Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 17, 2008 12:21

bradley pisze:Oczywiscie, ze ma znaczenie jesli robi sie hybrydy. Robi sie to na najmniej zajechanych dawcach, a koncowki sie przeklada, ustawia u pompiarzy, a reszta j/w
wytłumacz mi co się zniszczy w kawałku rury metalowej jaką jest korpus wtrysku?

ja rozmawiałem z gościem który tych wtrysków zrobił w tysiące sztuk, robił dla Diagtroników dla Mastersa itd , który zmienia koncówki w pompowtryskach, obecnie otworzył nowy duży imponujący warsztat, który specjalizuje sie wyłacznie w pompach, wtryskach, common railu itd - facet zeznał że nie ma znaczenia jakie są wtryski bazowe dla niego, absolutnie żadnego..

moim zdaniem jest to kolejny mit... który jest powielany w sieci

mit się wziął pewnie stąd że przekładano końcówki bez wymiany podkładek i regulacji obydwu cisnien otwarcia - tak przypuszczam, bo wtedy dobrze żeby wtryski miały mały przebieg- powiedzmy do 100 tys km czyli cisnienia spadają o około 10 Bar

jeżeli pompiarz reguluje wtryski to ustawi je z dokładnością do 1 Bara jak mu sie chce dokładnie zrobić, co więcej daje się lekki zapas na ułożenie spręzyn i wtrysku..

kolejnym mitem było ze jak wsadzisz 216 bez korekty softu, to bedzie kupa , czarna chmura itd - tymczasem nawet 90 konny ALH pieknie smiga na 216stkach

powiem Ci troche juz modów w swoim TDI zrobiłem i wiekszość info krążących w sieci o modyfikacji TDI czasem dość mocno mija się z prawdą :)

[ Dodano: Pon Lis 17, 2008 11:24 ]
bradley pisze:Robi sie to na najmniej zajechanych dawcach
poproszę o rozwnięcie tego stwierdzenia, może czegoś nie wiem i się nauczę

czy zajechane są sprężyny, czy zardzewiała obudowa wtrysku, jak się to stwierdza, czy jest jakaś miara zajechania ?

pytanie pomocnicze jakie są wtryski są najbardziej zajechane ?:
a) przebieg 100 tys km - 2 lata leżą na półce
b) przebieg 200 tys na opale i czasem na OR lub paliwie z kiepskich stacji
c) przebieg 300 tys na BOSCH ULTIMATE po autoabahnach



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lis 17, 2008 12:47

cowboy pisze:facet zeznał że nie ma znaczenia jakie są wtryski bazowe dla niego
Mozna to interpretowac na wiele sposobow. Np. nie ma znaczenia czy to korpus 1Z czy AGRa ;)
cowboy pisze:pytanie pomocnicze jakie są wtryski są najbardziej zajechane ?:
a) przebieg 100 tys km - 2 lata leżą na półce
b) przebieg 200 tys na opale i czasem na OR lub paliwie z kiepskich stacji
c) przebieg 300 tys na BOSCH ULTIMATE po autoabahnach
:)
Nikt nie jest sprawdzic tego co sie dzialo z wtryskami dawcami to jest "oczywista oczywistosc", ale kierowalem sie takim technicznym pojeciem jak "zmeczenie materialu. Nie wierze, ze sprezyny po 300tys beda trzymac seryjne parametry jak te, ktore wyjezdzaly z fabryki. To pewnie VW prowadzi recycling wtryskiwaczy i jezdzi Helmut po szrotach i zbiera korpusy do fabryki, zeby Chinczyki im nie tlukly dodatkowych w obozach pracy?
Pewnie, ze pompiarz ustawi. Walnie grube przekladki i tez bedzie dobrze. Pytanie jak szybko wszystko sie rozjedzie w parametrach. Ja wole zostawic nauki empiryczne komus innemu;)
cowboy pisze:kolejnym mitem było ze jak wsadzisz 216 bez korekty softu, to bedzie kupa , czarna chmura itd - tymczasem nawet 90 konny ALH pieknie smiga na 216stkach
Tez nic nie zauwazylem w 1Z, oprocz opoznionego duzo za duzo kata wtrysku i zmniejszonej dawki paliwa, ktora trzeba bylo zwiekszyc na seryjna.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 17, 2008 13:08

bradley pisze:Mozna to interpretowac na wiele sposobow. Np. nie ma znaczenia czy to korpus 1Z czy AGRa
nie, nie ma znaczenia czy korpus jest 190/300 czy 220/300
nie ma znaczenia na ile ma ustawić moze ustawić np 210/310
bradley pisze:Pewnie, ze pompiarz ustawi. Walnie grube przekladki i tez bedzie dobrze.
gdyby nie było dobrze to by nie robił :)

co to znaczy grube podkładki, czy wiesz jak grubość w milimetrach odpowiada w Barach podczas regulacji ?

to nie jest tak, że wkładasz podkładke jak pod śrube, a jak za mało to dajesz drugą - to nie ta skala...
bradley pisze:Pytanie jak szybko wszystko sie rozjedzie w parametrach.
u mnie jak na razie 1,5 roku jest OK :bigok:
bradley pisze:Nie wierze, ze sprezyny po 300tys beda trzymac seryjne parametry jak te, ktore wyjezdzaly z fabryki
wtryski w autach o przebiegu 250 tys mają cienienia np 170/280 zamiast 190/300Bar i jeżdżą - moim zdaniem gorzej jak leją, gdy rozpylacz szwankuje..

a skoro seryjnie nie trzymają to dlaczego twierdzisz że ustawione bedę gorzej trzymać ciśnienia ?

czy myślisz że cisnienia otwarcia związane są tylko ze sprężynami ? bo jest we wtrysku jeszcze iglica, przekładki itd

dlaczego BOSCH nazywa to komplet naprawczy wtrysku ?

dlaczego w komplecie nie ma sprezyn ?
bradley pisze:Ja wole zostawic nauki empiryczne komus innemu
no własnie, ja też i dlatego bazuję na opinii pompiarza z ogromnym doświadczeniem - jesli podczas regulacji coś jest nie tak to on nie wypuści takiego wtrysku... to on daje troszke wieksze cisnienia na ułozenie się sprężyn i iglicy wtrysku - ja wiem że robi dobrze - ode mnie wyszło juz ponad 20 kompletów hybrydek, robili na nich softy praktycznie wszyscy tunerzy, nikt nie narzekał, więc mam podstawy twierdzić że jest OK :) że wtryski sa jak nówki i posmigają co najmniej 200 tys km



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lis 17, 2008 13:30

cowboy pisze:bradley napisał/a:
Mozna to interpretowac na wiele sposobow. Np. nie ma znaczenia czy to korpus 1Z czy AGRa


nie, nie ma znaczenia czy korpus jest 190/300 czy 220/300
nie ma znaczenia na ile ma ustawić moze ustawić np 210/310
Tu byla moja aluzja co do przebiegu.
cowboy pisze:to nie ta skala...
Skala w mikrometrach :P



Konczymy wywody :pub:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 17, 2008 13:44

bradley pisze:Skala w mikrometrach :P
dokałdnie wiec mikrometr jest praktycznie nieodczuwalny w sensie mechanicznym dla sprężyny o długosci 4cm :P
bradley pisze: Konczymy wywody :pub:
dokładnie, mit obalony - wiec nie ma co sie doktoryzowac :bigok:

zresztą nie ma jmuz takich dawców o przebiegu mniejszym niż 100 tys km, bo nie wiem gdzie takie 10 letnie TDIki jeżdża :)



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » pn lis 17, 2008 14:50

Cowboy jak sprawdzić jaką mam wtyczkę ?? Ona jest gdzieś na widoku podpięta ?? Czy to są te wtryskiwacze ?? http://allegro.pl/item477004421_wtryski ... i_110.html . Czy np jak będę miał kasę mogę u ciebie zamówić chodzi mi o te od ASV jesteś pewien, że około 20 km dojdzie ?? bo jeśli będę miał 110 km to mi tyle styknie. Wolałbym jak coś zakupić z zaufanego źródła wtryskiwacze, żeby się nie wkopać w szrota. Rozumiem, że jakby co to mogę wrócić później do swoich wtryskiwaczy tych oryginalnych ?? Co miałeś na myśli na temat podkładek miedzianych ?? Przykład jakiś proszę najlepiej z allegro.
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 14:51 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 17, 2008 14:59

xplo pisze:Cowboy jak sprawdzić jaką mam wtyczkę ??
zdejmij osłonę silnika, od 3 wtrysku patrząc od lewej idzie kabele, na koncu kabelka jest wtyczka

jeśli masz auto starsze niz 2000 rok to pewnie masz wtyczke prostokątną
xplo pisze:od ASV jesteś pewien, że około 20 km dojdzie ??
od ASV jak załozysz to dojdzie około 10KM
xplo pisze:Co miałeś na myśli na temat podkładek miedzianych ??
czytaj uwaznie co piszę, przecież widziałeś juz chyba tą fotkę :)

Obrazek



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » pn lis 17, 2008 15:08

Widziałem ale jakie podkładki te małe 3 ?? Je sie osobno kupuje czy jak ?? Mam golfa z 2002.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lis 17, 2008 15:11

Te 3 male podkladki to sa podkladki o ktore chodzi. Jest ich oczywiscie 4, po 1 na kazdy wtrysk. Ja kupowalem je w serwisie boscha przy okazji odbierania wtryskow z przekladki, kosztuja ok 1.5zl za sztuke.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » wt lis 18, 2008 02:05

cowboy pisze:nie orientuję się ale czy nie podejdzie tam po prostu sprzęgło z ASV ? - ono na pewno spokojnie wytrzyma 350NM i 160 KM
patrząc po numerach w intercars to do ASV i ALH idę takie same tarcze
1864 000 084 - 447,53 zł
1864 527 337 - 417,37 zł
1864 600 202 - 447,53 zł

cowboy a Ty jakie masz sprzęgło ??
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 02:06 przez krzysiu210, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 18, 2008 09:44

krzysiu210 pisze:cowboy a Ty jakie masz sprzęgło ??
Tarcza ma oznaczenie 028 141 036 LX dodatkowy numer 74795F810

wygląda jak nówka - nawet widac na niej jakies napisy..

Obrazek

Docisk ma oznaczenie 028 141 025 PX dodatkowy numer to 1022 B0604 - jest to LUK made in slovakia

Obrazek

Obrazek

Koło zamachowe 2 masowe wyglada tak:

Obrazek

pamietaj że sprzęgło to nie tylko tarcza ale również docisk i dwumas

sprawdź czy docisk jest inny w ASV ?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt lis 18, 2008 14:56

cowboy pisze:sprawdź czy docisk jest inny w ASV ?
W 98 roku wg ETKI:

Docisk 230 mm: ALH, ATD
Docisk 225 mm: AGR, ASV, AHF

Tarcza sprzegla 228 mm: ALH, ATD
Tarcza sprzegla 225 mm: AGR, ASV, AGR


W roku 99 juz wyroznikow jest w cholere i praktycznie w zaleznosci od numeru motoru sprzeglo moze byc jak ASV, wieksze lub mniejsze



krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » wt lis 18, 2008 15:12

SToRM pisze:Tarcza sprzegla 228 mm: ALH, ATD
Tarcza sprzegla 225 mm: AGR, ASV, AGR
rozumiem że sprzęglo jak ma mniejszą średnicę to ma mniejszą wytrzymałość !
więc w tym wypadku ALH ma "lepsze" !?!



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 18, 2008 15:30

krzysiu210 pisze:rozumiem że sprzęglo jak ma mniejszą średnicę to ma mniejszą wytrzymałość !
więc w tym wypadku ALH ma "lepsze" !?!
nie, ja mam sprzęgło 220 mm (tarcza 219mm) w AFN i przenosi większy moment niż 228 z ALH :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 15:33 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 126 gości