Strona 5 z 8

: pn mar 14, 2005 03:21
autor: Krzylu
hehe dlatego mu nic niedalo bo on ma 1V silnik a tam niema mozliwosci zwiekszenia dawki paliwa ta pompa tak ma ze nic to nieda teraz dopiero sie doczytalem.
ja musze zalozyc wkoncu ten IC bo chcem zobaczyc roznice chodzi o elastycznosc glownie
czytalem tez ze przy wiekszych Ic trzeba zwiekszac cisnienie doladowania i nasuwa mi sie pytanie czy Ic od mk4 tdi niebedzie zaduzy?i czy nie trzeba bedzie zwiekszac cisnienia?
trzeba bedzie pomyslec nad tym niebawem

: pn mar 14, 2005 22:41
autor: vorlog
W końcu rozpracowałem tą "gruszkę".
W moim gadzie, mimo że turbina gwizdała aż miło, to przyrost mocy był słabo zaakcentowany, dopiero gdzieś ok. 3000 obr.,
okazało się, że:
co prawda, wszelkie grzebanie w ustawieniach pompy wtryskowej można traktować jako proszenie się o nieszczęście, ale nie mogłem sobie darować- zerwałem plomby, otworzyłem pokrywę zaworu (bo to w końcu jest zawór pneumatyczny...) i co odkryłem? Otóż wewnątrz jest membrana, pod membraną wisi tłoczek, ten zaś tłoczek (odpowiednio wyprofilowany) służy do regulacji wypływu paliwa zwracanego do baku... Cała filozofia dodatkowej dawki polega na przymykaniu tegoż wypływu, co owocuje wzrostem ciśnienia paliwa w sekcji średniego ciśnienia w pompie. Ciśnienie doprowadzane z wylotu turbiny do przestrzeni nad membraną zaworu (gruszki:)) wciska membranę w dół, stopniowo przydławiając wylot paliwa zwrotnego.
W przypadku mojej pompy, przytkał się krociec do którego podawane jest ciśnienie z turbiny...

Pozdrawiam, V.

: wt mar 15, 2005 00:23
autor: marcinvw
no to wszytsko jasne...hehehe...to teraz maszyna powinna smigac ostro :D:D:D,napisz jak jest efekt kiedy to przetkales jestem ciekaw...

: wt mar 15, 2005 22:01
autor: vorlog
Wiesz, trudno mi powiedzieć, nie należę do maniaków szybkości, ale po wyczyszczeniu i uszczelnieniu połączeń golfina przyspiesza do setki poniżej normy fabrycznej (?!), to subiektywne odczucie bo nie robiłem żadnych pomiarów czasu, ale bez specjalnego żyłowania to by było ok. 11-13 sek.
Inna sprawa to potężny przyrost mocy- dziś wyprzedzałem poldolota jadącego 100 (jechałem za nim chwilę) bez zejścia z piątki i bez wysiłku objechałem go w kilka sekund...
V.

: śr mar 16, 2005 01:00
autor: marcinvw
no wlasnie :D:D:D,wkoncu ktos kto to dobrze zrobił ja w moim GTD 1.6 (JR) tez mialem zajebisty przyrost momentu obrotowego,auto przyspieszalo o wiele lepiej przaktycznie zero zamulenia,przy rozpedzaniu tylko trzymac na obrotach zeby nie tracic czasu z powodu turbodziury i jest masakra pozniej wzucilem jeszcze intercooler:D:D:D,a czas mierzylem kilkakrotnie dla pewnosci i golfik do setki zbierał sie w 11 sekund z naprawde drobnymi groszami :D:D:D,a pomiary były robione przed załozeniem interca i na d roznych stoperach,i nikt nie chcial mi w to uwierzyc :/ wiec obrzerzdzalem pozniej na miescie kazdego niedowiarka zadna benzyna 1.8 nie miala co smierdziec mi,a wypzredzanie to prawdziwa przyjemnosc :D:D:D...pozdrawiam...

: śr mar 16, 2005 03:04
autor: Krzylu
dzis rozebralem wszystkie weze od filtra powietrza i zagladam do turbiny zeby sobie looknac co tam dmucha i czy sie trzyma
patrze a tu nie zaden Garett tylko KKK???w JR??
moze jakis zamiennik ale od jakiego???zglupialem
lapie za wirnik(walek)i ruszam a tu nic zero luzu!!!!oleju tez tylko sladowe ilosci oleju w dolocie z turbiny do kolektora praktycznie nic
wiec jestem zadowolony ze dmuchawa jest sprawna
przymierzalem Ic dzisiaj i wrzuce go tam gdzie jest obecnie akumulator
ktory wsadze na miejsce zbiorniczka spryskiwaczy natomiast tego zastapie mniejszym i wsadze go za grodz innego wyjscia niemam chyba ze ktos ma inny pomysl
odpada tak jak jest oryginalnie

: śr mar 16, 2005 04:39
autor: marcinvw
aha szkoda wlasnie chcialem ci zaproponowac oryginał bo to dosc ciekawe rozwiozanie z tym wymuszonym przeplywem powietrza,ale skoro tak ci nie pasi,a na miejscu aku juz tez widzialem interca jest ok...,była to jetta ale jedynka miała AAZ i stała na allegro i gosciu twierdzil ze zrobil z tego TDI...:D:D:D,mam gdzies fote jak znajde to ci wysle...

: śr mar 16, 2005 09:14
autor: Trochim
Krzylu pewnie to kkk to k14 zresztą taka sama jest montowana w 1V, widziałem juz w kilku JR`ach takie turbiny.


edit

popatrzcie tutaj http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=715

seria 58 km czyżby maił silnik 1V?

doładowanie do 1.5 bara :helm: i "tylko" 82 km, dlatego wydaje mi sie że to 1V.

W innym temacie pokazało sie info o tuningu otingera czy ktos wie co zostało tam zmienione?

kiedyś na allegro był do kupienia mkII też z tuningiem fabrycznym też mial cos ok 90 km, gdzieś powinienem mieć fotki silnika to wkleje. Był też wykres z hamowni.

: śr mar 16, 2005 21:46
autor: Krzylu
wlasnie ja niemam 1V bo sprawdzalem
na bloku nr silnika i ewidentnie bylo widac ze to JR
a nie 1V zreszta auto jest z 87roku
a 1V chyba niewychodzily w tym roku

: śr mar 16, 2005 23:05
autor: marcinvw
ja moj GTD był z 86r. i miał JR wiec w 87 pewnie tez je pakowali...

: śr mar 16, 2005 23:26
autor: Krzylu
z tego co wiem to JR robiony byl od 84-89roku
w RA podobno tez jest turbina KKK tylko ze chyba tam jest chlodzenie woda a umnie niema
musze looknac na numery seryjne to bedzie wiadomo
zreszta niewiem czy dobrze popatrzalem ale te numery(kkk) sa w takim trojkacie
/K\
/KK\cos takiego taki odlew jest na turbinie od strony filtra powietrza

: pt mar 18, 2005 00:39
autor: marcinvw
dokladnie KKK sa w trójkacie i to jedno "K" tak jakby stoi na tych dwoch,w moim JR był Garret,z KKK nie mialem wiele doczynienia a teraz w mk3 jesli sie nie myle to mam Garreta GT 15S chyba ale pewien nie jestem...

: ndz kwie 10, 2005 14:36
autor: Trochim

: pn maja 30, 2005 19:26
autor: TDMICHAL
Zapytam niepewnie a co to jest kolego Trochim?