Który TD najlepszy waszym zdaniem ?? [Mk2]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 24, 2006 14:43

vw_vandal, żona ma jeździc właście tym całym autem po zmniejszeniu mocy. Ale przeciez jest teraz na rynku duży wybór, zawsze coś mozna znaleźć z SB czy z RA i dłubać.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 24, 2006 14:50

ventil, widzisz jest dużo ale trzeba umieć dłubać !! Coś tam dłubie ale nie dokońca w to wierze, że robie to dobrze, a jak pojedziesz do mechanika to nie raz się przekonałem że więcej wiem od niego !! Z tego co zaobserwowałem to masz dużo pracy więc nie będę ciebie nękał e-mailami ;) jak to się robi czy tam to !! A na prawdę chciałbym mieć TD, które by dawało radę dobrej będzynie.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 24, 2006 14:58

vw_vandal, ja zawsze zanim zaczne cos dłubać staram sie jak najwięcej na konkretny temat czytać - równiez wile osób z forum mi pomogło podsuwając pomysły. Zawsze te pomysły ja staram sie jeszcze raz przemyśleć i dopiero cos tam dłubię. Do pewnej granicy podnoszenie mocy (dawki, doładowania) jest w miarę bezpieczne (zależy to też jak często mamy "ciężka nogę") ale po przekroczeniu pewnej granicy zaczynaja dochodzić dość duze koszty modyfikacji - trzeba cos zmienic i dołozyć np. nowe większe turbo czy duży IC a wtedy przeróbki wydechu, dodatkowe rury i inne dochodzą do tego i w sumie nieźle zaczyna to kosztować.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 24, 2006 15:24

ventil, rozumiem ale widzisz też tu na forum się dowiedziałem że wogóle jest możliwe rasowanie TD. Wszyscy pisali zwiększ dawkę doładowania, paliwa i obróć membranke ale ja chcem iść dalej co więcej zrobić aby TD miało kopyto. Wiem że to kosztuje!! Nie pale nie pije, dzieci jeszcze nie mam, zbieram na domek ale część pieniędzy mogę poświęcić autku. ventil, co trzeba jeszcze zrobić aby wykrzesać z auta mocy?? Gdzieś czytałem, pytałem o głowicę z 1.9 TD ale czy będzie pasowałą czy auto będzie dobrze palić?? Albo większe wtryski ale czy z tym nie muszę zmienić pompy na wydajniejszą?? Większe turbo ale od czego?? Governor Mod na czym to polega?? Pytań mam wiele zero odpowiedzi !! Jak narazie w swoim mam zwiększoną dawkę doładowania na 1.1 bara, paliwa i obruconą membrankę, sprzęgło wzmacniane 210 mm, IC od SB i leżą w garażu rury z nierdzewki na 2,5 cala na wydech. Ale co jeszcze zrobić??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 24, 2006 15:49

vw_vandal, modyfikacje też zależą od tego czy chcesz tylko wymienic samą głowicę czy też cały silnik na 1,9? Bo wiadomo że z większej pojemności wyciągniesz większą moc. Jeśli znasz angielski to na vwdiesel.net jest b.dużo art. na temat przeróbek, są zdjęcia i opisy. jesli masz IC od SB to też do pewnej mocy jest on OK ale powyżej pewnego cisnienia jego niefortunne umieszczenie pod maska spowoduje że nie schłodzi on odpowiednio powietrza co generalnie ma wpływ na silnik i moc. Tak więc masz odpowiedx na jedno pytanie - jak daleko Twoje modyfikacje maja zajść. Governor mod polega nw dosłownie wyciągnięciu jednej sprężynki z pompy w skutek czego nie ma ograniczenia dawki w wyższym zakresie obrotów - diesela i tak za wyskoko nie ma sensu kręcić bo szybkość spalania ropy nie jest tak duża jak benzyny i powyżej pewnych obrotów efektywność tego spalania spada pomimo przyśpieszenia wtrysku. Turbo najprościej było by zastosować "o numer większe" bo zbyt duże turbo spowoduje że będzie ono tłoczyc dopiero powyżej np. 3000 - 3500 obr/min. Najprościej zastosowac turbo ze sterowaniem nadciśnieniowym wastegate bo turbo z kierownicami od nowszych TDI jest sterowane podciśnieniowo i by to zastosować trzeba trochę się nadłubać. No i przeróbka łączenia kolektor-turbo-wydech tez nie moze być zbyt skomplikowana. Zewnętrzna chłodnica oleju i większa chłodnica wody też by się przydała itd itd...

[ Dodano: 24 Wrz 2006 15:55 ]
Jeśli nie jeździsz często ze zbyt duzymi prędkościami i nie zależy Ci na dużej V max to założyć mozna skrzynie od benzyny przez co zwiększy się przyśpeszenie bo benzyna ma wyższe obroty np. na 5-biegu niz diesel prz np. prędkości 100km/h. Zmniejszy sie prędkość max ale tak tez mozna jeździć. Ja w swoim projekcie jeśli juz będzie uruchomiony właśnie chcę zamienic w skrzyni wałek z kołem (główne przełozenie) na zestaw od benzyny.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 24, 2006 15:58

ventil, widzisz ty troche wiesz więcej niż ja ;) podał byś swój e-mail?? Ja chcem wykrzesać ze swojego 100 KM i to mi starczy!! Znam tą stronkę ale ni wząb angielski ;) Dałbyś jakiś złoty środek aby wykrzesać te 100 KM??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 24, 2006 16:04

vw_vandal, skontaktuj sie z trochim'em - on sprawdzał na hamowni swojego MKII i ma około 100KM więc poda Ci jakie mniej więcej ma ciśnienie doładowania, jakie regulacje i zmiany. Ja nie mierzyłem bo we Wrocku wjazd na hamownie kosztuje 300 pln a mam teraz inne wydatki i kazdy grosz sie liczy. Poza tym dokładne zmiany w mojim golfie opisałem w poscie który załozył trochim - 1.6 TD z Polski - tam na którejś stronie opisałem kłopoty które występowały i co było regulowane.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 24, 2006 16:25

ventil, ten temat znam jak własną kieszeń ;) z Trochimem się kontaktowałem to powiedział żebym sobie poszukał na forum :( czyli na ciebie też nie mogę liczyć ??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 24, 2006 16:32

vw_vandal, w miarę mozliwości i czasu (którego mam dośc mało) zawsze cos moge napisać jesli będę pewien odpowiedzi na dany temat. Generalnie trzeba szukać i wiele mozna sie dowiedzieć. Dzis juz zmykam bo zona ciągnie mnie na spacer. Pozdrawiam.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 24, 2006 16:57

ventil pisze:zawsze coś mozna znaleźć z SB czy z RA i dłubać.
no własnie ciezko znalezć silnikj nie drogo sam silnik :/



Awatar użytkownika
Bizon_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 30, 2006 12:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Bizon_21 » ndz wrz 24, 2006 17:17

ventil po obejrzeniu twoich filmikow musze przyznac ze zchodze z tonu i zwracam chonor wszystkim uzytkownikom TD zeczywiscie nie spodziewalem sie ze mozna tak go podkrecic


Turbo Direct Injection Rulez :)

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » ndz wrz 24, 2006 20:00

vw_vandal co do zmiany głowicy na tą z 1.9td, to sądze że dopóki nasze głowice są ok to nie ma sensu wymieniać, no chyba że głowica pójdzie w las to wtedy można bawić się tą wiekszą głowiczką
co do większych wtrysków to chyba na te 164 bary można wymienić, ale wątpie żeby przyniosło to jakieś zaskakujące efekty, szkoda kasy, no chyba że wtryski masz dowalone to wtedy można wsadzić te większe



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz wrz 24, 2006 21:30

vw_vandal pisze:90 Konne TDi, patrzą na moją tylną rejestrację
A 60 konne TD patrza na tylna rejestracje 90cio TDI, a 50 konne na 60cio td.... a jaki to ma za zwiazek???? TDI moze miec 90 i 240KM, natomiast napewno jest silnikiem nowoczesniejszym, sprawniejszym itd... Nikt juz raczej nie wroci do zwyklych TD:))))

[ Dodano: 24 Wrz 2006 21:36 ]
vw_vandal pisze:Ale najgardziej śmiać mi się chce, że z byle błachostką na komputer jedzie
A z czego tu sie smiac? Wystarczy zwykly (nawet stary za 400zl) laptop, interfejs za 30zl. Po co jezdzic? Ale za to jak cos nie dziala to podpinasz i masz w 80% zdiagnozowane, a w zwyklym TD co? Grzebac, zagladac, rozkrecac, domyslac sie... To nie jest tak ze jak cos jest prymitywne to lepsze bo latwiejsze w opanowaniu - trzeba opanowac poprostu nowosci technologiczne, zamiast sie ich bac i wysmiewac;)



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz wrz 24, 2006 21:47

Chłopaki, nie ma co sie spierać które sa lepsze - jedne i drugie maja swoje wady i zalety. Ze wzgledu na normy spalin producenci nie wróca juz do prostych diesli bez elektroniki - im nowsze normy tym bardziej skomplikowana konstrukcja. Mi osobiście pasuja jedne i drugie dlatego mój nowy wynalazek będzie miał tylko trochę elektroniki. Jesli patrzymy pod kątem który jest mocniejszy i lepiej przyspiesza to tez nie ma reguły - dobry stray 1.9 TD z konkretnymi modami tez moze powalczyc z nowyni TDI'kami. Tematem postu był wybór pomiędzy starszymi modelami 1.6 D/TD i jemu należy pomóc w wyborze. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości