Strona 5 z 5

: czw lip 16, 2009 14:59
autor: Robertuss
bradley pisze:Dlatego m. in. zaslepia sie EGRy
albo wywala całkowicie :helm:

: czw lip 16, 2009 20:14
autor: g4ewa
Tak czytam i chyba po prostu nie dowierzam ....
W moim przypadku EGR byl tak zasyfiony ze spaliny nie mialy prawa sie dostawac - wartosci powietrza w 003BS zawsze byly 450mg bez znaczenia czy EGR w sterowaniu byl zamkniety czy otwarty.

Teraz zachowuje sie książkowo tzn wartość wymagana MAF gdy jest 250 to jest 250 a nie jak wczesniej 450-480 w 003BS ładnie widać zmianę gdy pracuje EGR.

Moze w niektorych silnikach lub może przy jakiś sterownikach EDC15 nie ma to znaczenia ale w moim przypadku przy silniku ASZ jak najbardziej ma to znaczenie na spalanie.

[ Dodano: 16 Lip 2009 20:18 ]
bradley pisze:
g4ewa pisze:Teraz mi wytlumaczcie PO KIEGO DIABŁA zaslepiacie te EGRy ? Jak widac maja wplyw na spalanie .
g4ewa pisze:(nie trzymala jakas tam mębrana w srodku )
Moze wlasnie przez to caly czas do komory spalania przedostawaly sie spaliny. Dlatego m. in. zaslepia sie EGRy :helm:
Sorry ale odnosze wrazenie ze nie widziales EGR na oczy albo przynajmniej jak dziala - wybacz ale zdoktoryzowalam sie podczas proby czyszczenia tego "shita"
Podpowiem ze od strony spalin nie ma MĘBRANY ...... męmbranka jest po to zeby "malym" podcisnieniem przez membrane podniesc wlasnie grzybek ktory dopusci spaliny.

Pozdro

: czw lip 16, 2009 21:09
autor: bradley
Membrana nie moze sie "zatrzec" i stanac w jednym polozeniu "upuszczanie spalin" ?

To tylko jedna z moich hipotez. Nie musisz jej traktowac jako wyrocznie. Ja i tak zaslepie EGR a raczej sie jego pozbyje :grin:

: sob lis 14, 2009 18:10
autor: saat
u mnie w asz tez spalanie wyglada dziwnie, potrafi mi lyknac 9 .... bylem na kompie i nie wykazalo zadnych bledow... jak myslicie od czego zaczac, autko lekko dymi przy dynamicznej jezdzie...

: sob lis 14, 2009 20:35
autor: rokoski
saat pisze:u mnie w asz tez spalanie wyglada dziwnie, potrafi mi lyknac 9 .... bylem na kompie i nie wykazalo zadnych bledow... jak myslicie od czego zaczac, autko lekko dymi przy dynamicznej jezdzie...
dziwnie? myślę że to normalne dla ASZ...

Na wakacjach zwiedziłem całe Bałkany przejechałem ponad 5000 km spalanie miałem takie same jak 90 konna Octavia na pompie, przy czym ona miała bagażnik dachowy ,spalanie wyniosło 5,6 litra.

ASZ ma to do siebie że gdy jest zimny i na krótkich odcinkach w mieście ma spalanie kolo 9 litrów. Dłuższa jazda po mieście to jednak spadek do około 7-8 litra zależnie od warunków i ciężkiej nogi. Na trasie to już inny silnik i 5 -6 litrów można mieć spokojnie.
Kiedyś uważałem że to dużo, teraz jakoś to olewam. Uznałem że tak ma być.
Też nie mam błędów, auto nie pali oleju wcale. Wszystkie filtry wymieniane na czas.

Obecnie na dystatansie 605 km w trybie mieszanym ale 60-70 % to miasto, spalanie jest takie ;)
Obrazek Obrazek

: wt mar 30, 2010 00:09
autor: geniusz1983
mi pali srednio 6,8 tak mam na kompie przejechalem 600km krodkie dystansy 9 litrow nawet do pracy 5km troche mnie nie pokoji spalanie chwilowe ktore przy ruszaniu wzrasta niekiedey nawet do 50 litrow.niewiem czy to normalne auto mam 1,5 tygnia.po za tym mam wrazenie ze pali znacznie wiecej niz pokazuje komp.No i chyba termostad do wymiany bo slabo grzeje malo kiedy dobija do 90... ;/

1.9 TDI - czy to normalne spalanie ?

: ndz maja 01, 2011 20:25
autor: g4ewa
Witam po długiej nieobecności.
Jak to kobieta szukam pomocy wtedy kiedy dopiero jej potrzebuje.

Przez dwa lata z gofim nie miałam żadnych problemów (pomijając wymianę baterii) - w styczniu 2011 zaczęły dziać się dziwne rzeczy tzn przy dodawaniu gazu/wyprzedzaniu silnik wchodził w tryb awaryjny - auto nie miało jakby siły. po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu znów działało wszystko dobrze jakiś czas .
Zaczęło sie to tak pogłębiać ze co chwila musiałam gasić i uruchamiać ponownie silnik.
Pojechałam do majstra - okazało się ze podwieszała sie turbina.
Turbina była podobno strasznie zalana - Turbinę przeczyścili i pomogło ale góra na miesiąc i znów to samo.
Oczywiście (jak mnie zapewniano) posprawdzano wszelkie rurki, czujniki itp itd.
Padło ze turbinę trzeba wymienić (regenerować) - potrwało to kilka dni (chodziłam wszędzie ze szpilek ! masakra !).
Wymieniono turbinę i auto odzyskało moc przy wyższych obrotach, silnik nie wchodził w tryb awaryjny ale ...... strasznie zamuliło (!) się w niskich obrotach tzn tak do 2000 :(
Przy okazji zaczęło NIEMIŁOSIERNIE DUŻO PALIĆ !!!!!! do tej pory po mieście paliło średnio 8.8/100 teraz 10.5-11/100 po trasie paliło do tej pory 5.6-6.1/100 teraz 8.0-9.0/100 !!!!!!!
Chwilowe zużycie na wyświetlaczu licznika tez pokazywane jest większe jak do tej pory bywało :( tzn przy ruszaniu kiedyś komp pokazywał góra 20/100 a teraz potrafi pokazywać nawet 45/100 :(
Jadąc po trasie powiedzmy stówka komputer pokazywal z reguły 5,8-6.2/100 teraz pokazuje 7,6-8,8/100

Wróciłam do kilku dniach do mechanika i wymienili wszelkie rurki (bo może spróchniałe) - niestety nie pomogło :(
Wymieniona została przeplywka - tez nic nie pomogło aczkolwiek na tej podmienionej jakby "na oko" jest lepiej ale spalanie nadal TRAGICZNE :(

poniżej przedstawiam logi które zrobiłam (czytając oczywiście forum) :)

http://latuszek.info/golf/LOG-01-003-00 ... a%20ok.rar
to sa logi turbiny zrobione po kupnie auta - wtedy wszystko bylo ok.

http://latuszek.info/golf/po%20wymianie ... 20duzo.rar
logi po wymianie turbiny

http://latuszek.info/golf/po%20wymianie ... plywki.rar


Prosze o podpowiedz co moze dziać sie z moim gofim .

PS: Auto ma automatyczna skrzynie biegow - logi robione na "3-ce"

Pozdrawiam

1.9 TDI - czy to normalne spalanie ?

: ndz maja 01, 2011 21:19
autor: wesol
W nowym temacie tez logi zamieszczasz a jaki silnik to nie podajesz. Profil tez tak ciezko uzupelnic.

1.9 TDI - czy to normalne spalanie ?

: ndz maja 01, 2011 21:48
autor: Łuki_79
g4ewa, swoje logi wklej tutaj http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; (musisz podać swój e-mail aby się zarejestrować) i linki do swoich logów zapodaj na forum (dział Diagnostyka)

1.9 TDI - czy to normalne spalanie ?

: pn maja 02, 2011 19:55
autor: g4ewa
post zamieszczony w dziale DIAGNOSTYKA:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=401159

Zapraszam.,