Co jest z tym ALH
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
przeczytałem całe wasze boje i jestm pod wrazeniem zacietosci działanie ale tak byc nieeeeee mozzeee ze to autko pali tyle no niemam takiej mozliwosci musi byc cos nie tak powiedz mi czy zmienialiscie przepływomierz lub cos z n75 robiliscie u mnie na vagu tez niewykrył zadnych błedów a co do czujnika temperatury to mam akurat zapasowy i nic mi niebedzie szkodzic go poprostu wymienic napisze wam co po wymianie choc watpe w ten czujnik
[ Dodano: 27 Mar 2007 16:11 ]
dobra czujnik jest niczemu niewinny temperature pokazuje oki a spalanie nadal 9-10 litrów wiec trzeba konbinowac dalej niestety a po za tym mysle ze jesli brał by temperature z innego czujnika to zaraz by wyskakiwał bład na tym czujniku na badaniu vagiem wiec to nie to czujnik wymieniony to 6 według ksiazki
[ Dodano: 28 Mar 2007 15:33 ]
dzisjaj po pracy podjełem dalsza walke z niewidzialnym wrogiem z postów postanowiłem sprawdzic powrót paliwa do baku i co sie okazało ku mojemu zdumieniu ze paliwo do baku nie wraca tylko zatrzymuje sie na filtrze paliwa wiec cos nie halo doszłem do zaworku zamontowanego w filtrze paliwa okazał sie byc uszkodzony sprawdziłem go w ten sposub ze odpiełm kabel wychodzacy z tego zaworka w strone baku odpaliłem silnik i niestety nic nie wracało do baku po wymianie zaworka na nowy paliwo spokojnie struzka wraca w kirunku baku tak wiec wnioski takie ze zaworek był uszkodzony paliwo nie wracało do baku i zostawało cały czas pod cisnieniem w pompie i filtrze paliwa nasuwa sie pytanie czy to paliwo nie uszkodziło jakiegos czujnika w pompie lub nie zmieniło jego paramertów lub jakiegos innego tam zaworka bo niezabardzo znam sie na pompach niestety po wymianie niespadło spalanie nadal sie trzyma w okolicach 8 do 9 litrów
[ Dodano: 31 Mar 2007 13:52 ]
jak by ktos potrzebawal moje logi juz po awari na stronie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 3c3ffcae9a
[ Dodano: 27 Mar 2007 16:11 ]
dobra czujnik jest niczemu niewinny temperature pokazuje oki a spalanie nadal 9-10 litrów wiec trzeba konbinowac dalej niestety a po za tym mysle ze jesli brał by temperature z innego czujnika to zaraz by wyskakiwał bład na tym czujniku na badaniu vagiem wiec to nie to czujnik wymieniony to 6 według ksiazki
[ Dodano: 28 Mar 2007 15:33 ]
dzisjaj po pracy podjełem dalsza walke z niewidzialnym wrogiem z postów postanowiłem sprawdzic powrót paliwa do baku i co sie okazało ku mojemu zdumieniu ze paliwo do baku nie wraca tylko zatrzymuje sie na filtrze paliwa wiec cos nie halo doszłem do zaworku zamontowanego w filtrze paliwa okazał sie byc uszkodzony sprawdziłem go w ten sposub ze odpiełm kabel wychodzacy z tego zaworka w strone baku odpaliłem silnik i niestety nic nie wracało do baku po wymianie zaworka na nowy paliwo spokojnie struzka wraca w kirunku baku tak wiec wnioski takie ze zaworek był uszkodzony paliwo nie wracało do baku i zostawało cały czas pod cisnieniem w pompie i filtrze paliwa nasuwa sie pytanie czy to paliwo nie uszkodziło jakiegos czujnika w pompie lub nie zmieniło jego paramertów lub jakiegos innego tam zaworka bo niezabardzo znam sie na pompach niestety po wymianie niespadło spalanie nadal sie trzyma w okolicach 8 do 9 litrów
[ Dodano: 31 Mar 2007 13:52 ]
jak by ktos potrzebawal moje logi juz po awari na stronie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 3c3ffcae9a
Holi MK4
- niebieski91
- SHARIKOWIEC
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
- Remigiusz78
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
rob 555 prywatnie powiedz , jak podniesiemy moc na dobrym programie czy nasze kłopoty ze spalaniem się skończą ? Jakie masz doświadczenia z tym silnikiemjeśli chodzi o podniesienie mocy do ilości spalania ?rob555 pisze:A dlaczego po chipie auta czasem mniej palafialson1 pisze: Do czego zmierzam - mniejsza moc nie zawsze oznacza mniejsze spalanie![]()
![]()
wieksza moc wieksza wydajnosc i mniejsza koniecznosc butowania co przeklada sie na spalanie.
Co do czujnika temp to ma wplyw na spalanie.
A jak paliwo znika w oczach to moze posprawdzac bak i weze powrotne??
P.S. miesiąc temu byłem u Ciebie z rana, jajecznica pomogła?
- Remigiusz78
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
A nie jest odwrotnie? Ograniczenie paliwa jest na przepływce, na diodzie nic paliwka nie ogranicza. Wskazuje to moim zdaniem, że LMM lekko niedoszacowuje ilości powietrza.Remigiusz78 pisze:No jest ograniczenie paliwa, ale jak zniknie dioda, to jest ok. Z logów nie możemy wywnioskować, dlaczego spalanie jest takie jakie jest. Logi są prawidłowe!

Wydaje się, że z diodą powinien lepiej ciągnąć ( bo więcej paliwka dostaje) i tak jest. 3000 obrotów ma w przypadku przepływki po ok. 15 sek zaś te same obroty przy diodzie uzyskuje po ok. 13. Różnica jest. Tak się ładnie złozyło, że oba logi zaczynają się od 1680 obr. w 0,63-0,64 sek. tak więc porównanie jest dokładne
Nie zmienia to faktu, że nie bardzo widać dlaczego miałby więcej palić.
- Remigiusz78
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Tak, masz rację! Jest różnica, ale jest to w granicach tolerancji.
Wracając do tematu i problemu, z tych logów nie wynika, dlaczego pali 8-9 litrów.
Skoro silnik i skrzynia są prawidłowo ustawione, to co ma wpływ na spalanie?
- sposób jazdy,
- opony, łożyska,
- EGR, kat, inter,
- zabrudzony, cieknący wtryskiwacz,
- pompa na wykończeniu?!
Czy to się dzieje u wszystkich na raz?!
Wracając do tematu i problemu, z tych logów nie wynika, dlaczego pali 8-9 litrów.
Skoro silnik i skrzynia są prawidłowo ustawione, to co ma wpływ na spalanie?
- sposób jazdy,
- opony, łożyska,
- EGR, kat, inter,
- zabrudzony, cieknący wtryskiwacz,
- pompa na wykończeniu?!
Czy to się dzieje u wszystkich na raz?!
Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!
- niebieski91
- SHARIKOWIEC
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
nie za bardzo kumam jak coś może być w granicach tolerancji jak jest poniżej dolnego progu podanego w opisie rubrykiRemigiusz78 pisze:Tak, masz rację! Jest różnica, ale jest to w granicach tolerancji.
jeżeli jest przedzial 35,5-37 to jak coś może być w granicach tolerancji kiedy ma wartośc 34,8.
Poprosze o wytłumaczenie mi tego.
Jeżeli opis tabelki zweira progi to wartości wymagalne powinny mieścić sie w tych progach a nie poniżej ich.
Top takie moje logiczne myslenie - chyba ze sie myle - ale to znaczy ze matematyka nie ma tu zastosowania
- Remigiusz78
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Nie uważam, żeby coś siędziało złego. Przyjrzyj się wartością w całym zakresie obrotów, przy małej prędkości obrotwej silnika, wartości przekraczają maxa, przy dużej prędkości obrotowej silnika, wartości schodzą poniżej min. Zakładając 10% przedzał wartości błędu, wyniki te są w normie.
Nie chcę sięz Tobą kłucić, czy spierać, masz większe dośwadczenie odemnie! Staramy się znaleść przyczynę wysokiego spalania w ALH, a nie, zastanawiać się, dlaczego przy diodzie ECU dało więcej czy mniej paliwa.
Nie chcę sięz Tobą kłucić, czy spierać, masz większe dośwadczenie odemnie! Staramy się znaleść przyczynę wysokiego spalania w ALH, a nie, zastanawiać się, dlaczego przy diodzie ECU dało więcej czy mniej paliwa.
Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!
hmm koledzy pełny podziw
ale czy nie za bardzo przesadzacie. ten 1 litr więcej na stu kilometrach przy średniorocznym przebiegu w granicach 12 tys. to koszt około 420 zł. więcej stracicie kasy na latanie do mechaniorów i szukanie dziury w całym.
jak jeździ to nie ma sensu drążenia problemu. robić wymianę filtrów, płynów i oleju co ile trzeba i... nie marudzić.
z pewnością w przyszłości będę się was radził szczególnie że jestem początującym vag'wcem
a jestgeście posiadaczami tegoż samego silnika
ps. pytanie
czy alh pojawiało się w audiczkach a3 w 2001 r. ???
ale czy nie za bardzo przesadzacie. ten 1 litr więcej na stu kilometrach przy średniorocznym przebiegu w granicach 12 tys. to koszt około 420 zł. więcej stracicie kasy na latanie do mechaniorów i szukanie dziury w całym.
jak jeździ to nie ma sensu drążenia problemu. robić wymianę filtrów, płynów i oleju co ile trzeba i... nie marudzić.
z pewnością w przyszłości będę się was radził szczególnie że jestem początującym vag'wcem

ps. pytanie

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]
- Remigiusz78
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
- niebieski91
- SHARIKOWIEC
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
z tym doświadczeniem to przesadziłeś jestem akurat sstrasznym laikiem - ja po prostu wskazania brałem na logike a nie na "doswiadczenie' także spoko może pewnie masz i rację i dalej nie wiadomo co dzieje sie z naszym spalaniem????????????????????????????Remigiusz78 pisze:masz większe dośwadczenie odemnie
o to chodzi o to chodzi, pewnie gdyby to był litr na 100km to bym nie zachodzil w głowe i nawet bym pewnie na to uwagi nie zwrócil - ale róznice sa kolosalne bo spalanie jest wiekse o 30-50 % a to juz nie jest byle co.Na pewno nie przesadzamy, chcemy ustalić, dlaczego mamy "grubo" zawyżone spalanie. Nie chodzi tu bynajmniej o 1 litr.
To są silniki diesla i jak zdążyłem sie zorientować nie powinny niestety tyle chlać.
a nawet gdyby byl to jeden litr to porzadek musi byc - (choć ten litr moze granica blędu) oprzy tych silnikach i spalaniu niektórych aut to i tak 1 litr to ok. 20% - ja rozumie gdyby to była róznica zimowa ale miestety to dzieje sie nie wiadomo dlaczego i ciężko to wytłumaczyćcwb pisze:ale czy nie za bardzo przesadzacie. ten 1 litr więcej na stu kilometrach
a poza tym trzeba sie czymś zająć i nawet jak nie będę w stanie zmniejszyć spalania to chcialbym wiedziec dlaczego tak jest
a na koniec pytanie a w zasadzie dwa
- własnie zauważylem ze pomiedzy blixniaczymi N75 i tym od EGR mam łączącą rurkę. Po środku jest trójnik i wychodzi z niej jeszcze jeden wężyk ma ok. 15cm i do niczego nie jest podłączony - czy to tak ma byc - czy skądś wypadł (ktoś go wyciągnął????0????
- drugie - zauważylem ze w węzyku paliwowym od filtra do silnika mam pęcherz powietrza o dł. ok. 1cm - czy to normalne czy moze HGW -
Ostatnio zmieniony ndz kwie 01, 2007 18:40 przez niebieski91, łącznie zmieniany 1 raz.
CWB jak komuś nie zależy na spalaniu to sobie kupuje benzyniaka 1,6 i nie musi przepłacać za diesla żeby osiągi mieć takie same jak my w tej chwili. Podsumowując: strata z 5 tysięcy złotych w momencie kupna + minimum 50pln do prawie 80pln na każdym tankowaniu to mówisz mało? Jak sobie policzę ile już wydałem na mojego diesla to zaczynam rozumieć kumpla (fana benzyny bez gazu) czemu sie pukał w głowę jak kupowałem autko. Mogłem sobie za te pieniądze sprawić wiele innych ciekawych rzeczy....
Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości