: ndz sty 04, 2009 01:09
a jakoś bardziej opisowo/łopatologicznie, w jaki sposób ?damcio151 pisze:testuje go ...
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
a jakoś bardziej opisowo/łopatologicznie, w jaki sposób ?damcio151 pisze:testuje go ...
podałem cytat wcześniej ... podczas odpalania zwalnia na chwilę n109 i sprawdza co się stanie - są jeszcze inne czujniki , które to wykryjąSztomel pisze:a jakoś bardziej opisowo/łopatologicznie, w jaki sposób ?
pamiętam, cytaty z wypowiedzi tory, rozumiem, że zwalniając chwilowo zasilanie z N109, ECU wykrywa że jest on zasilany z innego źródła i podaje tryb awaryjny - to ma uzasadnienie w przypadku dodatkowego podpięcia N109 na krótko ale co jeśli N109 nie jest zasilany dodatkowo na krótko a traci zasilanie np. z powodu zaśniedziałego styku na nim - i to mnie ciekawi skąd wtedy ECU bierze o tym sygnał i z jakich :damcio151 pisze:podałem cytat wcześniej ... podczas odpalania zwalnia na chwilę n109 i sprawdza co się stanie - są jeszcze inne czujniki , które to wykryją
damcio151 pisze:są jeszcze inne czujniki , które to wykryją
nie widzi obciazenia załączonego elektrozaworu, no bo ja innego wyjscia nie widze, zeby był sygnał zwrotny to by musiało byc 3 przewody, sygnałowy zwrotny i masa, a tak to jest sygnałowy czyli+12v i masa.Sztomel pisze:np. z powodu zaśniedziałego styku na nim - i to mnie ciekawi skąd wtedy ECU bierze o tym sygnał i z jakich :
lub w taki sposóbSztomel pisze:damcio151 napisał/a:
są jeszcze inne czujniki , które to wykryją
to razpiter_s pisze:nie widzi obciazenia załączonego elektrozaworu
mam pewną teorię , ale nie jestem jej pewny więc nie napiszeSztomel pisze:i to mnie ciekawi skąd wtedy ECU bierze o tym sygnał i z jakich :
damcio151 napisał/a:
są jeszcze inne czujniki , które to wykryją
ja też mam i też nie jestem pewien czy trafną ale co mi tam... podziele się nią niech się śmieją Ci co znają odpowiedź a tu się nie chcą udzielić,damcio151 pisze:mam pewną teorię , ale nie jestem jej pewny więc nie napisze
mozliweSztomel pisze:że o tym czy N109 ma zasilanie i pracuje prawidłowo informuje ECU wtrysk sterujący
to już skończ ...Sztomel pisze:(i przy okazji zdenerwowałem damcia151)
w PD winę może ponosić jak sam napisałeś g62 , ale trzeba też sprawdzać na vagu BIP-y i inne czujnikiSztomel pisze:dobrze byłoby też rzucić jakieś światełko na problem występujący też w silnikach PD gdzie nie ma zaworu N109 bo nie ma pompy wtryskowej tylko 4 pompowtryski zasilane tak samo jak świece żarowe i też pamiętam z tego forum, jeszcze całkiem tak niedawno, że ktoś z naszych kolegów w silniku PD miał identyczny problem i objawy jak zabrudzony N109 w VP czyli po odpaleniu silnika nagły wzrost obrotów silnika do 2 tyś. RPM i potem spadek do normalnych i to na ciepłym i zimnym silniku - może w tym przypadku problem tkwił w czujniku G62 ale chyba temat nie doczekał się zakończenia i umarł śmiercią naturalną z powodu braku właściwej diagnozy.
_________________
miałem troszkę inną teorię , mianowicie ciśnienie paliwa w pompie , dalej nie opisuje, bo nie jestem pewnySztomel pisze:otóż wydaje mi się, że o tym czy N109 ma zasilanie i pracuje prawidłowo informuje ECU wtrysk sterujący z czujnikiem G80 wzniosu iglicy rozpylacza, w którym to ta iglica, pod wpływem podawanego na wtryski z pompy wtryskowej pod wysokim ciśnieniem (oczywiście za sprawą N109) paliwa, unosi się wewnątrz rdzenia cewki powodując najpierw wtrysk wstępny a potem (po ugięciu się drugiej sprężyny wtryskiwacza) wtrysk zasadniczy indukuje w cewce bardzo słabe napięcie i sygnał ten informuje ECU o działaniu N109 co ponadto dalej powoduje odpowiednie wysterowanie zaworu magnetycznego N108.... tak mnie się wydaje.
ECU sam zmniejsza to napięcie i pokazuje błąd ? bawi się z namiAudik pisze:moja sugestia jest taka że spada napięcie podawane na zaworek
n109 wymienionyAudik pisze:lub jego cewka jest uszkodzona,i domyka dopływ paliwa,dlatego słabnie.
Nie bawi,ale może być uszkodzony przewód,bo jak sam kolega napisał,na postoju nic,a podczas jazdy slabnie.damcio151 pisze:ECU sam zmniejsza to napięcie i pokazuje błąd ? bawi się z namiAudik pisze:moja sugestia jest taka że spada napięcie podawane na zaworek?
n109 wymienionyAudik pisze:lub jego cewka jest uszkodzona,i domyka dopływ paliwa,dlatego słabnie.
o uszkodzeniu przewodu piszemy w całym temacie ...Audik pisze:Nie bawi,ale może być uszkodzony przewód,bo jak sam kolega napisał,na postoju nic,a podczas jazdy slabnie.
Tak,rozumiem,i teoria na podanie dodatkowego zasilania wydaje sie słuszna,bo ECU podaje napięcie,ale gdzieś ono sobie wędruje(może przetarcie przewodu),i nie dostaje sie go tyle ile powinno,i sobie wywala błąd.damcio151 pisze:o uszkodzeniu przewodu piszemy w całym temacie ...Audik pisze:Nie bawi,ale może być uszkodzony przewód,bo jak sam kolega napisał,na postoju nic,a podczas jazdy slabnie.