Strona 410 z 445

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 08:30
autor: Piasek
Olejem z norma 505.01 minimum.

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 14:47
autor: Barton_
I zależnie o warunków i sposobu użytkowania 5W30 lub 5W40.

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 20:18
autor: Jantra
A jakąś konkretną markę polecacie czy byle była spełniona norma 505.01 i jeśli kolega Piasek że minimalnie to która liczba może się zwiększać? Ta po kropce?

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 20:31
autor: wesol
To praktycznie nie ma znaczenia byle nie jakis dziadowski olej. ja osobiscie w te normy i tak nie wierze choc wole tez zalac oliwe ktora juz wiadomo bedzie miala norme bo raczej ciezko bedzi eolej dostac w cenie 120-140 zl za 5 litrow by nie nadawal sie do PD. Olej niekosztuje 1000 zl by sie nad nim rozwodzic az tak mocno.

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 20:34
autor: Jantra
OK dzięki za odpowiedź :)

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 20:36
autor: Craash
Do 1.9 TDI PD 505.01 lub 507.00.

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 20:47
autor: wesol
507 to do aut z DPF.

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 20:48
autor: Craash
W 507.00 zawiera się 505.01, więc można spokojnie lać 507 do starych PD.

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 21:00
autor: italiano_83
Craash pisze:W 507.00 zawiera się 505.01, więc można spokojnie lać 507 do starych PD.
Ale wyjdzie drożej pewnie jak kupując olej 505.01.
wesol pisze:ja osobiscie w te normy i tak nie wierze
Dzisiejsze oleje spokojnie spełniają 505.01 pewnie w znacznej większości tylko nie każdemu opłaca się płacić za "normę" od vw.

Jaki olej?

: śr kwie 12, 2017 21:07
autor: Craash
Odnośnie ceny to masz rację. 505.01 są przeważnie tańsze.
Bądź co bądź u siebie leję od 50kkm olej z normą 507.00 i też jest wszystko w porządku.
Silnik to 1.9 TDI AJM.

Jaki olej?

: czw kwie 13, 2017 06:39
autor: wesol
No i 507 raczje jese nieco gorszy w smarowaniu bo to olej do dpf czyli mniej odporny na spalanie sie- mniej siarki i innych pierwiastkow.
Ja osobiscie do dpfow lejej nawet nie low saps tylko mid czyli w wiekoszosci sa to oleje z norma 505.01 bo na opakowaniu tez pisze ze nadaja sie do dpf dosc czesto.

Jaki olej?

: czw kwie 13, 2017 08:32
autor: Piasek
Też uważam że oleje "eko" czyli 5/30, 0/30 i obecne 0/20 to na prawdę zło konieczne. Ochrona silnika na dalekich pozycjach. Oleje niezbędne do systemów start/stop, oleje przydatne do eksploatacji miejskiej, krótkie dojazdy do pracy itp gdzie zimą lepiej się będą sprawdzały przy mroźnych rozruchach niż taki 5/40. Ale na tym koniec. Trasy i obciążenia, czy lato + korki i upały a silniki klepią motogodziny bo klima pracuje. Zło konieczne. Jeżeli dodamy do tego pojemność układu smarowania w okolicach 3L (bo trzeba oszczędza na masie) i debilny interwał wymian 30-40 a nawet 50tyś km no to mamy najlepszy przepis na zarżnięcie silnika.
Do silników PD bez DPF`a 505.01 i zmiana co 10, max 15 tyś km.
Do PD i CR z DPF 503-507.00 i zmiana co max 15 tyś km.
Tym bardziej jeżeli ktoś już jest zmuszony do stosowania olejów pokroju 0/30 czy 0/20 winien zmieniać go przynajmniej połowę szybciej niż założył to producent silnika (ja zalecam co 10 tyś km) bo oleje te ulegają błyskawicznej masakracji termicznej, syfiastej z procesów spalania (przez bardzo duże właściwości płucząco-myjące), oraz są bardzo podatne na ubytki/spalanie. Jeżeli dodamy do tego bardzo niekorzystne zjawisko "przybierania oleju" w silnikach z filtrami cząstek stałych (przez dopalanie filtra) i jednoczesną konsumpcję oleju o której pisałem wyżej nigdy nie wiemy ile tego oleju w silniku jest tak na prawdę jeszcze olejem silnikowym a ile jego składu to już olej napędowy.

Jaki olej?

: czw kwie 13, 2017 11:40
autor: wesol
Dokladnie. Nie ulegac presji producentow. Naprawde duzo duzo lepiej jak ktos zaleje olej za 100 zl za banieczke i wymieniac go bedzie co 10 tys jak bedzie lal oliwe wymuskana za 180 zl co 20-25 tys km.

Jaki olej?

: wt kwie 18, 2017 08:33
autor: Ramze$
Zalewałem różne Castrole, Shell'e, Valvo itd., nie czułem ŻADNEJ różnicy. Od niedawna Lotos 5w30 z norma 507 (4L za 67zl) - silnik nie zatarł się ani nie wybuchł. :P
Pozdrawiam.