pytanie o temperaturę

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lis 10, 2009 15:34

Linc,zrób test z wentylatorami, jak włączą się poniżej 90 stopni nic nie poradzisz poprostu błąd licznika. Możesz też sprawdzić stabilizator napięcia i lutowania w zegarach czy nie popękały. Jeśli jednak włączą się między 90 a 100 stopni masz walnięty termostat.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 15:37 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » wt lis 10, 2009 15:38

wskaźnik paliwa działa prawidłowo :) na vagu temperatura przekracza 80stopni czyli wskaźnik temperatury jaja ze mnie robi no cóż trzeba jeździć dalej i nie przejmowac się :P

kwiatek jaki test z wentylatorami ? :chytry:
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 15:39 przez Mako, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lis 10, 2009 15:47

Dokładnie to jest tylko tak orientacyjnie, dlatego w nowszych samochodach cały czas pokazuje 90 by się tym zbytecznie nie przejmować :) Zatrzymujesz autko i czekasz aż włączą się wiatraki jak usłyszysz/zobaczysz że się włączają patrzysz na zegary ile pkazują powinno być między na 90 a 100, drógi bieg miedzy 100 a 110. Ale skoro na Vagu wyszło ponad 80 to nie musisz tego testu robić - wszystko jest sprawne. Możesz też te lutowania posprawdzać bo jak zmniejsza się powierzchnia rośnie opór i wskaźnik dostaje mniejszy prąd więc zaniża wartości (to samo tyczy się połamanych kabli przy czujniku) :bigok:

[ Dodano: 10 Lis 2009 15:02 ]
antojuja,w układzie nie jest jednakowa temperatura jednak aż takich różnic nie powinno być, ten wąż może być poprostu przytkany najlepiej jest go zdjąć i dmuchnąć w niego - nie powinno być dużego oporu.



Awatar użytkownika
Grzesiek GT
...
...
Posty: 142
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: Grzesiek GT » wt lis 10, 2009 17:43

No ja tak mam tą temp w granicach trochę ponad 70 stopni a ogrzewanie mi chodzi ładnie więc nie wiem czy jest sens wymieniać coś choć jak jadę na trasie dłuższej jakieś np 40 km to chyba temp powinna być 90 stopni czy niekoniecznie?



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » wt lis 10, 2009 18:11

po ok 10km powinna być 90s, podepnij vaga i zobacz jaka jest tam temperatura



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lis 10, 2009 19:32

Zakres temperatury normalnej pracy to między 70 a 110 stopni. Najprościej będzie jak zrobisz z tymi wiatrakami tak jak pisałem, bo może okazać się ze poprostu wskaźnik tak pokazuje a wszystko jest ok. Z tą trasą jeśli jeździsz delikatnie, i masz ogrzewanie na max i nadmuch np. na 3 bieg to całkowicie normalne, jak byś dał na 4 wtedy mimo zamkniętego termostatu możesz go wychłodzić.



vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwgolf33 » wt lis 10, 2009 20:26

Podpinam sie do tematu. Golf 1.9 TD przy jeździe pod górkę temperatura skacze do ok 85 st. normalnie ok. 80 ze względu na to że termostat jest ustawiony na 82 st. a wiatrak włącz się przy 84 st. Po zatrzymaniu się sprawdzam dolny wąż a ten zimny. Chwile postoję to temperatura spada do 80 st. potem do 78. Wystarczy poczekać pare minut jak wzrasta do 85 i potem dopiero wiatrak sie włączy i dolny wąż ciepły. Czegoś tu nie rozumiem:P



Awatar użytkownika
Mycek123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 17:42
Lokalizacja: Łebcz
Kontakt:

Post autor: Mycek123 » wt lis 10, 2009 20:44

Ja też może przedstawie swoj problem. Otóż samochód nie nagrzewa się nawet do temperatury 80 stopni. 70 to max do tego przy ostrzejszym przygazowaniu. Dolny wąż ciągle zimny wentylatory sie nie załączają. Zasłoniłem już chłodnię i nic nie pomogło. Dodam ze ta temperatura jest gdy jadę bez ogrzewania. Z ogrzewaniem po 10km wskazówka nawet nie drgnie, no może troszkę.

Golf mk3 96r GT 1.9TDI


[b]W garażu :[/b]
[size=125][color=blue]ETZ 150
KOMAR MR-232
ATV HUMMER 250cc
VW GOLF III GT TDI[/color][/size]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lis 10, 2009 21:01

vwgolf33, z tego co piszesz (jeśli dobrze rozumiem) wynika że masz źle dobrany termowyłącznik do termostatu, wiatraki załączają się zanim ten zdąży się otworzyć. Zarówno termostat jak i termowyłącznk mają swoje niedokładności jeśli na rermowyłączniku jest napisane 95 stopni - załącza się gdzieś między 90 a 100. Podobnie jest z termostatem choć rozrzut jest mniejszy. Dlatego właśnie temperatura włączenia pierwszego wentylatorów biegu jest o kilka stopni (z reguły 7 do 10) wyższa niż temperatura otwarcia termostatu.
Mycek123, a jak wskazówka opadnie masz ogrzewanie ? Jeśli nie wymień termostat bo albo przecieka albo ktoś wywiercił mu dziurkę (co nie powinno mieć miejsca a czasem się spotyka), druga opcja że układ jest źle odpowietrzony - ale wtedy by gotowało wodę w bloku
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 21:02 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mycek123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 17:42
Lokalizacja: Łebcz
Kontakt:

Post autor: Mycek123 » wt lis 10, 2009 21:05

Ogrzewanie mam normalnie już po 3km zaczyna grzać. Płynu nie ubywa.


[b]W garażu :[/b]
[size=125][color=blue]ETZ 150
KOMAR MR-232
ATV HUMMER 250cc
VW GOLF III GT TDI[/color][/size]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lis 10, 2009 21:25

W takim razie sprawdź kable idąca do czujnika czy nie są połamane lub uszkodzone zwłaszcza na wejściu do czujnika, potem sprawdź czy stabilizator napięcia w zegarach i lutowania czy nie popękały - spadek powierzchni przewodzącej prąd powoduje wzrost oporu więc wskaźnik dostaje niższy prąd w efekcie czego pokazuje niższą temp. Jeśli wszystko będzie w porządku prawdopodobnie padł czujnik. Dolny wąż może być zimny bo jak jest taka aura jak teraz termostat się tylko minimalnie otwiera. Ale przedewszystkim odsłoń chłodnicę bo możesz przegrzać silnik i nawet tego nie zauważysz.



Awatar użytkownika
Mycek123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 17:42
Lokalizacja: Łebcz
Kontakt:

Post autor: Mycek123 » wt lis 10, 2009 22:10

kwietek pisze:czy stabilizator napięcia w zegarach i lutowania czy nie popękały
A moge to sprawdzic wkładając czujnik do kubka z gorącą wodą np woda miała by 90 stopni i wtedy odczytam co pokazuje wskaźnik?


[b]W garażu :[/b]
[size=125][color=blue]ETZ 150
KOMAR MR-232
ATV HUMMER 250cc
VW GOLF III GT TDI[/color][/size]

mr.morty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 15:24
Lokalizacja: Biskupiec

Re: pytanie o temperaturę

Post autor: mr.morty » śr lis 11, 2009 00:28

grzesiek123 pisze:Witam mam takie pytanie. Mam golfa III 1.9 tdi(90 KM) i gdy rano go odpalam czyli zimny silnik i przejeżdżam nim dystans ok 10 km do pracy to temperatura na wskaźniku nie dochodzi nawet do 70 stopni. czy to normalne? nie odczuwam przy tym nic niezwykłego co by się mogło dziać z silnikiem. auto chodzi normalnie tylko ta temperatura mnie zastanawia. czy po takim dystansie silnik nie powinien mieć w granicach 90 stopni? czy poprostu tak długo się nagrzewa? proszę o podpowiedź
Grzesiek - analogiczną sytuację ja miałem. 10 km tyle dokładnie mam do pracy i mniej więcej na ostatnim kilometrze zaczynało działać ogrzewanie, temperatura na silniku zaś ani drgnęła. O ile latem to nie przeszkadzało(w korkach temperatura szła w górę) o tyle przy ostatnich mrozach na Warmii żona zaczęła mi w aucie marznąć i marudzić. Wymieniłem termostat i mniej więcej po 2-3 km już mam ciepły nadmuch a temperatura wskakuje na ok 80 stopni, w połowie trasy jest już 90. Skutki uszkodzonego termostatu - silnik się niedogrzewa więc pobiera więcej paliwa na ogrzanie się.
Koszt termostatu to 40 -45 zł, na allegro kupisz za 30 zł(Wahler) plus wysyłka 10 więc na to samo wyjdzie. W poradach technicznych masz łopatologicznie wszystko wyjaśnione. (wielki szacun dla autora :prayer: :prayer: :prayer: ) jeśli masz kanał to zajmij się tym dopóki nie ma mrozów, ja wymieniałem na przemian chuchając na palce(tydzień temu) uważaj tylko by nie poleciało Ci płynu na głowę no i jeśli masz stary to zainwestuj w nową butelkę. Mi poszło do chłodnicy 5,5 l W warsztatach życzyli sobie od 50 do 80 zł plus termostat i płyn a tak naprawdę to jedynie trzeba odkręcić płytę pod silnikiem i pompę. Spokojnie dasz radę sam, powodzenia.


Moryc, opowiedz mi prędko co tu zaszło!

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » śr lis 11, 2009 01:27

a mi jeden mechanik powiedzial ze chce wziasc za wymiane termostatu 450 zl..... A potem mnei uczyl jak wymieniac olej w skrzyni...... oczywiscie zle :)
jak na koncu dodalem: "takich mamy mechanikow w polsce" to sie zaczerwienil i poszedl.....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości