[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr gru 20, 2006 22:50

Michał87 pisze:ledwo idzie 140 km/h myslalem ze te auta tak poprostu maja i to max co moga osiagnac na co moga wskazywec te objawy ??
Jeśli wyciąga 140 to bym stawiał na przepływomierz. Spróbuj go wyczyścić tak, jak opisałem powyżej, nie ma możliwości, żebys coś spieprzył. Nie bój się. Odpinasz złącze. Odkręcasz 2 śrubki przy filtrze powietrza i wyjmujesz przepływkę z obudowy. Opaskę metalową na rurze zsuwasz wcześniej i wyjmujesz przepływkę. niesiesz do domu, robisz co trzeba i montujesz w odwrotnj kolejności. Nie włącaj "zapłonu" w czasie gdy będzie odpięty przepływomierz, bo może zapamiętać błąd.
Mój TDI na początki bez trudu 160 wszędzie łapał, 170 na dłuższej prostej. 180 z lekim wiatrem :D Obrazek
Potem też do 140 ledwo bujał, a na dłuuugich prostych 160. Teraz po wyczyszczeniu przepływki 160 daje rade. Ale czyszczenie to nie wymiana :grin:
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr gru 20, 2006 23:26

Michał87 pisze:myslalem ze te auta tak poprostu maja i to max co moga osiagnac
Max moc jest przy 4000 obr/min.
Grzesiekk1982 pisze:Czy to notlauf (za cholerę nie przekroczy 120) a po wyłączeniu silnika przechodzi
Granica wcale nie musi byc 120. Notlauf moze byc tak samo przy 150km/ czy przy 160...
Grzesiekk1982 pisze:Jeśli wyciąga 140 to bym stawiał na przepływomierz.
Przeplywka nie wlacza awaryjnego, a z tego co wczesniej pisze Michał87, wychodzi ze to raczej notlauf.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr gru 20, 2006 23:50

inek01 pisze:Przeplywka nie wlacza awaryjnego, a z tego co wczesniej pisze Michał87, wychodzi ze to raczej notlauf.
U mnie też nie włączała- ale nie chciał jechać powyżej 140. Do tych 140 rozpędzał się ledwo co, a jadąc pod górkę nie był w stanie zwiększać prędkości. A po wyczyszczeniu spokojnie się rozpędza do 150.
Co do tych 120- to wszyscy, którzy narzekają na notlauf z powodu N-75 notorycznie się na tą prędkość uskarżają (raczej wynika z prędkości obrotowej, czy ciśnienia doładowania, nie wiem).
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw gru 21, 2006 00:10

Grzesiekk1982 pisze:Co do tych 120- to wszyscy, którzy narzekają na notlauf z powodu N-75 notorycznie się na tą prędkość uskarżają (raczej wynika z prędkości obrotowej, czy ciśnienia doładowania, nie wiem).
U mnie notlauf byl przy 160 km/h a przyczyna lezala wlasnie w N75.
Oczywiscie chodzi o doladowanie (w moich przypadku przeladowanie) ale wiaze sie to razem z obrotami silnika i predkoscia auta. ECU "patrzy" na wszystkie te wartosci...



Awatar użytkownika
jaceksuper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: jaceksuper » czw gru 21, 2006 00:14

To wynika raczej z ciśnienia doładowania. Ja stawiam na sterowanie turbiną. ( zapieczone kierownice lub waste gate, nieszczelność w wężykach przy N75). Co do prędkości to chyba 120 dlatego że przy 3000rpm na 4 jest około 120. U mnie turbo dmucha mi wtedy ponad 2000mbar i wtedy nastepuje dziura. O ile dobrze pamiętam to ciś. doładowania powinno być wtedy tysiąc dziewięćset coś, a N75 chodzić na 95%. U mnie idzie do 160 max, przepływka czysta, ale waste gate zapieprzony. ;(



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw gru 21, 2006 00:35

jaceksuper pisze:U mnie idzie do 160 max, przepływka czysta, ale waste gate zapieprzony. ;(
Czyli masz zapieczony w pozycji uchylonej ? :-k



Awatar użytkownika
jaceksuper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: jaceksuper » czw gru 21, 2006 01:13

Czyli masz zapieczony w pozycji uchylonej ? :-k
Chyba tak, nie moze odciąć turbinki to odcina mi paliwo zeby jej nie zepsuc



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw gru 21, 2006 12:28

jaceksuper pisze:Chyba tak, nie moze odciąć turbinki to odcina mi paliwo zeby jej nie zepsuc
Odcina wtedy gdy klapa jest nie uchylona i cale spaliny ida na turbo :bajer:
Przykladowo: N75 zle dziala i upusza cisnienie w atmosfere. Wtedy klapa sie nie otwiera (lub za malo) i turbo pompuje az do notlauf'u...



Awatar użytkownika
jaceksuper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: jaceksuper » czw gru 21, 2006 13:37

inek01 pisze:Odcina wtedy gdy klapa jest nie uchylona i cale spaliny ida na turbo :bajer:
Masz racje gdy sie uchyli spaliny idą spowrotem do wydechu, a jak zmknieta to turbo dziala jak szalone. U mnie to waste gate bo dmuchałem w niego cisnieniem a tam nic sie nie dzieje. Ciekawy jestem jak to przeczyścić



VOOLF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: śr lis 08, 2006 14:02
Lokalizacja: POŁUDNIE
Kontakt:

Post autor: VOOLF » pn sty 08, 2007 14:06

Witam kolegów. Tak czytam wszystko po kolei i doszedłem do wniosku. U mnie tez dzieje się to samo ale pojedzie do 120 i dalej ani troszke szybciej, przy różnych obrotach i biegu. Więc dzisiaj zamówiłem N75 a i mam pytanie odnośnie czyszczenia przepływki ! Czy można ją bez problemu całą zanurzyć az po tą tabliczke z oznaczeniem, czy niczego nie pozalewam?
Szkoda ze nie mam aparatu, bo rozebrałbym stare N75 i moze by sie coś okazało.
A zostanie mi jeszcze do przeczyszczenia EGR
A i co to jest "waste gate" i gdzie go szukać ewentualnie jak czyścić ?
Pozdrawiam


Wilk psa się nie boi, tylko nie lubi jego szczekania.

Awatar użytkownika
jaceksuper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: jaceksuper » pn sty 08, 2007 15:24

Przepływke to wkłada się na program econo do zmywarki, ( ja włożyłem do zmywarki ) nadal działa. Wszystko jest zalane żywicą w przepływce więc raczej nic sie nie stanie podczas czyszczenia.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn sty 08, 2007 15:41

jaceksuper pisze:Wszystko jest zalane żywicą w przepływce więc raczej nic sie nie stanie podczas czyszczenia.
nie wszystko ... np. tzw. "gorąca elektroda"


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn sty 08, 2007 15:51

RobertP pisze:
jaceksuper pisze:Wszystko jest zalane żywicą w przepływce więc raczej nic sie nie stanie podczas czyszczenia.
nie wszystko ... np. tzw. "gorąca elektroda"
No wlasnie, czy ten "hot film" moze sie spieprzyc ?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn sty 08, 2007 23:03

VOOLF pisze:Czy można ją bez problemu całą zanurzyć az po tą tabliczke z oznaczeniem,
Przeczytaj jak robilismy z innym kolegą (jedną stronkę wcześniej). Lepiej czyścić tak, niż go wykąpać, a różnicę poczułem zajebistą w osiągach ;) Wszystkie ciecze, spraye, tylko do środka, a nie po obudowie.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości