Strona 45 z 46

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: sob sty 31, 2015 10:48
autor: OsteR9019
Śruby mogły być od różnych producentów i jak to bywa z zamiennikami są różnej jakosci. W aso jest jedna śruba do wszystkich i chyba najkorzystniej wychodzi.
Jeśli chodzi o twardość walu to trzeba wykonać pomiar żeby to stwierdzić.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: sob sty 31, 2015 17:21
autor: mercbenzw201
Miałem to samo. Przy ruszaniu z parkingu silnik zazgrzytał i zgasł. Urwał sie jeden zawór, pękł tłok i wygiął sie korbowód. Po za tym wszystko było w porządku. Lecz niestety lepiej opłaca sie kupić drugi silnik. Ja za cały silnik z osprzętem z Vento zapłaciłem 600 zł a stary silnik puściłem na części i wyszedłem 50 zł na plusie:D Pozdrawiam

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz lut 01, 2015 00:52
autor: el Kozako
Śruba nowa już leży, kółko SWAG muszę zamówić, w środę będę miał frez czołowy do wału i zmontuję wsio na klej - tylko mam pytanko żeby się upewnić dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz lut 01, 2015 11:40
autor: Michał_1977
KamilP pisze:może chodzi że wał korbowy jest w TD słabszy niż w TDi, bo to chyba akurat prawda, jeszcze pamiętam post Michała na temat frezowania wałów :)
To najprawdziwsza prawda :-)
Nawet niedawno bo 3 tygodnie temu zmieniałem nierząd w 1Z i frezowałem,to frez skrobał wał,natomiast tydzień temu rozebrałem nierząd w moim 1Y bo koło latało jak żyd po pustym sklepie i podczas frezowania,frez wchodził jak w rzepę :bajer:
el Kozako pisze:dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??
Wersja nr.1,ale jak uda Ci się dokręcić nieco więcej,to też będzie dobrze i pewniej.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz lut 01, 2015 11:45
autor: el Kozako
Michał_1977 dziękuję :pub: :pub: :pub:

a koło pasowe duże oglądałem i guma jest w takim stanie, że nawet nie widać że to guma - zero pęknięć, na wale leciutkie próżki przy wycięciu na klin - chyba miałem farta z silnikiem że w takim stanie :smoke: kółko i śruba ori vw, więc może nawet od nowości nie ruszane :smirk:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz lut 01, 2015 21:04
autor: OsteR9019
el Kozako pisze:zmontuję wsio na klej - tylko mam pytanko żeby się upewnić dokręcam 90nm + 1/4 obrotu, czy 90nm i 1/2 obrotu??
Gwint i kołnierz śruby powinno na olej, klej ewentualnie na czoło wału, jednak ja bym nie ryzykował bo to może spowodować bicie, ale zrobisz jak chcesz. Ja jak dokręcałem to bardzo ciężko było uzyskać + 90° więc klejenie moim zdaniem jest zbędne.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn lut 02, 2015 13:39
autor: el Kozako
Cały czas piszemy o klejeniu gwintu - smaruje się czubek śruby, tak np. mają nówki śruby do zamachu, może "wsio" niepotrzebnie użyłem :helm:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn lut 02, 2015 14:30
autor: Michał_1977
el Kozako pisze:tak np. mają nówki śruby do zamachu
I tutaj moja teoria jest nieco inna,tzn. nie tyle on tam ma zabezpieczyć przed odkręcaniem tych śrub,co uszczelnić. Zauważ że za kołnierzem wału jest skrzynia korbowa silnika i tymi otworami po gwincie mógłby się przeciskać olej,który siłą odśrodkową dostałby się na powierzchnię trącą tarczy sprzęgłowej,dalej to już chyba wiadomo co by nastąpiło :bajer:

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn lut 02, 2015 15:07
autor: el Kozako
Michał_1977 pisze:
el Kozako pisze:tak np. mają nówki śruby do zamachu
I tutaj moja teoria jest nieco inna,tzn. nie tyle on tam ma zabezpieczyć przed odkręcaniem tych śrub,co uszczelnić. Zauważ że za kołnierzem wału jest skrzynia korbowa silnika i tymi otworami po gwincie mógłby się przeciskać olej,który siło odśrodkową dostałby się na powierzchnię trącą tarczy sprzęgłowej,dalej to już chyba wiadomo co by nastąpiło :bajer:
Bardzo prawdopodobne

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn lut 02, 2015 18:59
autor: OsteR9019
el Kozako pisze:Cały czas piszemy o klejeniu gwintu - smaruje się czubek śruby, tak np. mają nówki śruby do zamachu, może "wsio" niepotrzebnie użyłem
Mi chodzi cały czas o gwint, i fabrycznie na tej śrubie nie ma kleju. Co gorsza jeden mechanik z aso poradził mi ze tam trzeba kleju :panna:
Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta. Z resztą podałem link do manualna jedną albo dwie strony temu. Ale jak już wspomniałem zrobisz jak uważasz.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn lut 02, 2015 19:16
autor: jhosef
OsteR9019 pisze:Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta.
No nie wiem, moja śruba z ASO do 1P była sucha jak pieprz. Wkręciłem ją z niebieskim klejem.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pn lut 02, 2015 20:14
autor: Michał_1977
OsteR9019 pisze:Zauważ że nowa śruba nie ma kleju za to jest tłusta.
To tak jak śruby sprzedawane na kiligramy- tłuste,żeby nie rdzewiały w magazynach :grin:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: sob mar 21, 2015 23:48
autor: el Kozako
Czolo zrobine, sruba febi, zebatka swag - tylko jest jeden szkopul: dokrecilem 90NM + ok 60/70 stopni bo dalej nie szlo, klucz ustawiony na 150NM i wybijal - czy tyle starczy, czy jeszcze przedlucha dolozyc?

Pozdro

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz mar 22, 2015 00:26
autor: arka10
90 Nm + 90° i jeśli trzeba to 2 m rura. To 90 + 90 to jest nic. Sprubój raz t4 2,5 TDI. Tam jest 160Nm + 180°i czasem 2 m rura to za mało.