Strona 5 z 7

: sob lut 13, 2010 00:10
autor: jarekkoval
Na KKK po wciśnięciu pedału przez sekundę był dym i nagle bach sprzęgło się jara, a skrzynia błaga o litość, i po kolejnej sekundzie muł, tak w skrócie wyglądało przyspieszanie z powiedzmy 3 biegu na K14.
true :grin:

: sob lut 13, 2010 00:12
autor: t0mal
:bigok: Jest jeszcze K26 podobnie jak w golfie chłodzone wodą z audi 2.2, jest jeszcze K28 z ikarusa :)

Turbosprężarki KKK przeważnie mają jedną poważną wadę - nieszczęsny zawór WG który chodzi odwrotnie niż we wszystkich innych i się zapieka.

: sob lut 13, 2010 00:38
autor: Toshiba
t0mal, Dzięki za jasne objaśnienie sytuacji. Rzeczywiście na K14 jest tak, jak mówisz... :)
Michaś_1977 pisze:ale jest jeszcze coś takiego jak KKK K-24 :bajer:
Możesz opisać? Na początku też u siebie miałeś K14 bodajże, więc poprosiłbym o podpowiedzi :)

: sob lut 13, 2010 08:18
autor: Michał_1977
t0mal pisze:Turbosprężarki KKK przeważnie mają jedną poważną wadę - nieszczęsny zawór WG który chodzi odwrotnie niż we wszystkich innych i się zapieka.
To jest fakt,ale jak ktoś śmiga tak by suszarka miała możliwość wywalenia z siebie sadzy,to wtedy taka sytuacja nie ma miejsca...
Rozmawiałem kiedyś z gościem,który od lat robi suszarki i mówił mi,że z kolei Garett jest słabszy na wirniku.Dlatego wolę trzymać się K-24 i od czasu do czasu jeśli zajdzie(?) taka potrzeba,to wyczyścić zawór WG,niż T-3 wieźć do regeneracji i płacić krocie...
Nie piszę tego po to by bronić tego co mam,tylko w oparciu o doświadczenie osoby,która na tym zęby zjadła :bajer:

: sob lut 13, 2010 08:54
autor: divers81
Ja obecnie mam kkk k14 i jestem bardzo zadowolony był czas ze ustawiłem doładowanie 1.9 bara na tym turbo i było w stanie tak dmuchać ale jednak zrobiłem na 1.6 bara bo się boję o uszczelkę pod głowicą, jestem bardzo zadowolony z k14 i czytałem kiedys na niemieckim forum ze kkk są duzo dokładniej wykonane i dlatego mają tak większą żywotność

: sob lut 13, 2010 10:33
autor: Michał_1977
divers81 pisze:Ja obecnie mam kkk k14 i jestem bardzo zadowolony był
Nie próbowałeś K-24 :bajer: ...
Też kiedyś mówiłem,że K-14 jest fajna,bo wcześniej wstaje i nie ma takiego laga.Niestety,to jest tylko jedna zaleta.
Natomiast wad jest więcej-pompuje wysokie ciśnienie od razu,przez co sprzęgło cierpi,górne obroty zamula,po ustawieniu na więcej niż 1,2bara nie pokręci się długo itd...

: sob lut 13, 2010 11:18
autor: Toshiba
Michaś_1977, :prayer: Dzięki :)

: sob lut 13, 2010 12:30
autor: t0mal
divers81 pisze:czytałem kiedys na niemieckim forum ze kkk są duzo dokładniej wykonane
Wiadomo - każdy swoje chwali, Garrett jest francuzki

Kolejna nieciekawa cecha w KKK to fakt, że jak zajedziesz łożyska wirnik gwałtownie wyhamowuje, (zaczyna ocierać się o obudowę tak się dzieje w każdej) w KKK potrafi odkręcić się nakrętka od kompresora, jeśli dostanie się do układu ssącego to potrafi zniszczyć silnik.
Mi na szczęście nie odkręciła się całkiem, jest jeszcze jeden kolega na forum, który miał podobnie.

Garrett ma grubszy wałek i tam kompresor jest mocniej dociągnięty.

: sob lut 13, 2010 12:52
autor: JABcok20
Toshiba,
jesli jeździsz na 4s to nie zwlekaj i zakladaj w pierwszej kolejnosci 4t, a później działaj dalej...
tak k14 na wyższych obrotach to mul i jest zabójcze dla skrzyni i sprzęgła...
Chociaz co do sprzęgła nie moge sie za bardzo wypowiedzieć bo caly czas mam 200mm:P
no ale jakoś jeździ ale już jest na wykończeniu(mam vnt ) ale na k14 to ślizgało sie od 4 biegu wzwyż...

A tu proszę jak można odpicować td...


turbina od ML na taka poluję;)

: sob lut 13, 2010 13:02
autor: Toshiba
Dziękuję Chłopaki... :bigok: Czyli zakładam 4T i k24 lub t3. Zależy jaka się trafi.

: sob lut 13, 2010 19:46
autor: vwmkII
a tam narzekacie na tą k14 :grin: tez taka mam, sprzeglo pali, skrzynia juz sie repeci przy dodawaniu gazu ale jezdzi :helm: a tak powaznie to ta turbina to sie tylko na miasto nadaje zeby spod swiatel sie scignac ale w polaczeniu ze skrzynią 4s to porazka nie mozna nadazyc zmieniac biegow. Mam pytanko czy jak mam teraz k14 to czy k24 albo t3 bedą mi pasowaly bez zadnych przerobek do tego kolektora ktory posiadam czy tez trzeba zmienic ?? wiem ze bedzie trzeba chyba pompke wody dolozyc

: sob lut 13, 2010 20:06
autor: Michał_1977
vwmkII, zakładasz bez zmiany kolektora.Żadnej pompki nie zakładasz.
Potrzeba do tego spływ oleju odpowiedni do turbiny,rurę filtr-->turbina,kolanko gumowe turbina-->kolektor ssący od bidy pasuje do K-24,ale do T-3 nie wiem...

: sob lut 13, 2010 20:34
autor: t0mal
I dopływ oleju trzeba podgiąć, bo środek jest nieco odchylony w porównaniu do K14

: sob lut 13, 2010 22:19
autor: vwmkII
a to dam rady, pozostaje tylko kupic taka w dobrym stanie :chytry:

[ Dodano: 13 Lut 2010 22:13 ]
mam jeszcze jedno pytanie, troche z innej beczki.. przymierzam sie do zmiany sprzegla w moim 1v czy sprzeglo 210mm z sb podejdzie bez problemu czy trzeba cos przerabiac albo cos ?