Strona 5 z 6

Uszczelka

: sob gru 05, 2009 15:28
autor: ZbyszekGolf
Zakładasz taką jak była jak była z III wycięciami to taką zakładasz

: ndz gru 06, 2009 00:20
autor: arwam
A w 1.9TDI też zwiększy się stopień sprężania???w bezpośrednim wtrysku.

w TDI masz płaską powierzchnię głowicy a komorę masz w tłoku a nie w głowicy i tu jest praktycznie nie zauważalne zwiększenie stopnia sprężania w przeciwieństwie do TD.
możeż śmiało z czystym sumieniem planować głowicę.

: ndz gru 06, 2009 10:47
autor: roman58
arwam napisał;
w TDI masz płaską powierzchnię głowicy a komorę masz w tłoku a nie w głowicy i tu jest praktycznie nie zauważalne zwiększenie stopnia sprężania w przeciwieństwie do TD.
możeż śmiało z czystym sumieniem planować głowicę.

Nie rozumiem tego [praktycznie nie zauważalne] bo to jest bzdura to co napisałeś.Ja przy wymianie uszczelki zawsze i wszystkie szlifuje głowice i nie mam żadnego problemu od .Ja odpowiadam za wykonaną usługę i auto ma chodzić.
W TD też jest płaska tylko w głowicy ma komorę spalania a gazy się wydostają poprzez otwór

: ndz gru 06, 2009 12:29
autor: arwam
roman58, no to widzę że nie wesz o czym mówisz. nie mówię że nie będzie chodzić ale że wcześniej pojawi się granica kiedy już nie będzie można zwiększyć ciśnienia doładowania bo masz WEWNĄTRZ GŁOWICY komorę spalania i ją planując zmniejszasz jej wysokość oraz obniżają się zawory co przy dużym stopniu sprężania powoduje że nawet małe zmiany w wysokości głowicy dość wyraźnie przekładają się na zmiany ciśnienia sprężania przy dużym STOPNIU sprężania (22,5:1 lub 23:1).
W TDI masz po pierwsze komorę spalania WEWNĄTRZ TŁOKA i masz znacznie niższy stopień sprężania (19,5:1 lub 18,5:1 w zależności od typu silnika).
co już powoduje że te zmiany przy obniżeniu głowicy o taką samą wysokość będą znacznie mniejsze niż w TD.

jeśli nie rozumiesz zależności pomiędzy STOPNIEM sprężania a CIŚNIENIEM sprężania to nie mamy o czym mówić,
to są dwa różne pojęcia.
ciśnienie sprężania zmienia się w w czasie eksploatacji silnika na skutek zużycia pierścienie i gładzi cylindrowej oraz zaworów i ich gniazd w głowicy.
stopień sprężania pozostaje nie zmienny przez cały żywot silnika chyba że splanujesz głowicę, lub zmienisz uszczelkę lub też dasz tłoki o innej wielkości zatoczeń na zawory lub z głębszym zawirowywaczem.
i tutaj mówiłem pod kątem modów a nie tego że jak założysz planowaną głowicę do TD to Ci silnik padnie albo nie będzie wogóle chodził.
czytaj ze zrozumieniem. mówię o tym czego już sam doświadczyłem w TD i nie mówię tego po to żeby komuś chleb odebrać, a tylko po to że jeśli ktoś będzie chciał sobie mocniej zmodzić auto, żeby nie zrobił tego błędu bo wtedy nawet łatwiej o wykorbienie silnika przy znacznie mniejszych parametrach oddawanych na hamowni bo wtedy układ korbowo-tłokowy jest bardziej obciążony musząc sprężyć powietrze do znacznie wyższych wartości, a teraz jeszcze pomyśl sobie co się będzie działo jak dojdzie do tego ciśnienie doładowania, i zostanie wtryśnięta duża dawka paliwa zwłaszcza na dużej pompie kiedy okres czasu wtrysku będzie znacznie skrócony.
wtedy coś puścić musi, a będzie to najprawdopodobniej korbowód lub podpora wału korbowego.
P.S.
Zanim się uniesiesz i stwierdzisz że nic nie wiem przeczytaj ze dwa razy ten post ale ze zrozumieniem. wtedy zrozumiesz o co mi chodzi

Jaka uszczelka pod głowicą

: czw lis 11, 2010 12:09
autor: DANIEL LHR
musze wymienic uszczelke pod glowicaw 1.9tdi agr poniewaz jest przedmuch do ukladu chlodzenia. Mam tylko klopot z wyborem grubosci uszczelki. Orginalnie jest z 2- otworkami. Chce zalozyc troche grubsza z 3 otworkami.
jak to wplynie na prace silnika ? Cisnienie doladowania ustawione na 1,1 bar czasami wyskoczy w piku na 1,3bar mozliwe ze w przyszlosci bedzie minimalnie wyzsze. Jak zmieni sie jego kultura pracy , spalanie i moc po tej operacji. Dodam ze odpala z polobrotu przy 5 stopiach , czyli kompresja ok.

Jaka uszczelka pod głowicą

: czw lis 11, 2010 20:54
autor: t0mal
W ogóle się nie zmieni.

Jaka uszczelka pod głowicą

: czw lis 11, 2010 21:57
autor: DANIEL LHR
wedlug moich obliczen przejscie z uszczelki 2 na 3 otwory zmniejszy stopien sprezania z 19,5 na 19,18 .Chodzi mi zeby silnik pracowal bardziej miekko i zeby w przyszlosci mozna bylo zwiekszyc bez problemu doladowanie
Mam jeszcze inny problem bo zamowilem uszczelke victor reinz na 3 karby i teraz sprawdzilem ze jeden otwor z przodu bloku jest tu kwadratowy , a w innych uszczelkach elringa ma troch inny ksztalt.
Czy w agr wystepowaly rozne rodzaje uszczelek .? Moj ma numer silnika cos ok 38X XXX 2000r

Jaka uszczelka pod głowicą

: pt lis 12, 2010 01:12
autor: t0mal
Co firma to inaczej oznacza grubość uszczelki, czytaj opis techniczny. Jak obliczyłeś zmianę stopnia sprężania? Poza tym jest ona nieznaczna i nie będzie różnicy w pracy silnika.

Jaka uszczelka pod głowicą

: pt lis 12, 2010 13:17
autor: DANIEL LHR
wlasnie doszlem do tego ze sa rozne grubosci przy tych samych ilosciach otworków. zamowilem victora ale okazalo sie ze ktos juz wczesniej wyjmowal uszczelke z opakowania i potem ladnie zakleil tasma zeby nie bylo widac, tak wiec musialem ja odac miala 3 otwory i grubosc 1,67 z tego co znalazlem. Teraz zamowilem elringa z 3 otworkami i powinna miec grubosc 1,71 , ale niektore stony podaja ze 1,45 tak jakby byla najciensza tak ze juz nie wiem . Zobacze co przyjdzie.
Stopien sprezaniaobliczylem dzielac skok tloka przez 19,5 i odpowiednio dodajac grubsza uszczelke , troche jes to zagmatewane i ciezko tlumaczyc , nie wiem tez czy to dobry sposob

Jaka uszczelka pod głowicą

: pt lis 12, 2010 14:42
autor: t0mal
Zły bo nie bierzesz pod uwagę komory spalania w tłoku

Jaka uszczelka pod głowicą

: pt lis 12, 2010 15:09
autor: Michał_1977
Zrobisz jak uważasz,ale ja jeszcze raz powtórzę-jeżeli jest uszczelka z 2 karbami,to zakładamy z 2 karbami.
To,że głowice zostanie zabielona na obrabiarce nie spowoduje kolizji tłoków z zaworami.
Gość do,którego wożę głowice (ok.20 lat w zawodzie),mówił,żeby dawać taką jak była.
A teraz najciekawsze-jaką zastosujecie uszczelkę po planowaniu głowicy,gdy fabryka wypuściła silnik z uszczelką o 3 karbach? :bajer:

Re: Jaka uszczelka pod głowicą

: pt lis 12, 2010 17:37
autor: DANIEL LHR
jednak chyba zaloze ori . Ogolnie to wiem ze po planowaniu glowicy nie zmienia sie stopien sprezania w tdi . Intersuje mnie tylko co sie stanie jak go bardziej odpreze.

t0mal pisze:Zły bo nie bierzesz pod uwagę komory spalania w tłoku
czy ja wiem , objestosc komory w tloku sie nie zmienia i mysle ze mozna ja pominac

Re: Jaka uszczelka pod głowicą

: sob lis 13, 2010 15:32
autor: ZbyszekGolf
Witam uszczelkę pod głowice montujemy taką jaka jest w aucie ilosc wyciec na uszczelce zalezy od wystawania tłoków po za blok rodzaj uszczelki zmieniamy jezeli będą zmieniane tłoki korbowody wtedy sie zmienia wystawanie tłoków ponad blok
w 1985r silniki diesla nie miały hydraulicznych popychaczy tylko regulacje płytkami w 86 była hydraulika zaworów i nowy rodzaj uszczelki pod głowicą poniewaz zawierała dodatkowy kanał olejowy do smarowania popychaczy zaworów

uszczelka pod głowicą

: sob lis 13, 2010 17:27
autor: zawadkabulls
Witam mam pytanie moze sie lac olej z pod uszczelki glowicy??? bo tak mi mechanik powiedzial a znajomi mowia ze niema takiej opcji ???