Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
Tical
Co do VALVOLINE to się nie wypowiadam bo nie praktykowałem, co do MOTUL to bierz 6100 SYNERGIE 10W40 ten drugi MOTUL to jest do motocykli, LOTOSA serdecznie polecam ale jak SEMISYNTETIC to tylko THERMAL CONTROL z klasą API:SL/CF bo ten bez THERMAL CONTROL miał klasę SJ/CF choć chyba już go wycofali, więc i tak pozostanie ci ten THERMAL CONTROL z którego użytkowania jak na razie mam same pozytywne wrażenia.
MOTUL też mogę polecić bo też na nim prawie 2 lata śmigałem ale moim zdaniem jest za drogi a jakością i parametrami nie dystansuje LOTOSA.
CASTROL nie wiem bo nie jeździłem tzn jeździłem ale to było ponad 10 lat temu więc obecnie nie wiem jak wygląda jego jakość ale wiem że rozlewa go Rafineria Trzebinia należąca do grupy ORLEN i dają tam swoją bazę a resztę w/g receptury CASTROLA choć możesz też kupić CASTROL z DE.
To że na 10W40 silniki pracują ciszej to potwierdzam choć generalnie to dużo zależy od kondycji i stanu samego silnika, ale mam taki przykład z własnego podwórka że kumpel ma GOLFA GTD z tym samym silnikiem 1Z co ja i jemu pracuje na minerale znacznie głośniej niż mi na semisyntetyku a konkretniej to silnik pracuje znacznie lżej na semi i bardziej jedwabiście. Zresztą weź sobie na próbę MOTULA SYNERGIE 6100 10W40 od WESO i zobaczysz albo kup LOTOSA, na pewno będzie ładniej klekotał niż na mineralu.
Piasek z LOTOSEM to jest tak że na ich stacjach to semi jest po 120 zł za 4L a w takim SELGROSIE czy AUCHAN mają świeży i za 74 zł kupiłem bańkę 4L i jeszcze dostałem 0,6 L gratis. Olej świeży wyprodukowany końcem 2010 roku.
Co do VALVOLINE to się nie wypowiadam bo nie praktykowałem, co do MOTUL to bierz 6100 SYNERGIE 10W40 ten drugi MOTUL to jest do motocykli, LOTOSA serdecznie polecam ale jak SEMISYNTETIC to tylko THERMAL CONTROL z klasą API:SL/CF bo ten bez THERMAL CONTROL miał klasę SJ/CF choć chyba już go wycofali, więc i tak pozostanie ci ten THERMAL CONTROL z którego użytkowania jak na razie mam same pozytywne wrażenia.
MOTUL też mogę polecić bo też na nim prawie 2 lata śmigałem ale moim zdaniem jest za drogi a jakością i parametrami nie dystansuje LOTOSA.
CASTROL nie wiem bo nie jeździłem tzn jeździłem ale to było ponad 10 lat temu więc obecnie nie wiem jak wygląda jego jakość ale wiem że rozlewa go Rafineria Trzebinia należąca do grupy ORLEN i dają tam swoją bazę a resztę w/g receptury CASTROLA choć możesz też kupić CASTROL z DE.
To że na 10W40 silniki pracują ciszej to potwierdzam choć generalnie to dużo zależy od kondycji i stanu samego silnika, ale mam taki przykład z własnego podwórka że kumpel ma GOLFA GTD z tym samym silnikiem 1Z co ja i jemu pracuje na minerale znacznie głośniej niż mi na semisyntetyku a konkretniej to silnik pracuje znacznie lżej na semi i bardziej jedwabiście. Zresztą weź sobie na próbę MOTULA SYNERGIE 6100 10W40 od WESO i zobaczysz albo kup LOTOSA, na pewno będzie ładniej klekotał niż na mineralu.
Piasek z LOTOSEM to jest tak że na ich stacjach to semi jest po 120 zł za 4L a w takim SELGROSIE czy AUCHAN mają świeży i za 74 zł kupiłem bańkę 4L i jeszcze dostałem 0,6 L gratis. Olej świeży wyprodukowany końcem 2010 roku.
Jaki olej?
Piasek, riggs, dzieki za podpowiedzi.
W takim razie zostawiam do wyboru Lotos i Valvoline, z lekka przewaga Valvoline.
Motul wg mnie nie jest mi az tak bardzo potrzebny.
Nie cisne auta jak wariat, a remontu silnika mi ten olej nie zrobi.
Zobacze jak to wyglada w sklepie cenowo i jeszcze jedno, do mojego ALH kupic 4 czy 5l?
Jak dobrze widze to Valvoline jest w bankach 5l a Lotos 4?
W takim razie zostawiam do wyboru Lotos i Valvoline, z lekka przewaga Valvoline.
Motul wg mnie nie jest mi az tak bardzo potrzebny.
Nie cisne auta jak wariat, a remontu silnika mi ten olej nie zrobi.
Zobacze jak to wyglada w sklepie cenowo i jeszcze jedno, do mojego ALH kupic 4 czy 5l?
Jak dobrze widze to Valvoline jest w bankach 5l a Lotos 4?
Jaki olej?
Mnie do 1Z wchodzi tak 3,8L , jak ostatnio był lany LOTOS to weszła cała 4L bańka bo pewnie wszystko nie spłynęło, a do ALH to nie wiem ale na pewno masz w instrukcji obsługi.
Jaki olej?
No i tego kpl nie rozumiem. Zamiast "swoje" promować w dobrych pieniądzach to rypią za te oleje jakby z księżyca pospadali...riggs pisze:z LOTOSEM to jest tak że na ich stacjach to semi jest po 120 zł za 4L
Na niemieckich, francuskich czy włoskich stacjach zawsze najtańsze oleje są te pod których marką jest stacja
Widać u nas debilizm ekonomiczny tylko panuje...
dlatego nie kupuje się olejów na polskich stacjach.riggs pisze:w takim SELGROSIE czy AUCHAN mają świeży i za 74 zł kupiłem bańkę 4L i jeszcze dostałem 0,6 L gratis.
Sam siedzę w olejach i widzę nieraz jaką przebitkę ma taki Orlen na głupim Mobilu 2000 10W-40... A założę się ze kupują go dużo taniej niż ja. (detal mają prawie 2x droższy)
Tak, ale jak riggs napisał - można go dostać w "prawie" 5LTical pisze:Jak dobrze widze to Valvoline jest w bankach 5l a Lotos 4?
Oj tam, najwyżej litr dokupisz to i tak wyjdzie tyle samo co MaxLife w 5-tce
No ja przy każdej wymianie wysysarką wyciągam olej z tej chłodniczki olejowej znajdującej się pod puszką wkładu filtra olejowego (jest tam otwór przez który można wężykiem dostać się niżej i odessać) to wchodzi ok 4,4-4,5L na wymianę. Na bagnecie pokazuje wówczas maksimum obszaru zakreskowanego czyli optimum (ale nie jest to jeszcze maximum na bagnecie). Jak się dobrze z misy wykapie, odessiesz z tej chłodniczki i jeszcze zakręcisz rozrusznikiem żeby wypluł resztę gdzieś z kanałów olejowych to prawie 5L wejdzie.Tical pisze:i jeszcze jedno, do mojego ALH kupic 4 czy 5l?
Jak tylko przekładasz filtr (bez ceregieli które wyżej opisałem) 4L spokojnie styka.
Ale po tych ceregielach olej silnikowy mam przez pierwsze 2 tyś czysty, przez kolejne 3 tyś brązowy a dopiero od 5-6 tyś robi się czarny.
Bez ceregieli: po 30 sek pracy jest tak samo czarny jak ten który właśnie został spuszczony po 15 tyś km...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Jaki olej?
Panowie, teraz mam mojego 1.6td zalanego Orlenem Platinum 10w40 z normą VW 505.00 . Wczoraj na Norauto zobaczyłem takie cudo do turbo diesla http://www.jakiolej.pl/dzial/firma/Orle ... yntetyczny" onclick="window.open(this.href);return false; . Problemem jest to że nie ma nigdzie wspomnianej normy 505.00 . Myślicie, że na następną wymiane moge tym zalać czy nie ryzykować i kupić to samo czym mam zalane ?
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Jaki olej?
Nie ma, oglądałeś ten na którym ja jeżdżę. 10w40 turbo diesel na opakowaniu jak i na stronie ma tylko aprobatę Mercedesa i tu właśnie pojawiają się moje wątpliwości
Jaki olej?
A od kiedy to 1.6D czy TD potrzebują olejów z normą 505.00 ??
Ten silnik jak ma w ogóle jakiś olej to już cud
Ten silnik jak ma w ogóle jakiś olej to już cud
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Jaki olej?
Piasek, od kiedy jeżdżą na doładowaniu 1.2 bara i zwiększonej dawce ? Poza tym nawet na pokrywie zaworów jest napisane że ma być norma 505.00
Jaki olej?
Dziwne... Nie sądziłem ze już wtedy mieli tą normę...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Piasek chyba mieli bo ja też widziałem 1.6 TD z tą normą. Możliwe że TD miały 505.00 a może wolnossące miały niższą. Tego to akurat sam nie wiem ,ale z ciekawości poszukam.
xxxGladxxx ja widziałem na stacji ORLEN w Jaworznie tego SEMISYNTETICA PLATINUM z niebieską nalepką i miał normę 505.00 wypisaną na odwrocie więc nie wiem czym się różni ten co podałeś linka od tego ze stacji bo oba wyglądają na tę nową serię ORLENA. Chyba że ty masz na myśli tego starszego w niebieskiej bańce bo ten PLATINUM jest w bańce srebrnej i ma niebieskie nalepki.
Czy tobie chodzi o ten olej: http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody ... 1,146.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli tak to ma aprobatę VW 505.00 , tak mówi oficjalna strona ORLENA a i na bańce musi być wypisane i ja taki widziałem.
xxxGladxxx ja widziałem na stacji ORLEN w Jaworznie tego SEMISYNTETICA PLATINUM z niebieską nalepką i miał normę 505.00 wypisaną na odwrocie więc nie wiem czym się różni ten co podałeś linka od tego ze stacji bo oba wyglądają na tę nową serię ORLENA. Chyba że ty masz na myśli tego starszego w niebieskiej bańce bo ten PLATINUM jest w bańce srebrnej i ma niebieskie nalepki.
Czy tobie chodzi o ten olej: http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody ... 1,146.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli tak to ma aprobatę VW 505.00 , tak mówi oficjalna strona ORLENA a i na bańce musi być wypisane i ja taki widziałem.
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Jaki olej?
riggs, ciągle nie widzisz tej subtelnej różnicy ?
To co mi pokazujesz wygląda tak i na tym jeżdże obecnie
A to o co pytam wygląda tak i na odwrocie nie ma normy 505.00, dlatego pytam, czy warto lać tylko dlatego że ma napis turbo diesel, a nie ma normy
To co mi pokazujesz wygląda tak i na tym jeżdże obecnie
A to o co pytam wygląda tak i na odwrocie nie ma normy 505.00, dlatego pytam, czy warto lać tylko dlatego że ma napis turbo diesel, a nie ma normy
Jaki olej?
Ach myślę że nie warto nic zmieniać bo liczy się norma VW w tym wypadku PLATINUM SEMISYNTETIC ją spełnia a ten drugi nie więc nie ma się nad czym zastanawiać , nie zmieniaj. A w sumie po co chciałeś zmieniać??
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Jaki olej?
Zbliża mi się wymiana, a po prostu zobaczyłem napis TURBO DIESEL. Myślałem że może jakiś bardziej odpowiedni, ale dochodzę do wniosku, że nie ma co wydziwiać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości