turbina k14 bezpieczne ciśnienie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » sob lut 13, 2010 00:10

Na KKK po wciśnięciu pedału przez sekundę był dym i nagle bach sprzęgło się jara, a skrzynia błaga o litość, i po kolejnej sekundzie muł, tak w skrócie wyglądało przyspieszanie z powiedzmy 3 biegu na K14.
true :grin:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 13, 2010 00:12

:bigok: Jest jeszcze K26 podobnie jak w golfie chłodzone wodą z audi 2.2, jest jeszcze K28 z ikarusa :)

Turbosprężarki KKK przeważnie mają jedną poważną wadę - nieszczęsny zawór WG który chodzi odwrotnie niż we wszystkich innych i się zapieka.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » sob lut 13, 2010 00:38

t0mal, Dzięki za jasne objaśnienie sytuacji. Rzeczywiście na K14 jest tak, jak mówisz... :)
Michaś_1977 pisze:ale jest jeszcze coś takiego jak KKK K-24 :bajer:
Możesz opisać? Na początku też u siebie miałeś K14 bodajże, więc poprosiłbym o podpowiedzi :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 13, 2010 08:18

t0mal pisze:Turbosprężarki KKK przeważnie mają jedną poważną wadę - nieszczęsny zawór WG który chodzi odwrotnie niż we wszystkich innych i się zapieka.
To jest fakt,ale jak ktoś śmiga tak by suszarka miała możliwość wywalenia z siebie sadzy,to wtedy taka sytuacja nie ma miejsca...
Rozmawiałem kiedyś z gościem,który od lat robi suszarki i mówił mi,że z kolei Garett jest słabszy na wirniku.Dlatego wolę trzymać się K-24 i od czasu do czasu jeśli zajdzie(?) taka potrzeba,to wyczyścić zawór WG,niż T-3 wieźć do regeneracji i płacić krocie...
Nie piszę tego po to by bronić tego co mam,tylko w oparciu o doświadczenie osoby,która na tym zęby zjadła :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
divers81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: divers81 » sob lut 13, 2010 08:54

Ja obecnie mam kkk k14 i jestem bardzo zadowolony był czas ze ustawiłem doładowanie 1.9 bara na tym turbo i było w stanie tak dmuchać ale jednak zrobiłem na 1.6 bara bo się boję o uszczelkę pod głowicą, jestem bardzo zadowolony z k14 i czytałem kiedys na niemieckim forum ze kkk są duzo dokładniej wykonane i dlatego mają tak większą żywotność



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 13, 2010 10:33

divers81 pisze:Ja obecnie mam kkk k14 i jestem bardzo zadowolony był
Nie próbowałeś K-24 :bajer: ...
Też kiedyś mówiłem,że K-14 jest fajna,bo wcześniej wstaje i nie ma takiego laga.Niestety,to jest tylko jedna zaleta.
Natomiast wad jest więcej-pompuje wysokie ciśnienie od razu,przez co sprzęgło cierpi,górne obroty zamula,po ustawieniu na więcej niż 1,2bara nie pokręci się długo itd...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » sob lut 13, 2010 11:18

Michaś_1977, :prayer: Dzięki :)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 13, 2010 12:30

divers81 pisze:czytałem kiedys na niemieckim forum ze kkk są duzo dokładniej wykonane
Wiadomo - każdy swoje chwali, Garrett jest francuzki

Kolejna nieciekawa cecha w KKK to fakt, że jak zajedziesz łożyska wirnik gwałtownie wyhamowuje, (zaczyna ocierać się o obudowę tak się dzieje w każdej) w KKK potrafi odkręcić się nakrętka od kompresora, jeśli dostanie się do układu ssącego to potrafi zniszczyć silnik.
Mi na szczęście nie odkręciła się całkiem, jest jeszcze jeden kolega na forum, który miał podobnie.

Garrett ma grubszy wałek i tam kompresor jest mocniej dociągnięty.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob lut 13, 2010 12:52

Toshiba,
jesli jeździsz na 4s to nie zwlekaj i zakladaj w pierwszej kolejnosci 4t, a później działaj dalej...
tak k14 na wyższych obrotach to mul i jest zabójcze dla skrzyni i sprzęgła...
Chociaz co do sprzęgła nie moge sie za bardzo wypowiedzieć bo caly czas mam 200mm:P
no ale jakoś jeździ ale już jest na wykończeniu(mam vnt ) ale na k14 to ślizgało sie od 4 biegu wzwyż...

A tu proszę jak można odpicować td...


turbina od ML na taka poluję;)
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 13:01 przez JABcok20, łącznie zmieniany 3 razy.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » sob lut 13, 2010 13:02

Dziękuję Chłopaki... :bigok: Czyli zakładam 4T i k24 lub t3. Zależy jaka się trafi.



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » sob lut 13, 2010 19:46

a tam narzekacie na tą k14 :grin: tez taka mam, sprzeglo pali, skrzynia juz sie repeci przy dodawaniu gazu ale jezdzi :helm: a tak powaznie to ta turbina to sie tylko na miasto nadaje zeby spod swiatel sie scignac ale w polaczeniu ze skrzynią 4s to porazka nie mozna nadazyc zmieniac biegow. Mam pytanko czy jak mam teraz k14 to czy k24 albo t3 bedą mi pasowaly bez zadnych przerobek do tego kolektora ktory posiadam czy tez trzeba zmienic ?? wiem ze bedzie trzeba chyba pompke wody dolozyc



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 13, 2010 20:06

vwmkII, zakładasz bez zmiany kolektora.Żadnej pompki nie zakładasz.
Potrzeba do tego spływ oleju odpowiedni do turbiny,rurę filtr-->turbina,kolanko gumowe turbina-->kolektor ssący od bidy pasuje do K-24,ale do T-3 nie wiem...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 13, 2010 20:34

I dopływ oleju trzeba podgiąć, bo środek jest nieco odchylony w porównaniu do K14



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » sob lut 13, 2010 22:19

a to dam rady, pozostaje tylko kupic taka w dobrym stanie :chytry:

[ Dodano: 13 Lut 2010 22:13 ]
mam jeszcze jedno pytanie, troche z innej beczki.. przymierzam sie do zmiany sprzegla w moim 1v czy sprzeglo 210mm z sb podejdzie bez problemu czy trzeba cos przerabiac albo cos ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 262 gości