Strona 5 z 22

: śr lut 06, 2008 20:02
autor: szatanek
W AFN-ie orginalnie były VNT15 i taka u Ciebie siedzi no chyba ze ktoś wczesniej cos rzeźbił przy silniku i załozył inną.

Haha

: czw lut 21, 2008 10:40
autor: VW User
Turbinka czyszczona Goferek zapie..... aż miło a tym młotkiem to musiałem sie namachać jak cepem :jezor: Ale porada pierwsza klasa

: sob mar 08, 2008 21:27
autor: szatanek
A no nie ma jest zawór upustowy.

: czw mar 13, 2008 21:21
autor: ddriver
witam.a w 1.9 td turbo tez moze byc tak samo zanieczyszczone ,ze tak to okresle??

Turbo 1,9 Tdi 130 KM zmienna geometria??

: pt mar 14, 2008 21:59
autor: slawooo1
Witam
Jestem tu nowy I mam ten sam problem co kilku z was, czyli: w zakresie od 80-120 4i5 bieg i auto nagle traci moc-turbinka się wyłącza. Po zrestartowaniu silnika turbo zostaje odzyskane, ale przy próbie szybszej jazdy znowu to samo. Jest to cholernie niebezpieczne np przy wyprzedzaniu. Mam silnik 130 KM czy tam jest ta turbinka ze zmienną geometrią czy też nie??
Jeżeli tak postaram się ją zdemontować i przeczyścić te kierowniczki zgodnie z zaleceniami Ventila.

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:03 ]
Jeszcze raz ja.
Na liczniku świeci mi się kontrolka żółty trójkąt w kole. Jest to kontrolka ESP. Podobno uszkodzony jest czujnik przyspieszenia poprzecznego czy coś w tym stylu. Znajduje się gdzieś wewnątrz pod tapicerką. Jego nazwa to czujnik żyroskopowy czy ktoś wie gdzie dokładnie mogę go znaleźć?? A może macie jakąś inną diagnozę?/

Pozdrawiam :cool:

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:05 ]
Jest to golf IV 2001r.

: sob kwie 12, 2008 18:12
autor: Yacko
O co chodzi z tym obracaniem muszli zimnej i gorącej o 120 stopni ?

: ndz kwie 13, 2008 06:08
autor: ventil
Yacko pisze:O co chodzi z tym obracaniem muszli zimnej i gorącej o 120 stopni ?
Jeśli czyścisz turbinę wyjętą z auta to nic nie obracasz o żaden kąt - obraca się muszle wtedy gdy zakładasz sobie inną turbinę i nie pasuje Ci ona do auta - wtedy możesz przekręcić muszle w stosunku do środkowej części by sobie dopasować do silnika i kolektora.

: ndz maja 18, 2008 13:30
autor: Yacko
maciek88 pisze:wiem że w 1z nie ma zmiennej geometri i dlatego sie pytam bo lubie czasami sobie porobić i bym sobie z nódów raz w sobote wyczyścił
Czy ktos potrafi odpowiedzieć, czy turbinę bez zmiennej geometrii też powinno się czyścić ?
Co tam może się zabrudzić ?

: ndz maja 18, 2008 13:43
autor: damcio151
Yacko pisze:Czy ktos potrafi odpowiedzieć, czy turbinę bez zmiennej geometrii też powinno się czyścić ?
Co tam może się zabrudzić ?
westgate ... ale jak to zacznie Ci się zacinać to psikasz środkiem penetrującym i próbujesz rozruszać

: ndz cze 01, 2008 11:27
autor: maciek-w123
Witam
A czy po takim czyszczeniu turbinka jest szczelna?? czy nie zaczeła braćoleju??

: ndz cze 01, 2008 12:01
autor: Yacko
Tam gdzie znajduje się przepływ oleju i smarowanie nic nie rozbieramy, wiec powinno byc OK.

: czw cze 05, 2008 22:19
autor: PinkFloyd
Moze sie przyda kolejny dokłądny opis czyszczenia turbinki http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11