Strona 5 z 6

: wt mar 16, 2010 22:10
autor: homsky
Obierek pisze:Panowie powiecie mi jaki to jest silnik ? SDi czy D ??
1.9D

: wt mar 16, 2010 22:10
autor: IRAS AAZ
to jest D /sdi ma pompe elektroniczna i inna pekrywe zaworów :helm:

: śr mar 17, 2010 01:55
autor: BartekGib
1.9d o oznaczeniu 1Y :) Przelewy już widzę trochę sporej "objętości" - może należałoby pomyśleć o wymianie ;) ?

: ndz cze 20, 2010 21:47
autor: grzegorzdr
Znalazlem w końcu nr na silinku: 1Y0925...
To sugeruje silnik 1.9 D i tak mam w dowodzie.
Natomiast silnik ma turbosprężarkę, kolektor wydechowy bez ERG, pompę nieco inną niż w wiekszości 1.9 TD AZZ oraz naklejka w bagażniku na karoserii jest z informacją o silniku AAZ.
Ciekaw jestem czy przy remoncie ktoś wymienił blok silnika na 1Y czy tez ten oryginalny silnik 1Y ktoś uturbił.

Samochód trafił do Polski w 2002r. W Polsce jestem jestem jego 4-tym właścicielem.
Autko sprawuje sie dobrze po drobnych konserwacjach. Jeżdzi głównie po mieście.

Obrazek

: ndz cze 20, 2010 22:15
autor: Fahoo
mettenos, ja miałem ibize poprzednią 1,9sdi AEY 64 ps to paliła minimalnie 4,2 w trasie a 5,2-,5,5 w miescie, zimą wiec potwierdzam to ci piszesz ....
inni moga nie wierzyc ale dlaczego miał bym kłamac???
demon predkosci to nie był ale spalanie pięknie....
teraz mam tdi w tej samej budzie w ibizie i spalanie w miescie to 6,5-8L a trasa 5,6

sdi to mistrz oszczednosci

: pn cze 21, 2010 01:38
autor: anaba255
grzegorzdr pisze:Ciekaw jestem czy przy remoncie ktoś wymienił blok silnika na 1Y czy tez ten oryginalny silnik 1Y ktoś uturbił.
Z tyłu na bloku będziesz miał odlane oznaczenie 1.9D lub 1.9TD.

: pn cze 21, 2010 07:01
autor: marcin999
Miałem silnik 1Y i z tyłu był oznaczony jako 1.9 D/TD

: pn cze 21, 2010 12:41
autor: arwam
grzegorzdr,

chyba masz uturbione 1Y
jeśli nie będziesz się wyjątkowo perfidnie znęcał nad autem to Ci długo posłuży.

[ Dodano: 21 Cze 2010 12:44 ]
można się upewnić jak zdejmiesz miskę olejową i zobaczysz jakie masz korbowody i tłoki bo tylko tym się będą różnić.

Czym sie rozni SDI od 1.9D

: czw mar 03, 2011 00:46
autor: KrisGliv
Cześć wszystkim.
Nie chcę zakładać nowego wątku więc podepnę się pod ten.
Czy orientujecie sie czy silniki SDI w MK5 mialy też problem z głowicą i pompą oleju które występowały w TDI 140 konnych, czy to tylko przypadłość tych drugich?
Dzięki wielkie.

Re: Czym sie rozni SDI od 1.9D

: sob mar 05, 2011 00:44
autor: waadimch
i jeszcze jedno czy w 2.0 sdi jest pompa ? jezdzi moze ktos czyms takim ??

Re: Czym sie rozni SDI od 1.9D

: śr mar 23, 2011 14:28
autor: krzys_jg
Nie kolego, 2.0 SDI to są już silniki na pompowtryskach

Re: Czym sie rozni SDI od 1.9D

: ndz maja 15, 2011 22:21
autor: Elusiwe
Ja słyszałem że 2.0 TDi 140 konne są nieudaną konstrukcją, większość użytkowników na nie narzeka. U mojego taty w pracy jeździ taki silniczek (2.0 TDi 140 km) wozi ludzi do pracy (ok ~50km kilka razy dziennie) i są z nim ciągłe problemy... Pompowtryskiwacze to podobno skaranie tego silnika. Remont jednego (z pięciu) to koszt blisko 1600zł... Gdzie się podziała kompletna niezawodność którą prezentował VW swoimi silnikami diesla?

Ja osobiście uważam że 1.9 (D/SDI/TDI/TD) jest najlepszą konstrukcją. Wytrzymują nawet 500 000km bez większych problemów, przy właściwym użytkowaniu. Osobiście mam 1.9D- 1Y- jestem nieziemsko zaskoczony elastycznością tego silnika. Na każdym biegu nawet od 1000 obrotów do blisko 5000 bez problemu ciągnie. Na trasie mi w zupełności wystarczy, a jeżdżę miesięcznie blisko 1000km, z czego 400 w trasie. Polecam tą jednostkę, całkowicie niezawodną, BEZ ELEKTRONIKI! :bajer:

Czym sie rozni SDI od 1.9D

: pn maja 16, 2011 20:48
autor: marcin998
Elusiwe pisze:Remont jednego (z pięciu)
Dobrze wiedzieć że VW wprowadził nową jednostkę 2.0 tdi to jest V5 czy R5? :shock:

Czym sie rozni SDI od 1.9D

: pn maja 16, 2011 21:42
autor: Elusiwe
Z tego co wiem to tamten silnik posiada 5 cylindrów.