Strona 5 z 10

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz paź 14, 2012 16:05
autor: herbu
tomek08 pisze:Witam, musisz pod pasować ten o-ring, jedziesz do jakiegoś motoryzacyjnego, albo nawet z częściami do ciężarówek, tłumaczysz o co ci chodzi i tyle, albo cały ten zaworek nr 4trzeba będzie, jak nie dorwiesz o-ringu.
Pozdrawiam.
Kupiłem w jednym z supermarketów budowlanych uszczelkę do jakiś sanitariatów - niestety była za gruba, ale za pomocą papieru ściernego zmniejszyłem jej grubość o połowę i podpasowało. Tak już mam szczelne. Jeszcze jeden z wężyków przelewowych lekko się poci, ale już paliwo się nie cofa. Wężyk wymieniłem na nowy, dalej to samo, czyli pocenie. Nasunąłem go do końca, ile się dało i chyba jest spokój.
I teraz najciekawsze - po uszczelnieniu układu paliwowego świece zaczęły grzać jak należy, czyli na zimnym silniku grzeje jakieś 7-8 sek w temperaturze 15 stopni, a nie jak było wcześniej 30 sekund w tej samej temperaturze otoczenia. Ktoś mi wyjaśni dlaczego tak się stało?

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz paź 14, 2012 16:37
autor: Michał_1977
herbu pisze:I teraz najciekawsze - po uszczelnieniu układu paliwowego świece zaczęły grzać jak należy, czyli na zimnym silniku grzeje jakieś 7-8 sek w temperaturze 15 stopni, a nie jak było wcześniej 30 sekund w tej samej temperaturze otoczenia. Ktoś mi wyjaśni dlaczego tak się stało?
Zbieg okoliczności.Układ paliwowy nie ma nic wspólnego z grzaniem świec.
Odpowiedzi są trzy-wieszał się przekaźnik grzania świec,świruje czujnik temperatury lub (najbardziej prawdopodobne) zamieniłeś wtyczki przy czujnikach temperatury przy zmianie wężyków przelewowych,ale to oznacza,że jeden z czujników jest walnięty.W związku z tym obserwuj wskaźnik temperatury,czy nie będzie zaniżał,bo te 2 czujniki przy króćcu są od świec i od wskaźnika.

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: śr paź 24, 2012 02:50
autor: RemixSub
Chodzi mi o te zdjecie Filtra paliwa kogoś z 2 strony.
Ja mam odwrotnie zamontowany ten zaworek. Czyli kształy ksieżyca jest u góry. Czyli odwrotnie do tego na tym zdjeciu. Chodzi o budowe górną zaworka.
Cieżko mi pali na ciepłym i nie wiem czy to od tego. Ten zaworek powinien mieć jakiś kierunek np. Tą stroną do silnika itp.

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: śr paź 24, 2012 07:20
autor: Michał_1977
RemixSub pisze:Ten zaworek powinien mieć jakiś kierunek np. Tą stroną do silnika itp.
Przecież jak byk jest na poprzedniej stronie w opisie rysunku,że strzałką w stronę zbiornika :chytry:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: śr paź 24, 2012 11:02
autor: RemixSub
Jak to nie ma. Jest tylko filtr paliwa jak powinien być zamontowany. A mi chodzi o zawór.
Jakie skutki zle zamontowania tego zaworu. Odwrotnie. Czy może zle odpalać?.

Obrazek

A tu kolega z forum dał zdjecie jak on ma i ja mam odwrotnie:

Obrazek

Edit: Faktycznie jest strzałka na tych zaworkach. OMG ja odwrotnie go zamontowałem... :los2:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: śr paź 24, 2012 17:16
autor: Michał_1977
RemixSub pisze: Faktycznie jest strzałka na tych zaworkach. OMG ja odwrotnie go zamontowałem...
A widzisz :bigok:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: czw paź 25, 2012 21:02
autor: tomek08
Witam, jak kolega wyżej pisze, że jest strzałka, ale to nic nie ma do tego, że ciężko pali ciepły. Zimny by też źle palił.
Pozdrawiam.

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: pt gru 21, 2012 22:33
autor: _Bolec_
a czy odwotne założenie mozę powodować niską temp paliwa? bo obecnie nie moge 30 C przekroczyć :-(

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: sob gru 22, 2012 00:30
autor: tomek08
_Bolec_ pisze:a czy odwotne założenie mozę powodować niską temp paliwa? bo obecnie nie moge 30 C przekroczyć :-(
Witam, prócz niskiej temperatury, są jakieś inne skutki uboczne?
Zaworek ma również za zadanie podgrzewać filtr paliwa, chyba w temperaturach od 5stopni w dół.
Powrót przechodzi przez filtr i go ogrzewa, a jak jest ciepło to od razu wraca do baku.
Takie info wyczytałem w książce " Sam naprawiam golfa-borę."
Pozdrawiam.

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: sob gru 22, 2012 14:41
autor: _Bolec_
tylko na tym żółtym zaworku nie ma żadnej strzałki....

Obrazek

prosze o pomoc

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: sob gru 22, 2012 22:05
autor: tomek08
Witam, od spodu, też nie ma?
Pozdrawiam.

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 10:20
autor: munior
tomek08 pisze:Zaworek ma również za zadanie podgrzewać filtr paliwa, chyba w temperaturach od 5stopni w dół.
Powrót przechodzi przez filtr i go ogrzewa, a jak jest ciepło to od razu wraca do baku.
Wszystko to prawda ,teoretycznie tak to działa :chytry: ...tyle że praktycznie można zapomnieć że ten "podgrzewacz" cokolwiek nam podgrzeje w ujemnych temperaturach nie ma szans .Dlatego u siebie ,dawno wywaliłem ten cały mało praktyczny filtr z "podgrzewaczem " :panna: i założyłem sobie filtr od opla dti ,z elektrycznym podgrzewaczem ,który podgrzewa paliwo od razu... i nie w jakiś magiczny sposób ,że tu coś krąży ,nie wraca i ma sie podgrzać :panna: ...tylko normalnie prądem grzeje :grin: ...a w taki magiczny sposób jak ori ,na mrozie, trzeba najpierw żeby się to paliwo jakoś podgrzało ,a czym ma się podgrzać jak silnik tdi po odpaleniu, ma przez dłuższy czas duży problem żeby się cokolwiek zagrzać ...a ze zbiornika ciągnie ropę o temperaturze otoczenia ,czyli jak na dziś -13 ,która mocno wychładza to przez co płynie :jezor: ...także panowie nie liczcie na ten ori wynalazek zwany "podgrzewaczem " nie ma takiej opcji żeby cokolwiek wam podgrzał :hmm:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 11:16
autor: Michał_1977
munior pisze:założyłem sobie filtr od opla dti ,z elektrycznym podgrzewaczem
munior, foty,foty,foty :food: Na co czekasz? :bajer:

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz gru 23, 2012 11:27
autor: wesol
munior- costy najlepszego zrobił. Chlopie to na ten filtr wszyscy narzekaja i ja ludzi namawiam na forach oplowskich ze by wywalali tą obudowe i zakladali filtr od golf 2 1.6. Obudowa filtra sie wypacza, uszczleka nie trzyma, wieczne problemu z zapowietrzaniem.