Strona 42 z 46

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: śr cze 04, 2014 20:59
autor: areczek0000000
skoro temat zaczął to niech kończy i auto ma śmigać,a jak się niema pojęcia o robocie to się nie porywa z motyką na księżyc takie jest moje zdanie. :grin:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: śr cze 04, 2014 21:37
autor: roman58
Zaprowadź niech zrobi to co miał zrobić,kasę już wziął.Ja miałem taki przypadek po szlifowaniu końcówki wału i dokręceniu koła rozrządu koło poluzowało a wadą była za długa śruba.Wystarczyło ją obciąć tylko 2 mm i dokręcić,teraz śruby wkręcam we wał i mierzę.

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt sie 29, 2014 00:31
autor: sroger
Panowie, ja mam silnik 1.9 TDI 90KM 1z
gibało mi się koło pasowe z tlumikiem drgań i wymieniłem je na nowe firmy impergum, nowe śrubki.
Po założeniu nowego ,koło troszkę się gibało , a po przejechaniu 10000km koło się giba troszkę mocniej.
Czyżby to koło jakieś do bani było od poczatku?
Z tego co wyczytałem to raczej nie jest wina koła zębatego i czopa wału w tym silniku.
Wymienić to koło pasowe czy grzebać przy kole żebatym?

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt sie 29, 2014 14:04
autor: bzdzioch1
sroger pisze:Z tego co wyczytałem to raczej nie jest wina koła zębatego i czopa wału w tym silniku.

Nawet nie wiesz jak sie mylisz... zwalaj koło zębate :hmm:

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt sie 29, 2014 14:08
autor: sroger
bzdzioch1 pisze:
sroger pisze:Z tego co wyczytałem to raczej nie jest wina koła zębatego i czopa wału w tym silniku.

Nawet nie wiesz jak sie mylisz... zwalaj koło zębate :hmm:
podobno 1z nie mają problemu z czopami wału

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt sie 29, 2014 17:53
autor: KamilP
W 1z jest chyba inne rozwiązanie, polskiezyc a nie klin, do tego materiał z którego zrobiony jest wal jest twardszy

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz sie 31, 2014 02:02
autor: sroger
ehh, już nie wiem, część użytkowników TDI pisze że miało problem z tym kołem i że chodziło o zrywający się klin a druga część uzytkowników pisze że TDI miały półksięzyc.
To może jest jakiś podział ?
Ale nawet etka mówi że jest półksiężyc. A podobno to rozwiazanie jest niezawodne.
Nie chce mi się wierzyć że półroczne kolo pasowe już się zepsuło.
Czy gibające koło ma wpływ na odpalanie golfa z rana? Że się go cięzko odpala, ale później każde następne odpalanie jest z półobrotu?

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz sie 31, 2014 10:29
autor: arka10
Gibające się koło i odpalanie rano to dwie różne sprawy.
1 - Odpalanie rano to zapowietrzający się układ paliwowy albo świece żarowe.
2 - Bzdzioch 1 napisał wyraźnie " Zwalaj koło zębate " . Masz uszkodzone czoło wału . Potrzebne frezowanie walu, nowe koło zębate i śruba. 90 Nm + 90°. Przy okazji wymień siemmering.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz sie 31, 2014 11:55
autor: roman58
Czoło wału od czegoś się uszkadza a uszkadza się od nie dokręconej odpowiednio centralnej śruby i nie ma reguły czy koło z półksiężycem jak i koło z tym wypustem.Oznaki ciężkie odpalanie z rana w zależności jak się ustawi.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz sie 31, 2014 13:51
autor: bzdzioch1
sroger pisze:część użytkowników TDI pisze że miało problem z tym kołem i że chodziło o zrywający się klin a druga część uzytkowników pisze że TDI miały półksięzyc.

Czy to klin czy półksiężyc użytkownicy zazwyczaj nazywają to klinem...
sroger pisze:Czy gibające koło ma wpływ na odpalanie golfa z rana? Że się go cięzko odpala, ale później każde następne odpalanie jest z półobrotu?

Ma wielki wpływ na odpalanie borykałem się z tym problemem co Ty koło nie gibało się na boki zbyt mocno a jednak po zwaleniu koła ruszone czoło wału jak i koło. I tak jak piszesz pierwsze odpalenie było z małym problemem a kolejne od strzała :hmm:

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz sie 31, 2014 16:57
autor: sroger
bzdzioch1 pisze:
sroger pisze:część użytkowników TDI pisze że miało problem z tym kołem i że chodziło o zrywający się klin a druga część uzytkowników pisze że TDI miały półksięzyc.

Czy to klin czy półksiężyc użytkownicy zazwyczaj nazywają to klinem...
sroger pisze:Czy gibające koło ma wpływ na odpalanie golfa z rana? Że się go cięzko odpala, ale później każde następne odpalanie jest z półobrotu?

Ma wielki wpływ na odpalanie borykałem się z tym problemem co Ty koło nie gibało się na boki zbyt mocno a jednak po zwaleniu koła ruszone czoło wału jak i koło. I tak jak piszesz pierwsze odpalenie było z małym problemem a kolejne od strzała :hmm:

Czyli trzeba wymienić koło zębate plus frezowanie Czopa wału?
Czy czop na półksiężyc też się frezuje?

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz sie 31, 2014 19:15
autor: arka10
Roman 58 - Według Ciebie koło zębate wieczorem po zgaszeniu silnika ustawia się źle a w ciągu dnia to się już nie zdarza.
Sroger - Proszę po usunięciu usterki koła zębatego o napisanie czy skończyły się też problemy z rannym zapalaniem silnika.
Tak, czop pod półksiężyc też się frezuje.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz sie 31, 2014 20:37
autor: sroger
Jadę we wtorek do mechaników na wymianę układu wydechowego i mają mi spojrzeć na koło pasowe i zębate.
Jak ma to mniej więcej wygladac?Koło zębate ma mieć luz na tym wale,czy po prostu będzie widać że jest wyrobione?
Trzeba ściągać to koło zębate czy wystarczy nim poruszać jakoś na boki i będzie wyczuwalny jakiś luz?
Oczywiście że podesle rozwiązanie.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz sie 31, 2014 21:16
autor: roman58
arka10 pisze:Roman 58 - Według Ciebie koło zębate wieczorem po zgaszeniu silnika ustawia się źle a w ciągu dnia to się już nie zdarza.
Jak jest śruba słabo dokręcona i koło podrobione to przy gaszeniu może się przestawić rano przy odpaleniu,wypust na kole nie raz jest o połowę ścięty a przy TDI to jest bardzo dużo.
sroger pisze:Trzeba ściągać to koło zębate czy wystarczy nim poruszać jakoś na boki i będzie wyczuwalny jakiś luz?
Trzeba ściągnąć bo tak nie zobaczysz,po ściągnięciu zobaczysz uszkodzenie końcówki walu i koła.Ja mam dorobiony przyrząd do szlifowania końcówki wału.