Strona 5 z 12

: ndz lis 22, 2009 15:56
autor: arturkw
może ci turbo puszcza:) a sprawdz jeszcze dokręcenie filtra oleju, może to głupie ale miałem taki przypadek.

: ndz lis 22, 2009 17:29
autor: DaroD
BENITO pisze:DaroD, Ja mam 364 tys nalatane i mi nawet szklanki oleju nie bierze pomiędzy wymianami. Jeśli masz takie zużycie oleju co coś jest nie tak i polecam gruntowny przegląd silnika począwszy od poszukiwania wycieków i turbiny a skończywszy na zdjęciu głowicy.
Silnik mam suchutki, zadnego wycieku bo tym zajolem sie juz jakis czas temu. Co do turbiny to sam nie jestem pewien. Na wirniku mam delikatny luz ale gora/dol i ilosc oleju nie jest zbyt duza. Niepokoi mnie spora ilosc oleju w kolektorze ssacym i wtym kolanku co od niego odchodzi przewod doladowujacy pompe. czy to normalne?

[ Dodano: 22 Lis 2009 16:30 ]
arturkw pisze:może ci turbo puszcza:) a sprawdz jeszcze dokręcenie filtra oleju, może to głupie ale miałem taki przypadek.
wszystko jest ok. filtr suchutki

: ndz lis 22, 2009 19:15
autor: BENITO
DaroD w kolektorze zawsze masz film olejowy bo opary oleju idą z odmy. Sprawdź lepiej co się dzieje za turbiną. to że nie ma luzów wzdłużnych wcale nie znaczy że nie puszcza oleju. :chytry:

: pn lis 23, 2009 23:38
autor: Biperr0
Panowie da to coś jeżeli będe miał większą rurę dolotową powietrza do turba? Musze zrobić ją u siebie bo po zmianie z k14 na k24 musiałem niestety zrobić prowizorke z kawałka mojego gumiaka i tasmy izolacyjnej :grin:

: pn lis 23, 2009 23:49
autor: jarekkoval
Biperr0, no na pewno da bo bedziesz mial wieksza powierzchnie zasysania powietrza :)

: pn lis 23, 2009 23:58
autor: Biperr0
Mam pomysł żeby zrobić ją z nierdzewki.Będzie mieć taką samą średnice na wylocie z filtra i wlocie do turbiny a pośrodku chciałbym zrobić coś w stylu puszki żeby więcej powietrza nagromdzało z dziurką na odme.Ale czy to jest sens? No bo przecież tak czy siak pójdzie wszystko przez filter...

: wt lis 24, 2009 01:00
autor: t0mal
Biperr0, Nie to nie ma sensu, a rura od JR nie pasuje? Jaką masz puchę filtra?

: wt lis 24, 2009 09:28
autor: Biperr0
A taką mam :grin:
Obrazek

A to od JRa sie czymś różni niż od 1V ?

: wt lis 24, 2009 10:22
autor: arwam
Biperr0,

to w tym aucie w końcu jaki silnik siedzi?
1.6TD czy 1.9TD?
chyba że do 1.9TD założyłeś pokrywę wałka rozrządu od 1.6

: wt lis 24, 2009 10:26
autor: Dziku VR6
Biperr0 pisze:A to od JRa sie czymś różni niż od 1V ?
w JR "przewaznie" byly wieksze turbiny i mialy wieksze wirniki co za tym idzie a w 1V byly mniejsze turbawki to i rura byla miejsza srednicą przynajmniej w tym miejscu co zakladalo się ją na turbine

: wt lis 24, 2009 10:31
autor: piori
Biperr0 pisze:A to od JRa sie czymś różni niż od 1V ?
W JR był też zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym - w rurze jest dodatkowe wyjście na ten zawór, obok wyjścia na odmę. W 1V zaworu nie było i wyjścia także.
arwam pisze:chyba że do 1.9TD założyłeś pokrywę wałka rozrządu od 1.6
Ale pokrywa jest inaczej mocowana, w 1.6 na 8 śrub po obwodzie, a w 1.9 na 3 śruby do panewek wałka rozrządu z tego co pamiętam. Wynika z tego że to silnik 1.6, a przynajmniej głowica z tego silnika. Biperr0, złaź pod auto i zobacz jaki masz odlew z tyłu na bloku, 1.6D czy 1.9D :bajer:

: wt lis 24, 2009 11:11
autor: arwam
piori pisze:W 1V zaworu nie było i wyjścia także.
piori, nie we wszystkich 1V nie było zaworu

: wt lis 24, 2009 12:55
autor: Biperr0
Koledzy aż takim amatorem to ja nie jestem!!Przecież wiem jaki silnik do auta wkładałem :D
Obrazek
Co prawda lekko zamazane ale widoczne 1,9TD. A dekielek przekręciłem z mojego 1V bo nie miałem grzybka do tamtej pokrywy a tam była z jakiegoś innego silnika wogóle.Odma z skrzyni korbowej też jest tutaj zaślepiona ale to już też mam zrobione.Głowica z 1,6 ? czy to możliwe?

[ Dodano: 24 Lis 2009 11:58 ]
Ale czy ta rura dolotowa z JRa będzie mi pasować na K24 ?

: wt lis 24, 2009 13:19
autor: arwam
Biperr0 pisze:Głowica z 1,6 ? czy to możliwe?
możliwe tylko że wtedy jest problem z uciągnięciem silnika przez rozrusznik.
chyba że masz już słabe sprężanie.
głośno pracuje po odpaleniu.
ewentualnie daj fotkę głowicy ze zdjętą pokrywą wałka rozrządu to Ci powiemy co za głowica siedzie na silniku