Strona 5 z 6

: pt lut 12, 2010 11:45
autor: SvR
Nie rozumiem w jaki sposób to może powodować pojawiające się bąbelki w układzie między filtrem a pompą :|

: pt lut 12, 2010 12:07
autor: Neoarti
coś musi być nie tak z tymi zaworkami jeśli ta operacja pomaga :)

: pt lut 12, 2010 12:10
autor: SvR
No to po co by je montowali jeżeli one tylko przeszkadzają ??

: pt lut 12, 2010 13:36
autor: Neoarti
czasami trzeba poprawić fabrykę :) wyszła wadliwa seria wkładów zbiornika na początku produkcji mk4 powodowała pęcherze w przewodach jak już się pokapowali o co chodzi to zmodyfikowali wkłady a w autach z pierwszej serii trzeba zmodyfikować samemu :)

: pt lut 12, 2010 13:45
autor: grzybsi
uhm...małe pytanie .. ten "smok" w golfie IV TDI ( hatchback) mieści się pod siedzeniem pasażera z tyłu po prawej stronie ? trzeba boczek ściągnąć?

: pt lut 12, 2010 14:15
autor: Neoarti
znajdziesz go pod siedzeniem z tyło po prawej stronie podnieś siedzisko i odwiń dywanik zobaczysz okrągła zaślepkę z blach na 3.szt wkrętów po odkręceniu będzie widać wkład

: pt lut 12, 2010 16:10
autor: krzysbiker
kolego grzybsi, wstrzymaj sie z rozwierceniem poczytaj ten temat i zrób kilka testów które tu zrobilismy moze przyczyna akurat nie tkwi w smoku jakbys miał jakies pytania dodatkowa zapraszam na gg chetnie pomoge

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... krzysbiker

: pt lut 12, 2010 16:34
autor: Neoarti
robiłem wszystkie testy i wpakowałem kupe kasy w oryginalny filtr i zaworek zwrotny ba.. nawet zawleczkę i opaski kupiłem oryginalne i du..., rozwierciłem wkład i jest ok
co jakiś czas pojawi się trochę powietrza jak paliwa jest mniej pewnie wina nieszczęsnego o-ringu ale ogólnie niebo a ziemia

: pt lut 12, 2010 18:14
autor: grzybsi
więc wreszcie rozwierciłem to ustrojstwo ( rozwierciłem wylot oznaczony V ) po przejechaniu 30 kilosów i lekkim wstawianiu auta , zatrzymałem się, patrzę na wężyk i pęcherzyków BRAK :D , zgasiłem auto zostawiłem na jakiś czas...przychodzę sprawdzam pęcherzyków nadal BRAK:) .. jedyny problem jaki miałem to zapowietrzenie układu paliwowego , ale dzięki konsultacji telefonicznej z PinkFloyd uporałem się z tym :) za co niezmiernie mu dziękuje :). Tak więc u mnie rozwiercenie ZDAŁO EGZAMIN .

: pt lut 12, 2010 18:41
autor: SvR
To samo dzieje sie w Borach ?? Może wiecie coś na ten temat. U mnie wprawdzie przy odpalonym silniku pęcherzyki powietrza są minimalne tylko jak filtrem poruszę mocnej to się pojawiają. No i po postoju powstaje bąbelek powietrza o długości >=2cm ale jakoś mocno to w odpalaniu mi nie przeszkadzało a gdy jest ciepło samochód palił jak strzała.

: pt lut 12, 2010 19:15
autor: grzybsi
skoro ruszasz filtrem i pojawiają Ci się pęcherzyki to oznacza że opaski na wężykach przelewowych są do wymiany....masz silnik ASV z tego co się orientuje te silniki są produkowane od 2001 r? jeśli nie to z góry sory za pomyłkę...problemy ze smokiem występują w VW do 2000 r bodajże...

: pt lut 12, 2010 19:33
autor: SvR
Mój modle jest z końca 2001 roku. Wężyki wydają się w dobrym stanie. myślałem że może filtr jest zapowietrzony.

: pt lut 12, 2010 21:22
autor: ordy
Panowie, te pęcherzyki powietrza tak na oko to jaką mają średnicę w mm?

bo tak się zastanawiam, u mnie są pęcherzyki ale bardzo małe w przewodzie zasilającym

: sob lut 13, 2010 06:10
autor: greg6.7
SvR pisze:No to po co by je montowali jeżeli one tylko przeszkadzają ??
Witam
Jako że ja wkleiłem link z rozwiązaniem problemu pęcherzyków powietrza. Wyjaśnienie do czego służą zaworki:
- zaworek w króćcu V ten który należy rozwiercić miał na celu nie dopuścić do wycieku paliwa w przypadku dachowania samochodu i przecięcia przewodów paliwowych. Jak to w życiu bywa cel był szczytny tylko w praktyce okazało się że generuje więcej problemów niż korzyści. Dlatego zrezygnowano z niego.

-zaworek w króćcu R nie należy rozwiercać zapobiega spadaniu paliwa do zbiornika na postoju kiedy silnik nie pracuje i zapowietrzaniu układu