1.6 TD po szwedzkim remoncie jak docierać

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » śr kwie 15, 2009 21:23

bongo, jak masz nie wysilony silnik i jeździsz spokojnie to nic się nie będzie działo. ale jak zrobisz około 90KM/1L pojemności skokowej to nie mów mi że to nie ma wpływu na zużycie silnika.
W takim oleju przy zwiększonych naciskach ( czyli po podrasowaniu silnika) molekuły są zwyczajnie rozcierane i zgniatane wskutek czego taki olej błyskawicznie traci właściwości smarne oraz będzie sie spalał w silniku pod wpływem tarcia i temp co skutkuje tym że znacznie zwiększa się zawartość popiołów w tym oleju i z niego w krótkim czasie robi się pasta ścierna



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 16, 2009 08:50

vagin5 pisze:
Wysłany: Wczoraj 21:13
Cytat:
po raz kolejny udowodniłeś że nie masz racji


a nied pomyślałeś że olej może byc również stosowany do aut osobowych pracujących w przemyśle? czum się różni tam układ korbowo tłokowy? tłoki kwadratowe czy wał trójkątny, zaczynasz pisać jak potłuczony a do tego jeszcze jak idiota
auta osobowe pracujące w przemyśle - ciekawe stwierdzenie, zaraz znowu coś wymyślisz durnego i napiszesz że jestem idiota ?

po raz kolejny mnie obrażasz - pokazałeś olej blend syntetic zamiast full syntetic - na Twoim miejscu bym się wstydził zamiast chwalić że masz mgr inż. bo nie dość że nie potrafisz odmieniać słowa olej, to nie odróżniasz olejów na bazie syntetyku czyli częściowo syntentycznych od full syntetycznych !

jeszcze piszesz do mnie że zrobiłem z siebie idiotę wklejając jakiś bled syntetic do ciężarówek :)

BUHAHAHA
vagin5 pisze:Politechnika poznańska, wydział chyba można sie domyślić, a jak to się ima do tematu?
tak się ma że powinieneś iść do Dziekana i grzecznie zwrócić ten dyplom o i ile go masz :)
vagin5 pisze:
a nied pomyślałeś że olej może byc również stosowany do aut osobowych pracujących w przemyśle? czum się różni tam układ korbowo tłokowy? tłoki kwadratowe czy wał trójkątny
kiedy argumentów brakuje to zaczynasz obrażać innych - prześledziłem Twoją karierę na forum i co któryś post piszesz do innych głupota, nie znasz sie, jestes idiotą itp

to że w ramach Świąt Jaszczur zdjął Ci ostrzeżenie nie znaczy że się nie dorobisz następnego - zanim zaczniesz się mądrzyć najpierw się doucz !

po raz kolejny powtarzam:

15w40 to nie jest tak jak napisałeś zakres stosowania -15 do 40 st C

15W40 - to 99% oleje mineralne !

twój przykład oleju do ciężarówek to też nie jest olej syntetyczny !

prosiłem o olej syntetyczny 15w40 z aprobatą producenta samochodu osobowego najlepiej VW turbodiesla - skoro top powszechny olej syntetyczny to pewnie dasz mi zaraz kilka różnych olejów (taka jest poprawna pisownia olejów - nie oleji !!) dostępnych w każdym markecie lub hurtowni motoryzacyjnej

to że są oleje racingowe, motocyklowe, przemysłowe czy nawet przekładniowe o wyższych wartościach lepkośc ii full syntetyczne nie ma znaczenia bo dyskusja jest o olejach do silników samochodów osobowych, a konkretnie do turbodiesli - czy to jest forum moja koparka, ściagacz czy dział diesel VW ?

przyznaj się wreszcie, że wykazałeś się podstawowym brakiem wiedzy i przestań mnie obrażać !!



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 16, 2009 10:17

przyznaj się wreszcie, że wykazałeś się podstawowym brakiem wiedzy i przestań mnie obrażać !!
_________________
popieram w całej rozciągłości
o lie masz jakąś wiedzę jako użytkownik auta to zupełnie nieznasz się na olejach i prawach fizyki rządzących silnikami



vagin5

Post autor: vagin5 » czw kwie 16, 2009 15:55

blend syntetic
gdzie na opakowaniu jest napisane to co w/w?

ogólnie i z reguły nie trawię warszawiaków przez cechy które ty wykazujesz, a los jest okrutny często jestem w warszawie w sprawach firmowych... i nadal twierdzę co twierdzę o tobie;]

o lie masz jakąś wiedzę jako użytkownik
zapewniam jest ona potężna. lecz wielu z forum uważa i wyznaje różne zasady, jak np, szybko czarniejący olej to kiepski olej, lub wyziew z pod korka oleju to silnik do remontu o ile nie do złomowania.

zupełnie nieznasz się na olejach i prawach fizyki rządzących silnikami
to jak wytłumaczysz magisterium oparte właśnie na olejach i zajmowane prze zemnie stanowisko pracy w ASO scania specjalista układów HPI PDE XPI EDC przy rzędowych pompach sekcyjnych...

W tym kraju jest naprawdę mało specjalistów



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 16, 2009 16:27

vagin5,

wiesz co?
papier i klawiatura mają jedną wspólną cechę: przyjmą wszystko.
ja przez 8lat można powiedzieć że wyjętych z życiorysu spędziłem na przemian to w szkole a po szkole w książkach w których obszernie wytłumaczono nawet jak silniki się konstruuje uważam że wiedzę mam ubogą i przez całe życie nie poznam nawet połowy wiedzy jaką posiadał mój nauczyciel który był jednym z wysoko postawionych inżynierów w fiacie i nie mówimy tu o PF126p.
a Ty póki co jesteś samochwałą,chwalipiętą.
zdania nie zmienię puki dyplomu w/w uczelni na własne oczy nie zobaczę.
a po drugie nie obraża się innych użytkowników nawet jeśli śa w błędzie ale zarówno i ja i kolega cowboy, w tym temacie nie jesteśmy.
twoja jak to rzekłeś "potężna" wiedza jest jest mocno zbrakowana.
jeśli twierdzisz że jest inaczej to powiedz na czym polega istota doładowania dynamicznego.
Ciekaw jestem jak na to odpowiesz i jakie środki są stosowane przy tym sposobie napełniania cylindrów



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 16, 2009 17:24

vagin5 pisze:gdzie na opakowaniu jest napisane to co w/w?
na opakowaniu wielu olejów jest napisane syntetic, mimo to nie są one full syntetykami, tylko hydrokrakowane z grupy III, lub częściowo syntetyczne
vagin5 pisze:to jak wytłumaczysz magisterium oparte właśnie na olejach i zajmowane prze zemnie stanowisko pracy w ASO scania specjalista układów HPI PDE XPI EDC przy rzędowych pompach sekcyjnych...
tego właśnie nikt nie potrafi wytłumaczyć :)
vagin5 pisze:ogólnie i z reguły nie trawię warszawiaków przez cechy które ty wykazujesz, a los jest okrutny często jestem w warszawie w sprawach firmowych... i nadal twierdzę co twierdzę o tobie;]
nie jestem z Warszawy ;)
arwam pisze:vagin5,

wiesz co?
papier i klawiatura mają jedną wspólną cechę: przyjmą wszystko.
[...]
a Ty póki co jesteś samochwałą,chwalipiętą.
myślę że już wystarczająco przyjęła klawiatura w tym temacie...

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

wklejam ten link jeszcze raz bo ma pozytywne opinie na wielu forach i jest polecany przez wiele osób które uważam że mają trochę wiedzy nt doładowanych silników

temat dostaje kłódeczke, bo odbiegł od głównego wątku, a o olejach juz sie dawno wyczerpały argumenty :)



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości