają się do tego kroku ( jak w temacie ) , narobiłem trochę zdjęć i postaram się do tego zrobić jakieś opisy . Dodam że nie jestem mechanikiem i takiego typu naprawy robiłem pierwszy raz .

foto porada powstała na bazie silnika z golfa IV z 99r 1.9 tdi 90 PS ALH

a więc zaczynamy .

na zdjęciu poniżej widoczna jest osłona górna silnika , przykręcona jest na 3 śrubki na klucz 10
Obrazek

po zrzuceniu osłony wyłania nam się silnik z osprzętem zaczynamy od zdjęcia czterech opasek i śrubki klucz 10-tkę jak na zdjęciu poniżej
Obrazek

od strony rozrządu następnie odkręciłem śrubkę na klucz 10-tkę która trzyma plastikową rurę powietrza , pod tą śrubką wyłania nam się druga zaznaczona , jest ona od kolektora ssącego , zaznaczyłem ją aby było wiadomo jak wygląda , ciężko jest zrobić zdjęcie wszystkim śrubką kolektora , jest ich 6 na 6-tkę imbusa .
Obrazek

na zdjęciu po niżej pokazane jest prawie to samo miejsce co na poprzednim zdjęciu tyle że inny rzut , widoczna jest rura EGR-u i połączenie z kolektorem wydechowym , właśnie w tym miejscu odbędzie się zaślepienie EGR-u , zaznaczona jest także nakrętka na klucz 12-tkę , znajdują się tam dwie i kiepsko wyglądają więc dobrze by było wcześniej użyć jakiegoś odrdzewiacza , dodam że idąc po rurze do góry znajdują sie jeszcze dwie śruby na klucz imbus 6-tkę które także trzeba odkręcić .
Obrazek

na zdjęciu niżej znajduje się przepustnica ją też dobrze by było odkręcić 3-y śrubki na imbus 5-tkę , trzecia śrubka nie widoczna jest pod spodem , widoczna jest jeszcze kostka którą wypiąłem z góry kolektora (intuicyjne) .
Obrazek

na następnych 4-ech zdjęciach widoczne są kolektor i przepustnica i jakie są upaprane przez ten egr , zwróćcie uwagę na średnicę wlotu do kolektora za przepustnicą zdjęcie numer 2 , znacznie zmniejszona przepustowość .
1
Obrazek
2
Obrazek
3
Obrazek
4
Obrazek

następne zdjęcia przedstawiają efekt wyczyszczenia poszczególnych elementów . na zdjęciu numer 1 jest kupka syfu z kolektora , to oczywiście jest tylko to co dało się wyczyścić z grubsza , podczas płukania wnętrza wyleciała jeszcze jedna trzecia takiego syfu
1
Obrazek
2
Obrazek
3
Obrazek

na zdjęciu poniżej jest własnie zaślepka do EGR-u , można ją zrobić na wzór oryginalnej uszczelki
Obrazek

a takich narzędzi i materiałów użyłem do całej operacji :
- grzechotka mała i duża
-10-tka i 12-tka nasadka mała i duża , przedłużka
-imbus 5-tka i 6-tka
-12 płasko-oczkowa
-nóż , szczoteczka , drut albo szprycha , śrubokręt , obcążki (do opasek ) , lusterko .
-wd-40 i chemia do mycia aluminium z smarów .
-uszczelka i zaślepka do EGR-u .
wszystko na zdjęciu poniżej .
Obrazek

tak wygląda już zaślepiony EGR , na niego jeszcze przychodzi ta rurka która idzie do EGR-a .
Obrazek

a tak wygląda efekt końcowy
Obrazek
Obrazek

dodam że czyszczenie zacząłem od wydrapania nożem i drutem tego syfu , potem wielokrotne przemywanie środkiem do mycia silników i aluminium , oczywiście szorując szczoteczką , mam nadzieję że wyczerpująco opisałem temat , w razie jakichś pytań zapraszam na priva .

martinezz .

: śr kwie 07, 2010 17:10
autor: Rafał 21
martinezz123, no :bigok: Tylko zauważyłem ze odma wróciła w to samo miejsce .A u mnie jak i innych borykających się z tym syfem już nie :grin: Ale na to masz zawsze czas i nie duzo roboty :grin:

: śr kwie 07, 2010 17:57
autor: Yaro1981
martinezz123, nooo nie powiem po przeczytaniu twojego postu podbudowałes mnie do działania w weekend zabieram sie za czyszczenia a teraz małe pytanie tylko nie biuc bo nie chce mi sie teraz 40 stron przegladac i nie wiem czy było czy nie powie ktos mi cos na temat tego zamiennika moze ktos ma opinie wady zalety itp z góry dzieki :grin:
http://www.allegro.pl/item978982717_tun ... obacz.html

: śr kwie 07, 2010 19:32
autor: antojuja
zrob jak kolega w foto poradzie i nie kombinuj, wywalajac caly egr pozbywasz sie klapy gaszacej i podczas gaszenia bedzie telepac calym autem a to nie jest mile

kolego martinezz123 powiedz czemu ma sluzyc ta kostka z WC pod maska? :bajer: poza tym BRAWO za niezla fotoporade

: śr kwie 07, 2010 19:40
autor: Rafał 21
antojuja pisze:kolego martinezz123 powiedz czemu ma sluzyc ta kostka z WC pod maska?
antojuja, Kol. domyślam się ze odświeżacz klimatyzacji! :grin: :grin: a może ta kostka jest lepsza od ozonu?? A o wiele tańsza! :grin:

: śr kwie 07, 2010 20:04
autor: martinezz123
Rafał 21 pisze:
antojuja pisze:kolego martinezz123 powiedz czemu ma sluzyc ta kostka z WC pod maska?
antojuja, Kol. domyślam się ze odświeżacz klimatyzacji! :grin: :grin: a może ta kostka jest lepsza od ozonu?? A o wiele tańsza! :grin:


hehehe powiem szczerze mnie pomysł z tą kostką też śmieszył na początku , ale teraz traktuje go całkiem powaznie bo się sprawdza , tam gdzie mieszkam , mam problem z nocnymi lokatorami pod maską silnika (jakaś łaska ) albo ( gronostaj ) , odkąd wisi tam kostka od kibla to mam całe kable , pokrywa silnika bez włosków , a wytłumienie maski nie poszarpane . normalnie pod maska ja nie czuję żadnego zapachu , ale zwierzę najwyraźniej tak , bo już się nie przychodzi grzać . pomysł zaczerpniety z jakiejś gazety motoryzacujnej nie pamietam jakiej .

: śr kwie 07, 2010 20:19
autor: Toledziak
martinezz123, jakbyś sobie jeszcze przypomniał co to za zajzajer miałeś do wymycia tego syfu, to byłoby extra. Chodzi o nazwę, co by kupić sprawdzony środek :)