Wymiana termostatu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn sty 26, 2009 14:40

Alex pisze:...Taaa... Skąd Ty wiesz, że zrobię po swojemu? Psychologię studiowałeś, czy co? Faktycznie - jestem uparty jak baran, ale to już taka natura. Jutro mam zamiar wjechać na kanał, rozebrać wszystko, pomierzyć suwmiarką gniazdo termostatu, termostat i zrobić po swojemu - powinno zadziałać. Jeśli zrobię - dam znać co i jak...
Trafił swój na swojego :bigok:


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » pn sty 26, 2009 15:42

AFN140KM pisze:Alex, nie kombinuj. Już wydałeś kasę na dwa termostaty i miałeś z nimi jazdę. Wiem, że zrobisz po swojemu, ale ja natomiast wiem jedno, zainwestowałem w oryginał i mam święty spokój. Co prawda nie miałem takich przejść z termostatem jak Ty, ale może właśnie dlatego ich uniknąłem. Coś jest na rzeczy z tymi zamiennymi termostatami. U jednych po wymianie na zamiennik jest OK, a u innych jest do d....y i tych ostatnich jest niestety więcej
Święte słowa.Jakiś czas temu opisałem na forum swoje przejścia z termostatami firmy Wahler i nie dotyczyły one tylko golfa.Jeśli chcesz możesz sobie poczytać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=opinia .Dopiero jak kupiłem oryginał wszystko wróciło do normy.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » wt sty 27, 2009 18:08

Witam wszystkich.
Wczoraj wymieniłem termostat (wróciłem do poprzednio założonego WAHLERA), z tym że pod termostat poszła dodatkowo uszczelka, która była w zestawie z WAHLEREM. Uszczelka ma kształt okrągły, w przekroju prostokątny. Ale do brzegu - po wymianie wszystko było jak poprzednio - tzn. max. temp. silnika 70* C. Szlag mnie trafil, kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej. Wszystko niby jest dobrze, ale... Wlasnie to "ale". Jestem idealistą i zadowolony nie jestem. Temperatura jest OK, ale samochód osiąga ją po przejechaniu jakichś 8 km. Podejrzewam, że oba termostaty otwierają się za wczesnie. Niby grzane w wodzie w garnuszku otwierają się przy 87* C, ale zamontowane w samochodzie chyba zachowują się inaczej. Świadczy o tym nadal gorący górny wąż, mimo osiągniecia 90* C. Podejrzewam, że wpływ na to ma temperatura cieczy + ciśnienie. Grzejąc termostat w domowych warunkach w domu działamy na termostat tylko temperaturowo - nie ma możliwości wytworzenia ciśnienia. Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 14:55 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt sty 27, 2009 19:02

Alex pisze:...I proszę nie piszcie mi bajek o jakichś czujnikach - to nie ma nic do rzeczy...
Alex pisze:...kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej...
Ha ha ha ha.... dobre :grin: :bigok:
Alex pisze:...Świadczy o tym nadal gorący górny wąż, mimo osiągniecia 90* C. Podejrzewam, że wpływ na to ma temperatura cieczy + ciśnienie. Grzejąc termostat w domowych warunkach w domu działamy na termostat tylko temperaturowo - nie ma możliwości wytworzenia ciśnienia. Co Wy na to?...
Jest w tym sens i logika, ale weź pod uwagę, że te same czynniki mogą mieć wpływ na to, że ów górny wąż jest rozgrzany prawie cały, a nie do 10cm od silnika (ciśnienie + temperatura). U góry nie ma żadnego zaworu, więc ciecz może rozgrzewać się sama od siebie.
Podejrzewam, że gdyby zrobić taki eksperyment aby zaślepić termostat i zasłonić chłodnice to po pewnym czasie chłodnica i tak by się rozgrzała pomimo, że nie będzie obiegu płynu chłodzącego.

PS. Ja twierdzę, iż w moim Golfie wszystko działa prawidłowo. Wąż górny jest rozgrzany do 5cm przed chłodnicą, a rozgrzanie silnika do 90°C osiągam po przejechaniu ok. 8-9km tj. ok. 15 minut od uruchomienia silnika, przy temperaturze otoczenia ok. +6°C. A cha ogrzewanie na 1 biegu, a pokrętło na połowe.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

deemek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 18:04
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: deemek » wt sty 27, 2009 20:08

Alex, napisz coś więcej o tym czujniki tzn. zamiennik czy oryginalny bo mam to samo z temp. co Ty tylko że jak wskaźnik pokazuje mi 80 stopni i ja włożyłem termometr do zbiornika wyrównawczego to też było 80



Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » wt sty 27, 2009 22:42

AFN140KM pisze:
Alex pisze:...I proszę nie piszcie mi bajek o jakichś czujnikach - to nie ma nic do rzeczy...
Alex pisze:...kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej...
Ha ha ha ha.... dobre :grin: :bigok:
Możesz się śmiać, faktycznie co do tego czujnika to nie koniecznie miałem rację, ale od początku chodziło mi o górny wąż. Masz rację, że wąż częściowo będzie ciepły, bo nagrzeje się ciecz od cieczy. Pewnie będzie to jakieś 15 cm - jak pisałem, moze prawie cały jak u Ciebie - po dłuższej jeździe. I właśnie gdyby całkowicie przesłonić miejsce w którym jest termostat - założę się, że górny wąż nie bedzie cały ciepły/gorący. I właśnie tak powinien zachować się termostat - całkowicie odcinać przepływ cieczy do temperatury 87* C. Powyżej powinien się zacząć częściowo otwierać aż do pełnego otwarcia powyżej 102*C. Mam rację?
AFN140KM pisze:PS. Ja twierdzę, iż w moim Golfie wszystko działa prawidłowo. Wąż górny jest rozgrzany do 5cm przed chłodnicą, a rozgrzanie silnika do 90°C osiągam po przejechaniu ok. 8-9km tj. ok. 15 minut od uruchomienia silnika, przy temperaturze otoczenia ok. +6°C. A cha ogrzewanie na 1 biegu, a pokrętło na połowe.
Z tym wężem to moze i bym się zgodził, ale temperatura "robocza" po przejechaniu 8-9 km? - tak to i ja mam teraz, a zadowolony do konca nie jestem... Miałem poprzednio VW Passata B2 1.6TD, po nim VW Golfa MKII 1.6TD i po przejechaniu jakichś 5 - 6 km zimą miałem w obu autach wskazówkę od temperatury pionowo. Wiem, że to inne silniki, ale...
Zobaczymy co będzie w sobotę - umówiłem się z kumplem - właścicielem Golfa 1.9TD, że pojedziemy jego i moim samochodem na przejażdżkę. Oba auta będą uruchomione bez wczesniejszego rozgrzania silników - sprawdzimy po jakim dystansie silniki osiągną 90* C.
Jak się uda - napiszę co i jak.

deemek pisze:Alex, napisz coś więcej o tym czujniki tzn. zamiennik czy oryginalny bo mam to samo z temp. co Ty tylko że jak wskaźnik pokazuje mi 80 stopni i ja włożyłem termometr do zbiornika wyrównawczego to też było 80
Czujnik - to zamiennik. Z takim samym oznaczeniem kolorystycznym jaki miał orginał (żółty) ze złączem 4. pinowym. Tylko jakbyś wymieniał - to nie polecam na rozgrzanym silniku i koniecznie przed wymianą odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego. Ja popełniłem oba błędy - prawa ręka poparzona, pół silnika zalanego płynem - tak to jest jak zanika myślenie.


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt sty 27, 2009 23:20

No proszę, rozwiązanie niespodziewane :D

A z tym testem to sobie odpuść, bo na bank td się szybciej rozgrzeje :D
Jeżeli ma wszystko sprawne :) ha ha ha :pub:

Pozdrawiam....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr sty 28, 2009 00:02

Alex pisze:...Możesz się śmiać...
Nie śmiałem się złośliwie, ale przyznasz, że sytuacja zabawna :pub:
Alex pisze:...ale temperatura "robocza" po przejechaniu 8-9 km? - tak to i ja mam teraz, a zadowolony do konca nie jestem...
TDI tak ma i dlatego w wielu modelach (Sharan, Golf, T4 itd...) montowane były webasta dogrzewające. Jak widać VW znał problem już podczas projektowania naszych Golfików i swojego rodzaju rozwiązaniem są trzy dodatkowe świece żarowe dogrzewające płyn chłodzący. Może jeszcze sprawdź te świeczki, chociaż one i tak sie załączają przy -5°C.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

roobaczek2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 07, 2009 15:25
Lokalizacja: Pszczółczyn
Kontakt:

Post autor: roobaczek2 » pt sty 30, 2009 16:54

jak wymieni termostat!!!!



Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » pt sty 30, 2009 20:26

Ja wymienilem termostat na Wahlera jakies 3 tygodnie temu i jak sie juz rozgrzeje silnik to temperatura jak wbita zatrzymuje sie na 92 stopniach.Dolny waz od chlodnicy jest ciagle zimny chocbym nie wiem ile jezdzil.Moze wskaznik nie jest dokladny i dlatego nie pokazuje tych ksiazkowych 90.Mam sie czyms przejmowac?Teraz jest mroz wiec poczekam do wiosny i wtedy zobacze co i jak.



Awatar użytkownika
TeDIk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw gru 18, 2008 18:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TeDIk » pt sty 30, 2009 21:46

Alex pisze:kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C
w takim razie mnie tez czeka wymiana ale czy trza usunac jakies bledy na vagu??


[url=http://www.fotosik.pl/][img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/040815f71bfe9f53.html[/img][/url]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt sty 30, 2009 21:56

TeDIk pisze:
Alex pisze:kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C
w takim razie mnie tez czeka wymiana ale czy trza usunac jakies bledy na vagu??
nie bedzie żadnego błedu, chyba ze czujnik całkiem padł to wtedy ecu to odczytał



Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » sob sty 31, 2009 14:39

roobaczek2 pisze:jak wymieni termostat!!!!
Jeśli to było pytanie, to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969&start=0


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
TeDIk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw gru 18, 2008 18:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TeDIk » sob lut 07, 2009 21:31

Dzis rozmawialem ze znajomym i powiedzial mi ze nie potrzebnie martwie sie tym ze tak dlugo silnik osiaga temperature robocza i podsunal mi pewna mysl tylko nie wiem czy to zadziala.... A mianowicie zamiast wymieniac czujnk ,wyjme go i wyczyszcze bo moze byc tak ze metalowa czesc odpowiadajaca za pobieranie temperatury moze byc zasniedziala od plynu (przybrudzona w jakis sposob) i dla tego dane odnosnie temperatury tak dlugo sie zbieraja ..Wiem ze to glupie ale sprobowac mozna tylko czy jak wymieniales czujnik to czy ten stary swiecil sie jak psu..... czy byl caly zmatowialy??


[url=http://www.fotosik.pl/][img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/040815f71bfe9f53.html[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości