Strona 5 z 7

: czw sty 25, 2007 12:37
autor: cowboy
Corvax pisze:I jeszcze jedna informacja dla oszczednych - wskaznik doładowania doskonale zdaje egzamin jako ekonomizer
potwierdzam :) i polecam montaż tych wskaźników - zwłaszcza jak ktoś zawirusował autko !!

i stosuje podobne zasady jak Corvax

: czw sty 25, 2007 12:45
autor: inek01
Moze ja pomysle na wskaznikiem boost :-k cowboy, jaki polecasz ? Rzuc jak mozesz jakims linkiem z allegro np...

: czw sty 25, 2007 13:00
autor: cowboy
inek01 pisze:Rzuc jak mozesz jakims linkiem z allegro np...
polecam Ci Dabtunera - ja u niego kupowałem swoje zegary Indiglo, ale rózne wersje...

http://www.allegro.pl/show_user.php?search=dabtuner

u mnie wygląda to tak:

Obrazek

: czw sty 25, 2007 13:03
autor: inek01
cowboy, dzieki :pub:

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 12:04 ]
Fajne, ale troche drogawe. 185zl :blush:

: czw sty 25, 2007 13:06
autor: cowboy
cowboy pisze:ja u niego kupowałem swoje zegary Indiglo, ale rózne wersje...
w sensie ma rózne wersje :)

z tego co widze to aktualnie nie ma ale napisz do niego maila...

generalnie Autogauge działa u mnie bardzo ładnie - aha w komplecie z zegarem masz wszytski kabelki, przejściówki, czujniki itd..., montujesz pod oświetlenie nawiewów i działa ściemnianie razem z zegarami..

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 12:07 ]
zegary z tej serii co ja - opycha ze 80 PLN

: czw sty 25, 2007 13:41
autor: inek01
Ok. Przemysle jeszcze temat. Dzieki.

: czw sty 25, 2007 14:00
autor: rojbert
Czytając ten temat napotkałem na kilka wypowiedzi które moim skormnym zadniem to herezje, i tak np:

wspomniano ze jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach to turbina nie pracuje.
jest to nie możliwe aby silnik pracował a turbina sie nie kręciła, gdy pracuje silnik ciągle są pompowane spaliny do kolektora i chcąc czy nie chcąc turbina się kręci, natomiast gdyby sie nie kręciła (np zablokowałaby sie z powodu awarii) to energia kinetyczna spalin spowodowałaby że spaliny znalazłyby inną drogę ujścia np wydluchałaby sie uszczelka.


prawda jest taka ze turbosprężarka jest to mechanika pracyzyjna, tolerancje pasowania są tam rzędu setnej częsci milimetra i prawdopodobie jest to najbardziej precyzyjna część samochodu. zapewne wiadomo zę prędkość obrotowa takiego urządzenia jest rzędu kilku do kilkunastu tysięcy na minutę a w skrajnych wypadkach do 100k obr/min (samochody wyczynowe). prędkość obrotowa zależy nie tylko od prędkości obrotowej silnika ale także od ciśnienia spalin (np niska prędkość obrotowa silnika pod dużym obciązeniem)

zabójcze dla turba jest wkręcanie jej na wysokie obroty przy niskiej temperaturze silnika, nie lubi także gałtownego wychłodzenie (wyłacznie silnika dynamicznej jezdzie) dlatego zalecane jest aby przez jakiś czas olej odbierał ciepło z trubiny (przez krórą przepływały spaliny o temperaturze kilku tysięcy 'C) ale róznież powinna swobodnie wychamować ze smarowaniem które zapewnia pracujący silnik.

jeśli napisałem coś co nie jest prawdą proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi

: czw sty 25, 2007 14:06
autor: inek01
rojbert pisze:nie chcąc turbina się kręci, natomiast gdyby sie nie kręciła (np zablokowałaby sie z powodu awarii) to energia kinetyczna spalin spowodowałaby że spaliny znalazłyby inną drogę ujścia np wydluchałaby sie uszczelka.
Chyba nie slyszales o wastegate, kierownicach spalin i zaworach ograniczenia cisnienia doladowania :bajer: Przeciez kiedy trzeba spaliny omijaja turbine...

: czw sty 25, 2007 14:10
autor: rojbert
inek01 pisze: Przeciez kiedy trzeba spaliny omijaja turbine...
a powiedz mi którędy, bo chyba masz inną turbinę niż ja

a upuszczane to jest powietrze, które turbina spręża

a kierowniczki turbiny służą po to aby przy małym ciśnieniu spalin (np przy uruchamianiu silnika) maksymalnie zwiększyć wydajnośc sprężarki
a czy kierowniczki są otwarte czy zamknięte i tak spaliny przepływają przes łopatki turbiny bo nie ma tam innej drogi

: czw sty 25, 2007 14:32
autor: inek01
rojbert pisze:a powiedz mi którędy, bo chyba masz inną turbinę niż ja
Mam inna bo mam 90KM, wiec nie bede sie sprzeczal co do tego jak jest w 110KM.
Jednak w AHU czy 1Z N75 steruje cisnieniem z kolektora, ale nie reguluje cisnienia doladowania bezposrednio, tylko porzez uchylanie klapy i upuszczanie spalin jesli trzeba.
BTW najczescie zdarza sie wlasnie notlauf z powodu przeladowania spowodowanego upuszczaniem zbyt duzej ilosci cisnienia przez N75 w atmosfere. Wtedy klapa Wastegate sie nie uchyla i turbo pompuje az do notlaufu...

: czw sty 25, 2007 14:42
autor: rojbert
inek01 pisze:
rojbert pisze:a powiedz mi którędy, bo chyba masz inną turbinę niż ja
Mam inna bo mam 90KM, wiec nie bede sie sprzeczal co do tego jak jest w 110KM.
Jednak w AHU czy 1Z N75 steruje cisnieniem z kolektora, ale nie reguluje cisnienia doladowania bezposrednio, tylko porzez uchylanie klapy i upuszczanie spalin jesli trzeba.
BTW najczescie zdarza sie wlasnie notlauf z powodu przeladowania spowodowanego upuszczaniem zbyt duzej ilosci cisnienia przez N75 w atmosfere. Wtedy klapa Wastegate sie nie uchyla i turbo pompuje az do notlaufu...


każda sprężaka ma jak by to powiedzieć ma dwa obwod (są dwa wirniki na jednej osi)
1. to przez który przepływają spaliny i one napędzają wirnik
2. to obwód którym sprężarka zassysa powietrze, spręża je przesyła co coolera a następnie powietrze to wtłaczane jest do komory spalania.

cała aparatura pomatowa i upustowa znajduje sie na drugim obwodzie i upuszczane jest czyste powietrze a nie spaliny. Przeładowanie występuje tylko w obwodzie z czystym powietrzem (spaliny normalnie sie wydostają)
jak by to było gdyby spaliny wydosawały sie tuż przy silniku,

: czw sty 25, 2007 14:50
autor: inek01
rojbert pisze:cała aparatura pomatowa i upustowa znajduje sie na drugim obwodzie i upuszczane jest czyste powietrze a nie spaliny. Przeładowanie występuje tylko w obwodzie z czystym powietrzem (spaliny normalnie sie wydostają)
jak by to było gdyby spaliny wydosawały sie tuż przy silniku,
Sam tego nie wymyslilem, napisal mi to kiedys voss z forum Diagtronik. Widac ze gosc zna sie na rzeczy. Wg Ciebie to niemozliwe zeby spaliny omijaly turine ? Napisz do niego ze glupoty gada.
Tu masz link do tematu - http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=2198

: czw sty 25, 2007 15:03
autor: rojbert
inek01 pisze:
rojbert pisze:cała aparatura pomatowa i upustowa znajduje sie na drugim obwodzie i upuszczane jest czyste powietrze a nie spaliny. Przeładowanie występuje tylko w obwodzie z czystym powietrzem (spaliny normalnie sie wydostają)
jak by to było gdyby spaliny wydosawały sie tuż przy silniku,
Sam tego nie wymyslilem, napisal mi to kiedys voss z forum Diagtronik. Widac ze gosc zna sie na rzeczy. Wg Ciebie to niemozliwe zeby spaliny omijaly turine ? Napisz do niego ze glupoty gada.
Tu masz link do tematu - http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=2198
nie będę sie z Tobą sprzeczał, poczekamy na wypowiedz innych

: czw sty 25, 2007 15:06
autor: inek01
rojbert pisze:nie będę sie z Tobą sprzeczał, poczekamy na wypowiedz innych
Ok, choc jak mowie, opieram sie tylko na tym co mi napisal voss i mu wierze.
Turbosprezarki nigdy sam nie rozbieralem, wiec mam tylko wiedze teoretyczna...