Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt lis 18, 2008 17:28

Koledzy macie tu fotki sprzęgła od ASV :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 20:32 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » śr lis 19, 2008 10:59

zgadzam się z cowboyem w sprawie dawców na wtryski. ja robiłem swoje w nadarzynie (facet miał otwierać nowy zakład więc myślę, że cowboy pisze o tej samej osobie). na liczniku miałem ok 200tyś (realnego pewnie ze 100 więcej), po zmianie końcówek i ustawieniu ciśnień korekcje wyszły malinowe. sam się takich nie spodziewałem, więc ja też podpisuję się pod tym, że to czy korpus ma nakręcone 1xxtys czy 2xx tys nie ma większego znaczenia.

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 10:05 ]
więc w tym wypadku ALH ma "lepsze" !?!
niekoniecznie. ogólnie krąży opinia, że sprzęgło w alh nie jest dobre do przenoszenie większego momentu. ja dziś odbieram auto właśnie po wymianie sprzęgła na jednomas z tarczą od vr. dość popularna modyfikacja... ciekawy jestem efektów. co do sprzęgła ori alh to nie było problemów z uślizgiem, jedynie dwumas nie wytrzymywał i wydawał różne odgłosy, telepał motorem.
moje sprzęgło było kulawe od początku ja je tylko dobiłem modami. nie wiem jak to będzie w przypadku zdrowego sprzęgła, ile wytrzyma i przy jakim momencie.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lis 19, 2008 11:58

ksionc pisze:zgadzam się z cowboyem w sprawie dawców na wtryski. ja robiłem swoje w nadarzynie (facet miał otwierać nowy zakład więc myślę, że cowboy pisze o tej samej osobie)
Dokładnie tak, mam na myśli Bogdana Podkowińskiego z Nadarzyna :bigok:
Nowy warsztat wygląda imponująco !! Jest to cały nowy wybudowany kompleks, mieszkalno usługowy, hala na kilka aut + 2 pomieszczenia ze stanowiskami do diagnozy pomp itd - byłem w szoku, aż nie byłem pewien czy dobrze trafiłem :)
A jakim jest fachowcem świadczy ilość zleceń...i okres oczekiwania ... - ja mam czasem praktycznie robione od ręki :chytry: a cena dla forumowiczow jest taka sama jak musieliby zapłacić za wymianę z regulacją czyli 200 PLN za 4 wtryski :bigok:



krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » śr lis 19, 2008 16:26

ksionc pisze:po wymianie sprzęgła na jednomas z tarczą od vr. dość popularna modyfikacja
mogę prosić o więcej info ... ?!



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » śr lis 19, 2008 21:09

krzysiu210 pisze:mogę prosić o więcej info ... ?!
prosić możesz, ale to tajemnica :jezor:
a na poważnie to pewnie gdzieś to już było wertowane na forum.
najprościej jak można: koło zamachowe od motoru 1Z (słyszałem, że od motoru wzdłużnego (audi) jest inne koło, więc raczej od np.golfa3 tdi), tarcza, docisk i łożysko od VR6 (średnica 228mm).
ewentualnie jak auto nie modzone to można zakładać serię 1Z ale widzę, że masz modzone auto więc VR.
jest też możliwość kupienia używanego kompletnego sprzęgła z kołem od 1Z i oddania go w ręce Radzikowskiego (koszt chyba jakieś 800-900zl) ale to już raczej na jakieś ostrzejsze mody, tak mi się wydaje.
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 21:11 przez ksionc, łącznie zmieniany 1 raz.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » czw lis 20, 2008 10:58

Powiedzcie mi, czy przestawiony kat wtrysku w TDI (opozniony - wg. tych wykresow w VAGu poza normą) ma wplyw na moc?



krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » czw lis 20, 2008 11:19

ksionc pisze:a na poważnie to pewnie gdzieś to już było wertowane na forum.
wiem bo czytałem ale jest to dla mnie trochę nie jasne ...
ksionc pisze:koło zamachowe od motoru 1Z (słyszałem, że od motoru wzdłużnego (audi) jest inne koło, więc raczej od np.golfa3 tdi), tarcza, docisk i łożysko od VR6 (średnica 228mm)
i dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło ... wszystko jasne ... już sprawdzam koszt
nowych części !



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw lis 20, 2008 21:45

koszty są mniej więcej takie: koło zamachowe myślę, że 100zł to taka normalna cena, mniej to promocja a więcej to chyba nie warto płacić. kompletne sprzęgło na allegro kupiłem za ok 590zł. ze zniżkami da się wyrwać w podobnej cenie w sklepie. no i koszt wymiany... to zależy od magika. przy okazji wymiany warto rzucić okiem na uszczelniacz wału bo dogodniejszej sytuacji do jego wymiany nie będzie :wink:


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » czw lis 20, 2008 23:20

To jest mr Bogumił z forum Masters'a?



krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » pt lis 21, 2008 00:05

ksionc pisze:kompletne sprzęgło na allegro kupiłem za ok 590zł.
znalazłem na allegro zestaw do VR6:
- tarcza docisk łożysko = 595zł
( 3000 384 001 )

szok ... w intercars taki zestaw kosztuje nieco ponad 1000pln !!! :helm:

a czy koło zamachowe muszę wymienić ??

nie bardzo w ogóle rozumiem jaka jest róznica między dwumasowym a jedno- ... !? :blush:
z tego co gdzieś wyczytałem w mk3 jest jedno- a w mk4 dwumasowe ... tak ?! :crazy:

koło zamachowe z 1Z znalazlem za 150zł używkę ... nie mogę nigdzie znaleźć nowego

jakieś pomysły jak duży moment obrotowy jest wstanie wytrzymać bezproblemowo to
sprzęgło z VR6 ??
Ostatnio zmieniony pt lis 21, 2008 00:16 przez krzysiu210, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lis 21, 2008 00:25

kompot pisze:To jest mr Bogumił z forum Masters'a?
cowboy pisze:mam na myśli Bogdana Podkowińskiego z Nadarzyna
widzisz róznice ?
jakieś pomysły jak duży moment obrotowy jest wstanie wytrzymać bezproblemowo to
sprzęgło z VR6 ??
nie pomysły tylko fakty, wytrzymuje spokojnie 400 NM a nawet 450 :)



Awatar użytkownika
JaRG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:49
Lokalizacja: Komorowo, k/Ostrowi Mazowieckiej

Post autor: JaRG » sob lis 22, 2008 15:44

Czytam ten temat uważnie bo na wiosnę albo późną zimę też mnie czeka wymiana sprzęgła.
W golfie mam narazie wymienione wtryski na 216 a po sprzęgle będzie program czyli będą takie mody jak u krzysia.
Powiedzcie o co chodzi z tym kołem zamachowym. Trzeba je zawsze wymieniać z tarczą, dociskiem i łożyskiem? Nowe koło dwumasowe jest dość drogie dlatego pytam.
Bo jeśli cena wymiany sprzęgła (od VR6) miałaby wynieść ok 600 PLN (za części) to jeszcze można to zaakceptować. :grin:


ALH+ czyli 147KM i 320NM

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » sob lis 22, 2008 22:17

panowie...
po co komu nowe koło zamachowe skoro można mieć spokojnie używkę i wystarczy w zupełności. nie jest to element tak awaryjny jak dwumasowe koło, ot kawał żelastwa z wieńcem zębatym na brzegu.
cenę 100zł za koło zapisałem orientacyjnie, sam nabyłem w takiej cenie i widziałem też takie ceny na allegro.
krzysiu210 pisze:jakieś pomysły jak duży moment obrotowy jest wstanie wytrzymać bezproblemowo to
sprzęgło z VR6 ??
jeżeli nie planujesz big turbo a jakieś np. arl to możesz spać spokojnie.
krzysiu210 pisze:a czy koło zamachowe muszę wymienić ??
wymiana koła jest niezbędna... do tego przydały by się nowe śruby do jego przykręcenia. 6 sztuk, koszt w ASO jakieś 40zł jak dobrze pamiętam.
JaRG pisze:Powiedzcie o co chodzi z tym kołem zamachowym. Trzeba je zawsze wymieniać z tarczą, dociskiem i łożyskiem? Nowe koło dwumasowe jest dość drogie dlatego pytam.
no o to właśnie chodzi w tej modyfikacji. masz dwumas, musisz zmienić na jednomas a tarcza,docisk,łożysko jest od VR6 po to, żeby znosiło więcej mocy.
tu nie chodzi tyle o tarczę (seria wytrzymała by pewnie jakiś czas) chodzi o to że dwumasy się sypią i tu jest ból. dlatego się wymienia to cholerstwo.

kto zrozumiał, ręka do góry.
Ostatnio zmieniony sob lis 22, 2008 22:20 przez ksionc, łącznie zmieniany 2 razy.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz mar 15, 2009 00:58

A moj sie dzis wykrzaczyl... :grrr:
Niech go szlag trafi

Zaczelo cos stukac, chwile pozniej zgasl. Silnik zblokowany.
Rozrzad wymieniany 500 km temu. Nie zerwany, ale nie wiem czy na znakach.

Wiec albo pieprzony zawor sie ukruszyl, albo pzrestawil sie rozrzad..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości