Strona 5 z 6

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: pt sie 24, 2012 08:55
autor: Piasek
waski1 pisze:Kolejne pytanie to czemu nowe auta nie klepią ?Czyli mają zepsute szklanki ?
Proces zużycia hydroregulatorów to jedno ale tam dochodzi jeszcze proces owalizacji gniazd w których one siedzą. W nowym masz nową okrągłą szklankę która trzyma olej i nowe okrągłe gniazdo które nie pozwala aby ten spłynął ze szklanki opróżniając ją (stąd brak klepania po porannym rozruchu). Swoją drogą owo klepanie też jest tylko mniej słyszalne - odpal zimnego po nocy nowego diesla i usłyszysz ze przez pierwsze 5 sek chodzi wyraźnie głośniej.
Druga sprawa to stosowane oleje w nowych silnikach: 5W-30 i 0W-30. W takim z przeb. ok 400 tyś km nikt już takiego oleju nie stosuje a wiadomo im niższa lepkość/większa płynność tym sprawniej się olej po silniku przemieszcza.
No i na koniec trzecia sprawa czyli wspomniany TDI z przeb. 400 tyś km w którym wymieniono zużyte już hydroregulatory. I mamy nowe okrągłe i sprawne szklanki wsadzone w owalne, wybite gniazda które nie dość że są jajowate to jeszcze w kształcie leja/stożka. Taki układ nie będzie trzymał oleju bo nie będzie szczelny. Jak do tego dodamy jeszcze 10W-40 w silniku (w najlepszym wypadku) no to masz odpowiedź dlaczego w starym silniku po wymianie szklanek na nowe - te pukają po rozruchu 2-3 sek.
Jeżeli dodamy do tego nie najlepszy już stan całego silnika (bo przecież 400 tys km ma nawinięte) i ciśnienie oleju (zakładam że pompa sprawna) jest jednak niższe niż w fabrycznie nowym silniku (a im wyższe ciśnienie tym szybciej olej wędruje po silniku) no to masz pełne wyjaśnienie dlaczego w starym TDI po montażu nowych hydroregulatorów te wręcz muszą klepać po zimnym rozruchu i jak to pojawia się w obawach - jeżeli nie klepią to:
- albo silnik jest w doskonałej kondycji (co jest bardzo wątpliwe po takim lub większym przebiegu)
- albo ktoś tam już grzebał w pompie i podkręcił zawór aby ta dawała wyższe ciśnienie które wyciszy rumocące już ze zużycia pracujące elementy silnika

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: pt sie 24, 2012 16:47
autor: wesol
Ma klepać i koniec po porannym rozruchu. W serwisuwkach jest wyraznie ze po wymianie popychacyz czy nawet demontazu walka rozrzadu do innych celów po powtornym zlozeniu nalezy odczekac jak dobrz epamietam pol godziny by popychacze same wycisly olej. na innych forach ludzie pisuja ze nawet i dwie godziny ale to nie istotne ile bo ma poprostu zejsc ten olej tak by powstal luz. Zacieraly sie dosc czesto popychacze w oplowskich 16V bo tam sa takie malutkie jak pol palca. Wyciskanie oleju z popychacza imadlem jest jak najbardziej prawidlowe bo niby czym chcesz to wycisnąć. Oczewiscie puki nie scisniesz tak ze rozwali hydropopychacz. Nawymienialem sie tego w zyciu tyle ze glowa boli.

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: ndz sie 26, 2012 20:41
autor: flatron1984
Przesyłam filmik z odpalania na którym słychać przez chwilę szklanki. Jakość trochę słaba bo nagrywane tel i wiał wiatr ale szklanki będzie słychać... dodam że golfik stał nie odpalany od srody do soboty. Co o tym sądzicie? " onclick="window.open(this.href);return false;

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: pn sie 27, 2012 07:32
autor: Fahoo
flatron1984, tak ma byc i w twoim przypadku to sie szybko napełnia ,Ci powiem kolego :bigok:

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: pn sie 27, 2012 17:53
autor: wesol
Wygladaja na zdrowe -popychadła.

Re: Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 09:51
autor: PiterEL
Witam
Mam taką prośbe może ktoś podać mi dokładne numery szklanek INA do silnika ASV 2002r ? Chce zakupic do siebie... Bede wdzieczny za szybka pomoc.

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 10:20
autor: Piasek
Takie same jak do 90tek
420 0043 10

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 11:11
autor: PiterEL
A posiada ktos jeszcze numer oryginału dotyczaćy oringa pompy vacum do silnika ASV ??

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 13:35
autor: Piasek
Masz na myśli uszczelkę na składanie pompy do głowicy ?
038 145 345 ok 15zł ASO

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 13:43
autor: gkliszcz
Czytając temat z ciekawości poszedłem sprawdzić pudełko z moich nowych popychaczy, i zonk. okazuje się że zostały założone te o nr 420002210 czyli złe. Już dzwoniłem do kumpla który mi to robił że czeka go powtórka z rozrywki. Autem przejechałem ok 3tyś więc sporo, jutro jadę zamawiać prawidłowe szklanki i zobaczymy co w sklepie powiedzą. Szczerze mówiąc to oni dali du*y bo podałem im dokładnie dane silnika, i podejrzewam ze wszystkim sprzedawali takie same. Co do pracy silnika nie zauważyłem nic niepokojącego.

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 13:54
autor: PiterEL
Tak o tą uszczelke mi chodziło... Dzięki :)

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 14:24
autor: Piasek
gkliszcz pisze:te o nr 420002210 czyli złe
twoje i prawidłowe czyli 0043 z wyglądu są identyczne, identyczne mają również wymiary zewnętrzne - i zapewne dlatego sklepy proponują 0022 bo są ponad 10zł tańsze na sztuce od 0043. Jednak różnice nie są widoczne "gołym okiem"
http://motofocus.pl/nowosci/2195/wazna- ... zy-zaworow" onclick="window.open(this.href);return false;

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 14:31
autor: gkliszcz
Właśnie czytałem ten artykuł, mam nadzieję że nic przez to się rozleci wiadomo będzie w sobotę kumpel przyjedzie robić. No właśnie pewnie ze względu na cenę dają tańsze a nie mają pojęcia że są złe do tego modelu. Wydrukuję ten artykuł i zawiozę im jutro niech się chłopaki dokształcą :bajer: chociaż mi wcale nie jest wesoło bo znów ta sama robota. Ale trzeba to zrobić bo w następnym tyg dłuższa trasa do Niemiec.

Pukają po wymianie szklanki popychaczy w Golf IV 1,9 TDI

: śr mar 13, 2013 14:44
autor: poolak2006
Ja jak swoje kupowałem (do tego rozrząd) to po numerze silnika mi dobierali (mój numer silnika to coś koło 26 tysięcy)... tez mam ASV i jeżeli masz silnik do jakiegoś numeru (teraz nie pamiętam do jakiego numeru silnika) to jedne a jak powyżej to inne ...