Strona 5 z 8

: śr lip 21, 2010 22:26
autor: -=ren=-
Troszkę odgrzaby ale... bambi001, kolego AJM to silnik z pompowtryskami a tam nie robi się pomiaru kąta wtrysku, bo jest on sterowany z ECU silnika. Daje odnośnik do http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html" onclick="window.open(this.href);return false; Przeczytaj dokładnie i wszystko jasne. Poza tym wcześniej było napisane że tylko dla silników z klasycznymi wtryskiwaczami.

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: sob lis 06, 2010 17:15
autor: kolas415
Witam!

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc dołączam się tutaj.
Mianowicie rano mam problem z odpalaniem muszę czasami zakręcić nawet 6 razy.
Sprawdziłem więc kąt wtrysku VAGIEM i wychodzi, że przy rozgrzanym silniku oscyluje między wartością 38-40

Obrazek

Wykres powyżej robiony był na zimnym silniku przy rozgrzanym do 90 st jest podobnie tylko na osi X jest przesunięty w prawo
czy to troszkę nie za mało?

Miałem również wymieniany rozrząd jakieś 10 tys km temu nie wiem jak było przedtem ponieważ nie sprawdzałem.
SILNIK ALH 90km
pozdrawiam

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: sob lis 06, 2010 22:03
autor: antojuja
delikatnie za pozny, ustaw ok 49-51, ja mam 54-57 i tez jest dobrze, tylko ze silnik delikatnie glosniej klepie ale faktycznie lepiej pali

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: sob lis 06, 2010 22:41
autor: Łuki_79
kolas415, rano przed uruchomieniem silnika sprawdz czy w przezroczystym wężyku między filtrem paliwa a pompą wtryskową jest paliwo

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: sob lis 06, 2010 22:46
autor: kolas415
Tak zrobię. Mam jeszcze pytanie po korekcji wtrysku, odczytu zawsze dokonywać na rozgrzanym odpalonym silniku? I czy to normalne, że jak jestem w ustawieniach
basic settings w kanale 000 to miga mi kontrolka od świec żarowych?

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: sob lis 06, 2010 22:49
autor: Łuki_79
kolas415 pisze:odczytu zawsze dokonywać na rozgrzanym odpalonym silniku?
Tak
kolas415 pisze:I czy to normalne, że jak jestem w ustawieniach
basic settings w kanale 000 to miga mi kontrolka od świec żarowych?
Normalne :grin:

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: sob lis 06, 2010 22:50
autor: kolas415
Dzięki za szybką odpowiedź z tym paliwem to jutro rano zajrzę pod maskę i zobaczymy :grin:

Jeszcze się nie zabrałem za to ustawianie kąta bo mam pewne obawy, żeby czegoś nie sknocić ale myślę, że z małą pomocą w piątek uda mi się tego dokonać.
Ale do rzeczy dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz kąt wtrysku w BS i w MB. Lecz zdziwiło mnie to, że te odczyty różnią się od siebie a więc któremu wierzyć?

Obrazek

I jeszcze sprawdziłem dawkę paliwa proszę o ocenę czy prawidłowa?

Obrazek

Odczyty były robione na odpalonym silniku przy temp. 90 st

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr gru 15, 2010 22:10
autor: kamillotop
Przylaczam sie do pytania kolegi kolas..

Pacjent to ALH w BS kat wtrysku to 0 a w MB na poziomie 45?

Wg manuala
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziwne ze MB pokazuje prawie wlasciwe wartosci?

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: czw gru 16, 2010 00:15
autor: Łuki_79
kamillotop pisze:Pacjent to ALH w BS kat wtrysku to 0
Początek kąta wtrysku bardzo pózny
kamillotop pisze:Dziwne ze MB pokazuje prawie wlasciwe wartosci?
W MB początek kąta wtrysku reguluje sterownik za pośrednictwem zaworu N108,dlatego ma właściwą wartość.
Przy uruchamianiu silnika decydujący wpływ ma statyczny kąt wtrysku BS i tym ustawieniem się sugeruj :grin:

Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr lis 23, 2011 11:10
autor: pinelesss
Witam.
Mam Golfa IV z 2001 roku z silnikiem ASV z przebiegiem 152 tys. Sprowadziłem go z Włoch i będzie to jego pierwsza zima u nas w kraju. Niestety, przy pierwszych mrozach jakie mieliśmy, musiałem zdrowo sie namielić zanim mój bolid odpalił (często dwa lub trzy razy po ok. 4-5 sek). Wczoraj, po przeczytaniu tego posta od razu wziąłem sie za ustawienie kąta wtrysku. Po podłączeniu lapka okazało się, że mam kąt wtrysku na poziomie 32-34. Po kilku ustawieniach udało mi się osiągnąć kąt na poziomie 50-52. Dziś rano, przy temperaturze -2' autko odpaliło za pierwszym razem jednak musiałem trochę pomielić (ok. 4 sek.). Nie wiem, jak inne parametry, czy są w normie, czy coś nie tak. Mam zatem prośbę o obejrzenie wyników i wypowiedzi, co jeszcze mogę zrobić, żeby się nie zawieść przy niższych temperaturach.

Obrazek

Z góry serdecznie dziękuję.

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr lis 23, 2011 19:53
autor: daniel.wwe
pinelesss pisze:musiałem trochę pomielić (ok. 4 sek.)
"Kręcił" szybko czy wolno?
Sprawdź stan akumulatora (doładuj), sprawdź czy w przeźroczystym przewodzie idącym od filtra paliwa do pompy jest paliwo, świece żarowe sprawdzić też nie zaszkodzi

Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr lis 23, 2011 20:01
autor: pinelesss
daniel19843 pisze:
pinelesss pisze:musiałem trochę pomielić (ok. 4 sek.)
"Kręcił" szybko czy wolno?
Sprawdź stan akumulatora (doładuj), sprawdź czy w przeźroczystym przewodzie idącym od filtra paliwa do pompy jest paliwo, świece żarowe sprawdzić też nie zaszkodzi
Dzięki za szybką odpowiedź.
Kręci dość szybko ale aku jutro doładuję w pracy. Co do przewodu paliwowego, idą delikatne bąbelki. Musze zawór zwrotny wymienić i zobacze co i jak.
A jak wygląda sprawa z wykresami (w szczególności dawki paliwa)?? Nie wiem jakie są prawidłowe wartości. Gdzieś wyczytałem że pomiędzy 3,5 - 3,8 ale nie wiem na ile to wiarygodne. Czytałem również, że na kanale 004 dwie wielkości powinny być podobne. Nie chcę teraz czegos pipierniczyć ale byłbym wdzięczny za sprawdzenie i opinię.

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr lis 23, 2011 21:11
autor: daniel.wwe
Dawka paliwa jest ok. Przyśpieszyłeś kąt wtrysku i dlatego w 004 rzeczywisty kąt początku wtrysku nie pokrywa się z wymaganym... jest ok

Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: czw lis 24, 2011 09:39
autor: pinelesss
daniel19843 pisze:Dawka paliwa jest ok. Przyśpieszyłeś kąt wtrysku i dlatego w 004 rzeczywisty kąt początku wtrysku nie pokrywa się z wymaganym... jest ok
Dziękuję kolego za odpowiedź. O to mi chodziło. Teraz mogę grzebać w świecach zaworkach itd. Przynajmniej jestem pewien nastaw podstawowych. Jeszcze raz dziękuję.