EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 10:37

janek822 pisze:co do tej uszczelki to jest jakis model czy wzór czy obejętnie jaka metalowa do golfa III tdi, bo znając życie to bedą kazali przynieść starą.
uszczelka kosztuje 8.50 nie trzeba nic na wzór - jest taka sama we wszystkich 1.9 TDI !

kolektor wychodzi do góry :)

odkrecasz dowolnie, dociągasz śruby od środka na zewnątrz



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 10:57

Do tej pory myslalem ze zasadnicze dzialanie EGRa polega na skierowaniu sporej czesci spalin spowrotem do kolektora wlotowego, w celu 'dopalenia' spalin i w ten sposob obnizenia szkodliwych substancji w spalinach. Jednak kilka dni temu czytalem artykul o nowych dieslach i pisze tam nieco inaczej. Powtorne skierowanie spalin do kolektora wlotowego nie ma na celu 'dopalenia' spalin, ale zmniejszenie zawartosci tlenu w komorach. Z opisu wynika ze dzieki zmniejszeniu ilosci tlenu (swiezego powietrza) uzyskuje sie znaczne zmniejszenie temp. spalania na biegu jalowym i niskich obciazeniach. W ten sposob EGR zastepuje przepustnice stosowana w benzynowych. Wiadomo ze w silnikach benzynowych zbyt uboga mieszanka (znaczny nadmiar powietrza) powoduje bardzo duzy wzrost temp. spalania a co za tym idzie czeste przepalenia gniazd zaworow, uszczelki glowicy i inne zwiazane z lokalnym czy calosciowym przegrzaniem. Czy podobne zjawisko nie nastapi po zaslepieniu EGRa? Odcinajac doplyw spalin mamy sytuacje przypominajaca 'uboga mieszanke' - znaczny nadmiar powietrza a jednoczesnie znaczne podwyzszenie temp. spalania obrotow jalowych (jest to w artykule potwierdzone). Co prawda glownym celem EGRa i obnizenia temp. spalania jest obnizenie zawartosci tlenko azotu itp. ekologiczne, ale ... Hmm.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 11:03

dziechu pisze:uzyskuje sie znaczne zmniejszenie temp. spalania na biegu jalowym i niskich obciazeniach
a czy temp spalania na dużych obciążeniach nie jest przypadkiem większa ?

ile % czasu auto jedzie na biegu jałowym - na światłach...

EGR i tak nie pracuje przy obciążeniach



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 11:13

cowboy pisze:a czy temp spalania na dużych obciążeniach nie jest przypadkiem większa
Wlasnie nie:) Ilosc wytworzonego ciepla jest wieksza (ilosc ciepla to nie to samo co temp. np. 1L wody o temp. 70'C ma wiecej ciepla niz 0.1L wody o temp. 90'C). Dlatego przy duzych obciazeniach mocniej rozgrzewa sie caly silnik (ktory musi to cieplo pochlonac i oddac przez system chlodzenia). Natomiast przy malych obciazeniach i duzym nadmiarze powietrza ilosc ciepla jest mala (malo paliwa), ale temp. spalania duzo wieksza, co powoduje ze powstaja lokalne przegrzania, wlasnie uszczelek, zaworow.



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » wt maja 08, 2007 11:13

Witam !!!

I to jest podstawowe zadanie EGR znaczne obniżenie temperatury spalania !!! I dlatego ja tego nie zaślepiłem a tylko wyczyściłem kolektor ( raz na 100tys. w zupełności wystarczy )

pozdro


Seba

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt maja 08, 2007 11:14

zawsze myslalem, ze uboga mieszanka w dieslu obniza temp spalania... poza tym mam teraz zalozony wskaznik EGT i na biegu jalowym temp jest i tak bardzo, bardzo niska


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 11:14

P.S. Ilosc ciepla to energia, temperatura nie jest energia. Cieplo to temp. pomnozona przez mase i cieplo wlasciwe.

[ Dodano: 08 Maj 2007 11:17 ]
zaprzal pisze:zawsze myslalem, ze uboga mieszanka w dieslu obniza temp spalania
Bo to jest takie 'intuicyjne' myslenie, malo paliwa - niska temp. A to nieprawda, jest malo paliwa - malo wytworzonego ciepla. Fizyka bardzo czesto jest 'nieintuicyjna':)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 11:17

dziechu pisze:Natomiast przy malych obciazeniach i duzym nadmiarze powietrza ilosc ciepla jest mala (malo paliwa), ale temp. spalania duzo wieksza, co powoduje ze powstaja lokalne przegrzania, wlasnie uszczelek, zaworow.
dlatego tłoki spływają na jałowych obrotach :P

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 11:18 ]
daszczyk pisze:I to jest podstawowe zadanie EGR znaczne obniżenie temperatury spalania !!!
to jest Twoja wersja :) miom zdaniem głównie chodzi o ekologię



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 11:18

zaprzal pisze:wskaznik EGT i na biegu jalowym temp jest i tak bardzo, bardzo niska
Nie chodzi o temp. silnika, ta zalezy od ilosci wytworzonego ciepla. Chodzi o temp. spalania, a zeby sie o niej cos dowiedziec, trzebaby miec czujnik temp. w komorze spalania lub tuz przy wylocie spalin.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 11:21

pytanie pomocnicze - co pokazuje grupa 003 w blokach pomiarówych ?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 11:22

cowboy pisze:to jest Twoja wersja miom zdaniem głównie chodzi o ekologię
W duzej czesci o ekologie - nizsza temp. spalania - mniej zanieczyszczen. To nie moja wersja, napisalem przeciez ze czytalem w artykule o dieslach. Kazdy moze poczytac, bylo w ostatnim numerze 'Wiedzy i Zycia' lub "Swiata Nauki' (nie pamietam, mozna isc do kiosku i poszukac w obu przed zakupem).



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 11:22

dziechu pisze:trzebaby miec czujnik temp. w komorze spalania lub tuz przy wylocie spalin
tam własnie jest czujnik EGT :)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt maja 08, 2007 11:22

I to własnie załatwia EGT


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 11:23

cowboy pisze:tam własnie jest czujnik EGT
Tuz to znaczy praktycznie na gniezdzie zaworu, kilka centymetrow dalej to juz nie 'tuz'.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości