Nie grzeją świece żarowe GOLF III 1z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
U mnie z kolei jest inny problem...
Przepala mi się bezpiecznik od świec (tak, ten w skrzynce bezpieczników). Sprawa wygląda tak że jeśli odłączę listwę zasilającą od świec i podepnę próbnik to (przy zimnym silniku lub odłączonej wtyczce czujnika) napięcie w listwie jest w 4 punktach. Jeśli podepnę listwę tylko pod 2 świece to są one grzane, jeśli podepnę już 3 to pali bezpiecznik. Czyli wiadomo że jest zbyt duży pobór prądu, ale dlaczego? Czy jest możliwe że świece są nieodpowiednie, tj mają zbyt duży pobór prądu? Nadmieniam że są to świece f-my LUCAS. Zakładałem już nawet większy bezpiecznik, tj 80A, też paliło. Sprawdziłem przekaźnik, podałem napięcie- cyka. Kontrolka też zachowuje się normalnie. Jedyne co przychodzi do głowy do felerne świece. Czy dostępne świece żarowe (beru, bosch, ngk) mają jednakowy pobór prądu?
Bardzo proszę drogich kolegów o pomoc...
Przepala mi się bezpiecznik od świec (tak, ten w skrzynce bezpieczników). Sprawa wygląda tak że jeśli odłączę listwę zasilającą od świec i podepnę próbnik to (przy zimnym silniku lub odłączonej wtyczce czujnika) napięcie w listwie jest w 4 punktach. Jeśli podepnę listwę tylko pod 2 świece to są one grzane, jeśli podepnę już 3 to pali bezpiecznik. Czyli wiadomo że jest zbyt duży pobór prądu, ale dlaczego? Czy jest możliwe że świece są nieodpowiednie, tj mają zbyt duży pobór prądu? Nadmieniam że są to świece f-my LUCAS. Zakładałem już nawet większy bezpiecznik, tj 80A, też paliło. Sprawdziłem przekaźnik, podałem napięcie- cyka. Kontrolka też zachowuje się normalnie. Jedyne co przychodzi do głowy do felerne świece. Czy dostępne świece żarowe (beru, bosch, ngk) mają jednakowy pobór prądu?
Bardzo proszę drogich kolegów o pomoc...
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
- Lokalizacja: Poland
Najprawdopodobniej masz przebicie na masę ze świecy i dlatego pali bezpiecznik.
Omomierz do ręki i sprawdzić trzeba oporność pomiędzy świecą, a korpusem silnika.
Omomierz do ręki i sprawdzić trzeba oporność pomiędzy świecą, a korpusem silnika.
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nawet na pewno.gburwygibus pisze:Najprawdopodobniej masz przebicie na masę ze świecy i dlatego pali bezpiecznik.
szkoda czasu od razu wymieńgburwygibus pisze:Omomierz do ręki i sprawdzić trzeba oporność pomiędzy świecą, a korpusem silnika.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
W tym linku na innym forum Kolega Niuteq wstawił fotki jak może się m.in. kończyć wstawianie coraz większego bezpiecznika. Dajemy tylko o fabrycznie przewidzianej wartości!
Link do fotek
Link do fotek
Witam wszystkich serdecznie. Wczoraj jak zwykle odpaliłem golfa III afn i zacząłem odśnieżać ,po kilku minutach zauważyłem ze w środku jest pełno dymu. Szybka akcja,motor off ,maska w gore i gaszenie płomieni na podszybiu. Okazało się ze zjarał się jakiś przekaźnik na podszybiu.I teraz kilka pytan:
1. Czy jest to przekaźnik tylko od świec grzewczych płynu chłodniczego?
2. Czy mogę to zdjąć i jeździć bez?
3. Ma ktoś może jakiś numer tej cześć bo u mnie wiele z tego przekaźnika nie zostało.
Dziękuje za pomoc,pozdrawiam!
1. Czy jest to przekaźnik tylko od świec grzewczych płynu chłodniczego?
2. Czy mogę to zdjąć i jeździć bez?
3. Ma ktoś może jakiś numer tej cześć bo u mnie wiele z tego przekaźnika nie zostało.
Dziękuje za pomoc,pozdrawiam!
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Numer: 191 911261B; koszt ok.73 €
Jest to przekaźnik tylko od płynu, można odpiąć kable i starannie zaizolować.
To wyposażenie do bardzo zimnych krajów, brak tego skutkuje jedynie dłuższym rozgrzewaniem się silnika, odpalanie pozostaje jak było.
Jest to przekaźnik tylko od płynu, można odpiąć kable i starannie zaizolować.
To wyposażenie do bardzo zimnych krajów, brak tego skutkuje jedynie dłuższym rozgrzewaniem się silnika, odpalanie pozostaje jak było.
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 17:44 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuje za pomoc, zaizolowałem przewody i jest git, jeszcze tylko muszę wymienić jakiś przewód ciśnieniowy co idzie od okolic IC podszybiem do okolic filtra powietrza bo się przepaliłZico63b pisze:Numer: 191 911261B; koszt ok.73 €
Jest to przekaźnik tylko od płynu, można odpiąć kable i starannie zaizolować.
To wyposażenie do bardzo zimnych krajów, brak tego skutkuje jedynie dłuższym rozgrzewaniem się silnika, odpalanie pozostaje jak było
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ano powypinaj wtyczki ze siec i sprawdż zaróweczką .Jeden biegun do plusa aku drugi do świecy.Ta metoda czasami zawodzi jak świeca ma wewnętrzne zwarcie bo żarówka świeci pomimo spalonej świecy ale zdarza się to raczej żadko .Albo jedż do tego który to robił niech sprawdzibaka8 pisze:Witam , parę dni temu wymieniłem u mechanika wszystkie świece żarowe, autko przestało kopcić, i wszystko było super..a od dwóch dni znowu przy porannym rozruchu potrafi zakopcić i zatrząść silnikiem , czyżby znowu spaliły się świece?? co może to powodować??
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- wojtek06061989
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
- Lokalizacja: Kotuń
- Kontakt:
Koledzy proszę pomóżcie mam następujący problem od jakiegoś czasu mam duze problemy z odpaleniem taty golfa III TDI zauważyłem ze nie grzeje świec ponieważ kontrolka tylko mignie i nic więcej, świece sprawdziłem są ok VAG wywala błąd czujnika temp. płynu chłodzącego kupiłem nowy i to samo czujnik sprawdziłem i wynika ze jest dobry za równo stary jak i nowy, przekaźnik 103 raczej też dobry gdyż załącza normalnie gdy wypnę wtyczkę z czujnika i wtedy normalnie kontrolka pokazuje grzanie świec i auto pali normalnie, ale gdy włożę wtyczkę to już przekaźnik nie rusza.... co robić?
- wojtek06061989
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
- Lokalizacja: Kotuń
- Kontakt:
koledzy ale to mi się dzieje juz od dłuższego czasu tyle ze zima to było sporadycznie.... teraz już kupiłem trzeci czujnik i to samo.... a raczej to normalne nie jest bo uwirzcie nie daje sie odpalić auta dopiero po bardzo bardzo długim kręceniu odpala i wtedy jest kupa dymu i na początku aż telepnie fura. nigdy tak nie było
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości