Strona 5 z 8

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: wt gru 23, 2014 01:42
autor: iiktorn
czy ktoś mi coś podpowie?

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: czw gru 25, 2014 21:41
autor: Sztomel
iiktorn, opisane przez Ciebie objawy wskazywać mogą na niesprawnie działające serwo hamulca ale też i na nieszczelny układ hamulcowy - raz pedał hamulca twardy (słabe podciśnienie) a raz pedał sam opada (zapowietrzony układ hamulcowy). Wyeliminuj te przypadłości to potem zajmiemy się układem ciśnienia doładowania - niestety nikt Ci nie ujawni usterki w układzie hamulcowym przez internet bo to najzwyczajniej albo niemożliwe albo strzał na ślepo może pomóc w usunięciu usterki. Miałem kolegów z różnych for, którzy się zarzekali, że układ podciśnienia był szczelny ale gdy tylko do mnie podjechali to okazywało się zupełnie inaczej więc...Masz Passata B5 a tam poza samymi wężykami podciśnienia jeszcze plastikowe długie kapilary podciśnieniowe - zwłaszcza jedna - któr ciągnie się pod całą rynną podszybia w komorze silnika i też ulega czasami pęknięciu lub przetarciu - chodzi o te przewody plastikowe, na które nachodzą wężyki podciśnienia : http://allegro.pl/passat-b-5-fl-komplet ... 66078.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochę ich jest więc masz co sprawdzać na szczelność. Niektóre mogą być przetarte pod kątem i ta nieszczelność będzie widoczna tylko przy dokładnym sprawdzeniu każdego centymetra takiego przewodu - tak było w kilku Passatach B5 i Audi A4 gdzie kolegom tylko w pewnych warunkach brakowało dynamiki - przewody miały przetarcie ale przetarcie dawało o sobie znać tylko chwilami a nie cały czas.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: pt gru 26, 2014 23:50
autor: iiktorn
jeżeli była by jakakolwiek nieszczelność to po zgaszeniu silnika podciśnienie by uciekało a tak nie jest.
czy mam rację?

a czy na biegu jałowym jak są za niskie obroty to n75 może tak działać jak u mnie?
po zmianie sterowania na manual zwiększa sobie obroty na jałowym - może to jest to?

jutro jak będę miał chwilę to podniosę mu obroty vagiem i zobaczę jakie jest podciśnienie na gruszce.

układ hamulcowy też raczej szczelny - nigdy nie dolewałem płynu a on cały czas jest.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: sob gru 27, 2014 11:29
autor: wesol
Wez odepnij podcisnienei od serwa hamulcowego i poprostu pomin to. nie bedizesz mial wspomy hamulcow ale na testy moze byc. Zobaczy sie czy podcisnienia jest na tyle duzo zeby spokojnie pracowalo turbo i reszta. Poma vaq produkuje normalnei tyle podcisnienia ze N75 to pikus. Tu wyglada jakbys mial faktycznie jakies nieszczlenosci.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: sob gru 27, 2014 21:38
autor: iiktorn
podniosłem dzisiaj obroty.
udało mi się tylko z 819 na 861 - dalej się nie dało.
ale nic to nie zmieniło.
wciskając pedał gazu to dopiero przy obrotach około 1050rpm osiąga -0,60.

po przekodowaniu na manual przy obrotach 861 podciśnienie było -0,62.

podłączyłem wężyk bezpośrednio z zaworka na przegrodzie do n75 pomijając wszystko łącznie z serwem -na gruszce i tak -0,42.
więc to nie jest wina nieszczelności . wężyk od vacum do zaworka też jest szczelny sprawdzałem w wodzie.

jedyne co znalazłem to chyba ten zaworek na przegrodzie powinien działać w jedną stronę a i w drugą stronę też puszcza nie dużo ale puszcza może to jest przyczyna opadającego pedału hamulca?

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: sob gru 27, 2014 23:03
autor: wesol
przekodowanie nie ma nic do tego. Ja jezdzilem i po pol roku z przekodowaniem i zero zmian. Wez chlopie uproscij ten uklad mozliweie i wtedy próbuj. Moze twoja pompa vaq samo pdocisnienei jest w stanie wypracowac ale nie ma takiego wydatku by tyle utryzmac. TO tak jak ze sprezarką powietrza do malowania aut. Mala tez nadyma i 9 atmosfer tyle ze jak podlaczysz piec pistoletów to nawet roweru nie pomalujesz. Tu tez w ukladzie mozesz wywalic wezyki od EGR i klap i to nieszczesne serwo. Zadnych tprojnikow tylko ten zaworek pryz pompoe vaq co masz i dalej do N75 i do gruchy. Zadnych dlugich wezy i tprojnikow od EGR i klapy gaszacej nie zostawiaj. Wtedy rob pomiary. Ja tez walczylem u siebie w lato w golfie i tez wychodzilem z siebie. A to krucien na ompie vaq byl luzny ale to nei to bo troche tylko lepiej. N75 rozebralem i wyczyscilem, zamienilem z drugiego auta. nadal nic a pozniej zaczolem grzebac przy wezykach. Wymienilem nadal nic. Potem juz ruszam sztangą. Chodzi dobrze. Mowie sobie nie ma co sciagam gruche zobacze jak to jest osobno. bo moze sztanga w turbo jednak. A tu co? Grucha grzechotka. A ze mialem w piwnicy druga to szybka akcja i ze zdziwu nie moglem wyjsc ze to tylko to bylo.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: sob gru 27, 2014 23:33
autor: iiktorn
podłączyłem wężyk bezpośrednio z zaworka na przegrodzie do n75 pomijając wszystko łącznie z serwem -na gruszce i tak -0,42.
więc to nie jest wina nieszczelności . wężyk od vacum do zaworka też jest szczelny sprawdzałem w wodzie.

jedyne co znalazłem to chyba ten zaworek na przegrodzie powinien działać w jedną stronę a i w drugą stronę też puszcza nie dużo ale puszcza może to jest przyczyna opadającego pedału hamulca?

chyba edytowałem post a ty w tym czasie odpisywałeś :)

grucha też na pewno szczelna zaciągając powietrze przy podłączonym vacuometrze nie ucieka nawet po 10 min.

a może chciałoby ci się sprawdzić czy na 100% jak zmieni się kodowanie silnika to podciśnienie nie obniża się?
przy automacie u mnie wysterowanie zaworu na jałowym jest 46,2 % a w manualu jest 24,7 %

może ja mam coś spierniczone w samym kompie?

na manualu jest ok a jak przekoduję na automat już jest źle.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: ndz gru 28, 2014 00:56
autor: Sztomel
iiktorn, weź tę Audicę lub Passata do kogoś kumatego z Warszawy i niech się w końcu temu przyjrzy bo jest prosta rzecz - łączysz pompę podciśnienia bezpośrednio z gruchą przy turbo i wtedy jedziesz i zdajesz relację z dynamiki auta - są wtedy tylko dwie przyczyny - albo pompa podciśnienia klęka albo turbo się spierd... skoro twierdzisz, że grucha przy turbo jest szczelna. . Żadne kodowanie na skrzynię automat czy manual nie poprawi tego stanu. Jak chcesz to wezmę swojego grta i najpierw zrobię mu logowanie n manualu - statycznie i dynamicznie a potem zmienię mu na automat i też zloguję i zobaczysz, że nie ma żadnej różnicy - przynajmniej w 011 BS.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: ndz gru 28, 2014 02:02
autor: iiktorn
ja nie mówię że kodowanie ma coś poprawić.
tylko dlaczego na jałowym w manualu na gruszce jest -0,6 i są zamknięte łopatki a w automacie -0,4 i łopatki są częściowo otwarte?
jutro jeszcze sprawdzę jak jest w 11 BS.
no i może uda się zrobić logi - ostatnie kilka dni ślisko jak cholera.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: ndz gru 28, 2014 14:23
autor: iiktorn
basic setting
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_198119.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198120.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198121.html" onclick="window.open(this.href);return false;

statyczne
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198123.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_198124.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_198125.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_198126.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_198127.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_198128.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dynamiczne
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_198130.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_198132.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_198133.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198134.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_198135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198136.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_198129.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_198131.html" onclick="window.open(this.href);return false;

po zalogowaniu 12233 nie wiem dlaczego ale nic się nie zapisuje z bloku 000 BS więc przepiszę: 039 050 000 026 099 203 073 180 123 128


jeszcze zrobiłem loga z pominięciem wszystkiego oprócz serwa (wężyk podłączony do zaworka na przegrodzie bezpośrednio do gruszki):

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198141.html" onclick="window.open(this.href);return false;
widać że turbina już dobrze pompowała przy 1700 rpm i właśnie było takie wrażenie że z dołu było dużo lepiej.

w bloku 011 BS na gruszkę na przemian podaje podciśnienie 0 i -0,8 .

jeżeli jeszcze brakuje jakiegoś bloku to zrobię

a co z tym zaworkiem na przegrodzie? mam go wymienić - jak tak to gdzie to można kupić (nowy) najlepiej z całym wężykiem do vacum- nie mogę nigdzie tego znaleźć.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: ndz gru 28, 2014 15:33
autor: wesol
teraz to ci nie powiem ale wydaje mi sie ze ten bialo-czarny zaworek jakis czas temu wywalilem u siebie na tydzien i nie bylo problemow z doladowaniem i moca auta. Moim zdaniem cos masz nie tak z pompą vaq. Niepotrzbenie usilujesz tez sie czepiac tych wartosci mierzonych vakuometrem na wezykach to nie jest tak ze zawsze musi byc dana wartosc w kazdym takim aucie z tym samym silnikiem. Inne skrecenie sztangi i tez musi ECM inaczej wysterowywac N75 a co za tym idzie inne podcisnienie. Chyba ze tak jak juz bylo wspominane masz jakis problem z serwem hamulcowym i zaworkiem na tym grubym wezu od vaq do serwa.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: ndz gru 28, 2014 16:12
autor: iiktorn
mi właśnie chodzi o ten zaworek na grubym wężu od pompy vakum do serwa puszcza on w obie strony- w jedną normalnie całą średnicą (do vaq) a w drugą tylko trochę ale przepuszcza.

gdzie można kupić taki zaworek łącznie z wężem?


a co z tym skręceniem sztangi może tu jest coś nie tak? może muszę ją podregulować?
z tego co kolega sztomel pisał to sztanga po odpaleniu na jałowym powinna iść na maksa w górę a u mnie nie idzie w związku ze zbyt małym podciśnieniem podawanym przez n75 .
z tego co napisałeś to po przeregulowaniu sztangi może zmienić się wysterowanie n75 przez ecu a co za tym idzie wartość podciśnienia? czy dobrze rozumiem?

Re: 1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnie

: ndz gru 28, 2014 18:47
autor: owcy2
W manualu wartość 1948mbar pojawia się w mapie przy 1900rpm
Nic dziwnego że zawór zbija ciśnienie (bo od tego jest) jak taka mapa tam jest, albo zafałszowane są wskazania ECU. U ciebie ciśnienie idzie po mapie, tylko ta mapa ma dziwne wartości. Przekoduj na manual i zobacz czy jest inaczej.

Coś w tych logach nie tak (no może automat tak ma) ale zadana wartość 1948mbar (Specified MAP) pojawia się dopiero przy 2800rpm?
Program w ECU jakiś dziwny, albo ten czujnik atmo w ecu uwalony??

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: ndz gru 28, 2014 19:45
autor: iiktorn
ostatnio robiłem loga z manualem tylko nie była to typowa jazda z pedałem w podłodze:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198165.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zadana wartość 1948 prawdopodobnie pojawia się dlatego dopiero przy 2800 ponieważ ja nie mogę od razu wcisnąć pedału w podłogę ze względu na kick-down.
mam skrzynie AG4 nie mam tiptronica.
chyba że jest jakiś sposób żeby kick-down nie zadziałał to zrobię logi jeszcze raz.

czy ten czujnik atmo można jakoś sprawdzić? kilka razy już robiłem logi i nie widziałem żeby było inaczej niż 1000 1010 1020.