Strona 5 z 9

: śr gru 20, 2006 22:50
autor: Grzesiekk1982
Michał87 pisze:ledwo idzie 140 km/h myslalem ze te auta tak poprostu maja i to max co moga osiagnac na co moga wskazywec te objawy ??
Jeśli wyciąga 140 to bym stawiał na przepływomierz. Spróbuj go wyczyścić tak, jak opisałem powyżej, nie ma możliwości, żebys coś spieprzył. Nie bój się. Odpinasz złącze. Odkręcasz 2 śrubki przy filtrze powietrza i wyjmujesz przepływkę z obudowy. Opaskę metalową na rurze zsuwasz wcześniej i wyjmujesz przepływkę. niesiesz do domu, robisz co trzeba i montujesz w odwrotnj kolejności. Nie włącaj "zapłonu" w czasie gdy będzie odpięty przepływomierz, bo może zapamiętać błąd.
Mój TDI na początki bez trudu 160 wszędzie łapał, 170 na dłuższej prostej. 180 z lekim wiatrem :D Obrazek
Potem też do 140 ledwo bujał, a na dłuuugich prostych 160. Teraz po wyczyszczeniu przepływki 160 daje rade. Ale czyszczenie to nie wymiana :grin:
Pozdrawiam.

: śr gru 20, 2006 23:26
autor: inek01
Michał87 pisze:myslalem ze te auta tak poprostu maja i to max co moga osiagnac
Max moc jest przy 4000 obr/min.
Grzesiekk1982 pisze:Czy to notlauf (za cholerę nie przekroczy 120) a po wyłączeniu silnika przechodzi
Granica wcale nie musi byc 120. Notlauf moze byc tak samo przy 150km/ czy przy 160...
Grzesiekk1982 pisze:Jeśli wyciąga 140 to bym stawiał na przepływomierz.
Przeplywka nie wlacza awaryjnego, a z tego co wczesniej pisze Michał87, wychodzi ze to raczej notlauf.

: śr gru 20, 2006 23:50
autor: Grzesiekk1982
inek01 pisze:Przeplywka nie wlacza awaryjnego, a z tego co wczesniej pisze Michał87, wychodzi ze to raczej notlauf.
U mnie też nie włączała- ale nie chciał jechać powyżej 140. Do tych 140 rozpędzał się ledwo co, a jadąc pod górkę nie był w stanie zwiększać prędkości. A po wyczyszczeniu spokojnie się rozpędza do 150.
Co do tych 120- to wszyscy, którzy narzekają na notlauf z powodu N-75 notorycznie się na tą prędkość uskarżają (raczej wynika z prędkości obrotowej, czy ciśnienia doładowania, nie wiem).
Pozdrawiam.

: czw gru 21, 2006 00:10
autor: inek01
Grzesiekk1982 pisze:Co do tych 120- to wszyscy, którzy narzekają na notlauf z powodu N-75 notorycznie się na tą prędkość uskarżają (raczej wynika z prędkości obrotowej, czy ciśnienia doładowania, nie wiem).
U mnie notlauf byl przy 160 km/h a przyczyna lezala wlasnie w N75.
Oczywiscie chodzi o doladowanie (w moich przypadku przeladowanie) ale wiaze sie to razem z obrotami silnika i predkoscia auta. ECU "patrzy" na wszystkie te wartosci...

: czw gru 21, 2006 00:14
autor: jaceksuper
To wynika raczej z ciśnienia doładowania. Ja stawiam na sterowanie turbiną. ( zapieczone kierownice lub waste gate, nieszczelność w wężykach przy N75). Co do prędkości to chyba 120 dlatego że przy 3000rpm na 4 jest około 120. U mnie turbo dmucha mi wtedy ponad 2000mbar i wtedy nastepuje dziura. O ile dobrze pamiętam to ciś. doładowania powinno być wtedy tysiąc dziewięćset coś, a N75 chodzić na 95%. U mnie idzie do 160 max, przepływka czysta, ale waste gate zapieprzony. ;(

: czw gru 21, 2006 00:35
autor: inek01
jaceksuper pisze:U mnie idzie do 160 max, przepływka czysta, ale waste gate zapieprzony. ;(
Czyli masz zapieczony w pozycji uchylonej ? :-k

: czw gru 21, 2006 01:13
autor: jaceksuper
Czyli masz zapieczony w pozycji uchylonej ? :-k
Chyba tak, nie moze odciąć turbinki to odcina mi paliwo zeby jej nie zepsuc

: czw gru 21, 2006 12:28
autor: inek01
jaceksuper pisze:Chyba tak, nie moze odciąć turbinki to odcina mi paliwo zeby jej nie zepsuc
Odcina wtedy gdy klapa jest nie uchylona i cale spaliny ida na turbo :bajer:
Przykladowo: N75 zle dziala i upusza cisnienie w atmosfere. Wtedy klapa sie nie otwiera (lub za malo) i turbo pompuje az do notlauf'u...

: czw gru 21, 2006 13:37
autor: jaceksuper
inek01 pisze:Odcina wtedy gdy klapa jest nie uchylona i cale spaliny ida na turbo :bajer:
Masz racje gdy sie uchyli spaliny idą spowrotem do wydechu, a jak zmknieta to turbo dziala jak szalone. U mnie to waste gate bo dmuchałem w niego cisnieniem a tam nic sie nie dzieje. Ciekawy jestem jak to przeczyścić

: pn sty 08, 2007 14:06
autor: VOOLF
Witam kolegów. Tak czytam wszystko po kolei i doszedłem do wniosku. U mnie tez dzieje się to samo ale pojedzie do 120 i dalej ani troszke szybciej, przy różnych obrotach i biegu. Więc dzisiaj zamówiłem N75 a i mam pytanie odnośnie czyszczenia przepływki ! Czy można ją bez problemu całą zanurzyć az po tą tabliczke z oznaczeniem, czy niczego nie pozalewam?
Szkoda ze nie mam aparatu, bo rozebrałbym stare N75 i moze by sie coś okazało.
A zostanie mi jeszcze do przeczyszczenia EGR
A i co to jest "waste gate" i gdzie go szukać ewentualnie jak czyścić ?
Pozdrawiam

: pn sty 08, 2007 15:24
autor: jaceksuper
Przepływke to wkłada się na program econo do zmywarki, ( ja włożyłem do zmywarki ) nadal działa. Wszystko jest zalane żywicą w przepływce więc raczej nic sie nie stanie podczas czyszczenia.

: pn sty 08, 2007 15:41
autor: RobertP
jaceksuper pisze:Wszystko jest zalane żywicą w przepływce więc raczej nic sie nie stanie podczas czyszczenia.
nie wszystko ... np. tzw. "gorąca elektroda"

: pn sty 08, 2007 15:51
autor: inek01
RobertP pisze:
jaceksuper pisze:Wszystko jest zalane żywicą w przepływce więc raczej nic sie nie stanie podczas czyszczenia.
nie wszystko ... np. tzw. "gorąca elektroda"
No wlasnie, czy ten "hot film" moze sie spieprzyc ?

: pn sty 08, 2007 23:03
autor: Grzesiekk1982
VOOLF pisze:Czy można ją bez problemu całą zanurzyć az po tą tabliczke z oznaczeniem,
Przeczytaj jak robilismy z innym kolegą (jedną stronkę wcześniej). Lepiej czyścić tak, niż go wykąpać, a różnicę poczułem zajebistą w osiągach ;) Wszystkie ciecze, spraye, tylko do środka, a nie po obudowie.
Pozdrawiam.