swap 1.9D na 1.6TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: arwam » ndz wrz 05, 2010 12:16

Michaś_1977 pisze:arwam, może skupmy się na faktach,popartych dowodami,a nie na przypuszczeniach typu-"jakby/gdyby coś tam,coś tam"...
Ja tez mógłbym pisać,że mój gad ma xxxKM,bo tak przypuszczam,ale nie piszę i nikomu nie mówię,bo nie jest to poparte wykresem z hamowni :bajer:

ja mówię już o pomierzonych silnikach choć wykresu nie przytoczę bo link który do tego wykresu kiedyś posiadałem dawno wygasł a po drugie pisane o tym było między innymi przez Zaprzala.



arwam

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: arwam » ndz wrz 05, 2010 12:20

piotrekgal pisze:odrazu mowie, ze odpuscic sobie nalezy wowczas Garretta T3 - downpipy nie zbodujesz bo miejsca kategorycznie nie ma, smarowanie turbiny zrobic- niemozliwosc, juz mialem kolektor taki zarzucony przerobiony pod LDA i niestety, bylo to niewykonalne. Wszystko tez rzecz jasna na odpowiednim kolektorze wydechowym bylo/staralo sie wykonac.

jak będę miał czas oraz jeszcze raz rzeczoną turbinę i pokażę Ci śe jest możliwe.
teraz mam co prawda tylko K14 z Opla 2.3TD ale wydajnościowo i gabarytowo jest podobna do T3 za wyjątkiem gorącej muszli bo ona jest mniejsza.
a na silniku 1Y przymierzałem taki kolektor wydechowy i przy skrzyni 02A co prawda ale sądzę że i na 020 też się da.
będzie bardzo ciasno to prawda ale jest możliwe.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 05, 2010 12:25

arwam pisze:ja mówię już o pomierzonych silnikach
I tak nie uwierzę,bo pompa 9ka nie poda takiej ilości paliwa,żebyś nie wiem jak rzeźbił dźwignie dozownika i inne graty...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: piotrekgal » ndz wrz 05, 2010 12:39

arwam pisze:jak będę miał czas oraz jeszcze raz rzeczoną turbinę i pokażę Ci śe jest możliwe.
teraz mam co prawda tylko K14 z Opla 2.3TD ale wydajnościowo i gabarytowo jest podobna do T3 za wyjątkiem gorącej muszli bo ona jest mniejsza.
a na silniku 1Y przymierzałem taki kolektor wydechowy i przy skrzyni 02A co prawda ale sądzę że i na 020 też się da.
będzie bardzo ciasno to prawda ale jest możliwe.

Jak to wyglądało to może też potwierdzić jeden z forumowiczów co np dla Michaś_1977 robił oświetlenie, naprawde bylo ciasno o za nisko, gdyby turbina była bliżej środka silnika a nie przy samej krawędzi to daloby się coś uknuć podejrzewam.



arwam

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: arwam » ndz wrz 05, 2010 18:45

piotrekgal, nie przymierzałem w aucie tylko na silniku ze skrzynią 02A.

wszystko się zweryfikuje jak będę składał AAZ'a



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: piotrekgal » ndz wrz 05, 2010 19:58

arwam pisze:wszystko się zweryfikuje jak będę składał AAZ'a
A co ze wspomnianym kiedys 1,6 JR ?



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » ndz wrz 05, 2010 20:29

panowie a o czym jest w ogóle mowa???? bo nie łapie nie wiem tam o co chodzi ale miejsca w okolicy turbawy mam ful bo silnik w skodziance jest extremalnie pochylony do przodu i mam super dużo miejsca.


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » ndz wrz 05, 2010 22:32

Jak masz miejsce to spoko, trzeba obrócić kolektor wydechowy, do tego musisz sobie dorobić w zakładzie hydrauliki siłowej przewody zasilające sprężarkę w olej jak i spływ oleju. Przewód ciśnieniowy zasilający musi mieć tę samą średnicę wewnątrz co oryginalny, może być sztywny, bądź teflonowy w stalowym oplocie. Powrót może być dowolnej średnicy, ważne żeby był odporny na olej i temperaturę, czyli znowu teflon.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » ndz wrz 05, 2010 22:50

ok i co mi da takie odwrócenie turbawki?


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » ndz wrz 05, 2010 23:59

To jest konieczne, bo inaczej się nie zmieści. Właściwie to powinieneś to olać,ten kolektor, nie jest konieczny - popisałem się wiedzą, żeby nikt nie napisał tego przedemną. Się rozchodzi o to, żeby każdy z cylindrów miał zapewnioną jednakową ilość powietrza, a kolektor z wolnego diesla ma swego rodzaju zasobnik, z którego wychodzą pipki do cylindrów. Ten oto zasobnik można przyjąć jako zbiornik w sprężarce - jeśli podepniesz do niego kilka urządzeń każde będzie otrzymywało swoją porcję powietrza nie szkodząc drugiemu, bo ciśnienie w zbiorniku będzie spadać wolniej ze względu na jago pojemność. Przy niskich obrotach wystąpi zjawisko doładowania dynamicznego - fala akustyczna będzie zapewniać dodatkowe porcje powietrza, gdy sprężarka nie będzie ładowała. (oczywiście przydałoby się zgranie rozrządu, ale niektórzy piszą że nie trzeba i to działa także...)
Ostatnio zmieniony pn wrz 06, 2010 09:46 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » pn wrz 06, 2010 09:25

świetnie to wytłumaczyłeś =D> =D> =D> powiedzcie mi jaka będzie różnica w przyroście mocy jak założę ic od sb-ka albo od sprintera? oba na froncie bo mam do kupienia od sb-ka za śmieszną kasę ładnego icka a wiadomo do sprintera bez 200 nie podchodź


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » pn wrz 06, 2010 09:43

Prawie żadna - ale auto na ic od sb może puchnąć pod obciążeniem. W praktyce wygląda to tak, że czujesz, że masz jeszcze zapas pod pedałem gazu podczas jazdy. Jak zagotujesz dolot to wtedy ciśniesz, a auto reaguje jakby z opóźnieniem, niechętnie i dodatkowo obficie kopci.
Może załóż sobie od mastera - w mk2 jest to dość popularny ic, może i do feli podejdzie?



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » pn wrz 06, 2010 09:58

znalazłem nawet fajny na allegro za 130 z wysyłką ale typ na 7 komentarzy ma 3 negatywy :? odpuszczę sobie i poczekam chwile może coś się trafi jeszcze.

po godzinie dłubania silnik wygląda tak
Obrazek
próba koloru bloku
Obrazek
pomalowana pokrywa
Obrazek
i pomalowana felga, oczywiście bez zacieków się nie dało :grrr:
Obrazek


brak podpisu.

Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » pt paź 29, 2010 11:57

Silnik smiga jak złoto, zrobiłem już 5tys i tylko sprzęgło płacze, no i mały wirek w baku się robi :)


brak podpisu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości