Strona 41 z 445

Jaki olej?

: pt gru 31, 2010 15:15
autor: aurii
tylko pytanie gdzie ten olej ucieka??? Turbina jest druga niby dobra, silnik suchy.... a olej ubywa....

Jaki olej?

: pt gru 31, 2010 18:22
autor: riggs
Druga nie znaczy że dobra no chyba że nowa?? :chytry:
Ewentualnie silnik ci pije. :(
Ja bym pojechał na diagnostykę najpierw turbo zbadać a jak wyjdzie że dobre a silnik się nie poci to kompresje mierzyć. :bigok:

Panowie jeśli któryś z was kocha pracę silniczków diesla jak ja a pracujący dieselek działa na was kojąco to polecam na YT filmy użytkownika vwdieselking . :food:

To jakaś firma z Kanady sprzedająca używane dieselki właśnie od VW , więc jak chcecie nacieszyć uszy to polecam :food: :food: :food:

I dużo dużo szczęścia w nowym roku , doskonałej pracy waszych traktorków , małego spalania , zero awarii , dobrego oleju i szerokiej bezpiecznej drogi!!!!!! :pub: :pub: :pub:

Jaki olej?

: pn sty 03, 2011 11:17
autor: Artiks
Po przemyśleniach zebranych opinii robię przejście z Motul Specific 5W40 na Liqui Moly 5W40 4100 :hmm: O wrażeniach ze zmiany wkrótce....

Jaki olej?

: pn sty 03, 2011 12:46
autor: Piasek
Ja się na Top Tec 4100 przesiadłem w Caddym. Zauważalna od razu była różnica w konsumpcji oleju w porównaniu z Mobilem 1 (0W-40 i 5W-50), a mianowicie na L-M silnik (turbina) zszedł z 4L do 1L zżerania oleju. Niestety, po 60 tyś km i na L-M zaczęło się to samo zatem zaliczyłem przesiadkę na Commę która znowu ograniczyła konsumpcję z 4L L-M do 1 litra. Po kolejnych 30 tyś km zuzycie oleju już do 2L podskoczyło i niestety musiałem wymienić turbinę.
Po wymianie turbiny na nową (regenerowaną) [TECHMOT] zmniejszyłem interwał serwisów olejowych z 15 do 12 tyś km i przez pierwsze 12 tyś z silnika ubyło może z pół litra... Teraz szykuje się druga wymiana oleju i jest podobnie (mimo zimy i mrozów) czyli nie dolałem nic. Jeżeli chodzi o olej pozostałem przy Commie bo jest po prostu tania. 90 kilka zł za 5L w hurcie to dobra cena jak za olej klasy 5W (na których to silnik mimo 378 tyś km lata).

Jaki olej?

: pn sty 03, 2011 12:56
autor: riggs
Też myślałem o LM do autka żony ,ale jest zwyczajnie drogi w moim mniemaniu. Cena LM 10w40 to prawie 120 zl plus wysyłka , to już MOTUL kosztuje 98 zł a teraz chyba nawet 95 zł plus wysyłka. Mówiąc krótko za 140 zł (cena LM 10W40 z wysyłką) u siebie na miejscu mogę kupić jakiegoś syntetyka z LOTOSA, MOBILA czy SHELLA choć akurat co do MOBILA to nie mam zaufania.

Ba, za cenę jednej bańki LM 10w40 z wysyłką mam na miejscu prawie 2 bańki LOTOSA SEMISYNTETICA którego ostatecznie mogę zmienić powiedzmy co 7.5 tyś km i i tak mi wyjdzie taniej niż LM zmieniany co 10 czy 12 tys km :kac:

Jaki olej?

: pn sty 03, 2011 13:09
autor: Piasek
LM nie jest popularny zatem nie jest też tani. Ale trzeba mu przyznać że:
- w całości konfekcjonowany jest w Niemczech skąd przyjeżdża już zabutelkowany dlatego taki drogi
- sprzedawany jest w 5L bańkach (a u nas większość już tylko w 4L występuje)

Jaki olej?

: śr sty 05, 2011 12:17
autor: hoja
Panowie, jeżdżę teraz na oleju MOBIL SUPER S 10W40 półsyntetycznym i nadszedł czas na wymianę :) myślałem żeby zmienić na Motul 6100 Synergie 10W40 również półsyntetyczny.. czy to dobry wybór dla golfa IV 1.9TDi 90KM silnik ALH, przebieg 210 tyś ??

Jaki olej?

: śr sty 05, 2011 12:44
autor: riggs
MOTUL jest dobry ja przynajmniej nie mogę na niego nic złego powiedzieć ale przeszedłem z ciekawości na LOTOS SEMISYNTETIC 10W40 i powiem że nie widzę żadnej różnicy. Samochód pali jak palił , silnik pracuje tak samo jak na MOTUL nie słychać popychaczy na ciepłym silniku wogóle a na zimnym to i na MOTULU lekko było słychać więc nie widzę różnicy. W zużyciu oleju na razie też jest tak samo jak na MOTUL. Zobaczymy jak będzie do wymiany , wtedy będę mógł coś konkretniej powiedzieć. :bigok:

Ale na pytanie odnośnie MOTULA 6100 SYNERGIE 10W40 to jest jak najbardziej dobry olej. :okej:
Co do MOBILA to na MOTUL powinieneś odczuć różnicę na plus.

Panowie jakieś opinie o filtrach MEYLE ???

Kupiłem do żony autka filtr oleju MEYLE tak się złożyło że ani FILTRONA nie mieli ani KNECHTA ani MANNa

Jaki olej?

: wt sty 11, 2011 22:12
autor: andrzej007
Witam chciałbym przyłączyć się do tematu, mam takie pytanie do Was

Obecnie jeźdzę na oleju CASTROL MAGNATEC 10W40 szykuję mi się teraz wymiana oleju i nie wiem czy zmienić na taki sam czy może zalać go MOTULem 6100 (silnik 1Z TDI przebieg do końca nieznany na pewno ponad 300k) nie zużywa oleju.

Jaki olej?

: wt sty 11, 2011 22:37
autor: riggs
Pewnie że możesz zmienić na MOTUL. :okej:

Skoro na CASTROL ci ładnie lata to i na MOTUL tym bardziej , choć z drugiej strony właśnie czy jest sens zmieniać? :chytry:

Ja powiem tylko że z pewnych względów zmieniłem na LOTOS z MOTUL i nie widzę żadnej różnicy na razie , choć szerzej się wypowiem jak już zrobię choć z 5 tys km na nim. :food:

Co do MOTUL to spełnia specyfikację MB 229.3 której CASTROL nie spełnia więc chyba MOTUL jest deko wyższej jakości, z drugiej strony tobie potrzeba normy VW 505.00 a ją oba spełniają. :bigok:

Przemyśl , jeśli masz za te same pieniądze to spróbuj MOTUL. :okej:

Jaki olej?

: pn sty 24, 2011 10:32
autor: bungee
To i ja zadam pytanie..
Mam Golfa Plusa z 206 r, przebieg 216500km i w nim olej (longLife) syntetyczny.. Chce wymienic olej i mialem kupic Motul rowniez syntetyk, jednak ostatnio uslyszalem, ze przy moim przebiegu juz powinien byc polsyntetyk. Czy to prawda? Orientuje sie moze ktos?
Pozdrawiam,

Jaki olej?

: pn sty 24, 2011 11:39
autor: riggs
bungee to czysta BZDURA!!! Nie lej do Plusa żadnego półsyntetyka. Nie ma czegoś takiego jak przechodzenie na gorszy olej wraz z przebiegiem. Ludzie przechodzą na gorszy wraz ze zużyciem silnika a nie z przebiegiem. Przebieg powyżej 200 tyś km to żaden przebieg nie lej żadnego półsyntetyka , takie praktyki to efekt starej szkoły mechaników z lat 70 tych i 80 tych, dziś to już nieaktualne ponieważ są silniki które muszą pracować na syntetykach od nowości do śmierci.

O ile się nie mylę to twój silnik jest na pompowtryskiwaczach w takim razie olej wyłącznie zgodny z normą VW 505.01 a tę normę spełniają wyłącznie syntetyki i to nie wszystkie. Zawsze sprawdzaj na opakowaniu oleju czy spełnia normę do twojego silnika.
Ktoś tu pisał że jest jakiś półsyntetyk VALVOLINE spełniający tę normę ale sprawdzałem i nie znalazłem więc wygląda na to że nie ma i tylko syntetyki ją spełniają i taki musisz lać do autka.

Nie słuchaj głupot że masz przechodzić na gorszy , jak ci tak mechanik doradził to go zmień jak najszybciej.

Ja ci tylko od siebie powiem że mój golfik ma już ponad 500 tyś km i jeźdźi na półsyntetyku ale ja mam TDI na VP więc tutaj mogę taki wlać , a ty przy 200 tys km nie lej żadnego innego tylko syntetyk!!

Jaki olej?

: pn sty 24, 2011 12:25
autor: Piasek
W piątek w swoim wymieniałem. Tym razem w silnik wlany TOTAL QUARTZ 9000 Energy 5W-40 i po przejechaniu 300km efekt jest zadowalający. Dziś po nocy (-3) rano silnik od razu cichutko zaskoczył, szklanek praktycznie nie usłyszałem, podczas gdy na poprzednim oleju jaki miałem wlany w silnik i przebiegu 13 tyś km na nim szklanki rano już ponad 2 sek rumotały nim ucichły...

Re: Jaki olej?

: pn sty 24, 2011 12:36
autor: bungee
riggs pisze:bungee to czysta BZDURA!!! Nie lej do Plusa żadnego półsyntetyka. Nie ma czegoś takiego jak przechodzenie na gorszy olej wraz z przebiegiem. Ludzie przechodzą na gorszy wraz ze zużyciem silnika a nie z przebiegiem. Przebieg powyżej 200 tyś km to żaden przebieg nie lej żadnego półsyntetyka , takie praktyki to efekt starej szkoły mechaników z lat 70 tych i 80 tych, dziś to już nieaktualne ponieważ są silniki które muszą pracować na syntetykach od nowości do śmierci.

O ile się nie mylę to twój silnik jest na pompowtryskiwaczach w takim razie olej wyłącznie zgodny z normą VW 505.01 a tę normę spełniają wyłącznie syntetyki i to nie wszystkie. Zawsze sprawdzaj na opakowaniu oleju czy spełnia normę do twojego silnika.
Ktoś tu pisał że jest jakiś półsyntetyk VALVOLINE spełniający tę normę ale sprawdzałem i nie znalazłem więc wygląda na to że nie ma i tylko syntetyki ją spełniają i taki musisz lać do autka.

Nie słuchaj głupot że masz przechodzić na gorszy , jak ci tak mechanik doradził to go zmień jak najszybciej.

Ja ci tylko od siebie powiem że mój golfik ma już ponad 500 tyś km i jeźdźi na półsyntetyku ale ja mam TDI na VP więc tutaj mogę taki wlać , a ty przy 200 tys km nie lej żadnego innego tylko syntetyk!!
OK. Dzięki.
Co do przejścia na gorszy znajomy mi tak zasugerował:) Dlatego postanowiłem zapytać.