olej roślinny = zajechany silnik - ku przestrodze

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 18:26

A wiec czym innym jest biodiesel a czym innym OR. Gdyby OR byl dobrym paliwem, to niepotrzebne byloby dosc kosztowne wydzielanie estrow z tego oleju.

[ Dodano: 08 Maj 2007 18:28 ]
A olbrzymia lepkosc OR w porownaniu z ON czy bio daje niezle w d.... pompie.



KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » wt maja 08, 2007 18:38

Głównym minusem OR jest jego rosnąca gęstość (lepkośc) wraz z spadkiem temp, i potrzeby instalowanie podgrzewaczy, zaworów itd. A nie każdy chce mieć w aucie dwa zajmujące miejsce systemy paliwowe. Co innego mieszanka OR i ON która nie ma już takich potrzeb ogrzewania i zmniejszania lepkości, oczywiście zalezy też od proporcji.

Biodesel jest już odporny na spadki temp i pod ich wpływem zachowuje się praktycznie tak samo jak ropa i tu główna róznica. Dodatkowo z oleju usuwana jest gliceryna i parafina. Ale za to pozostają resztki alkocholu metylowego który lubi zrzerać gumowe uszczelki... Chyba że ktoś ma już osprzęt fabrycznie przygotowany do biodesla, to może spokojnie tankować.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 19:22

czyli Biodesel TAK

OR, po zastosowaniu odpowiedniej instalacji (2 bak, podgrzewacze itd) przy proporcjach nie wiekszych 50 / 50 tez na TAK



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 20:30

cowboy pisze:OR, po zastosowaniu odpowiedniej instalacji
... oraz oddzieleniu niepożądanych domieszek... ;)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 08, 2007 21:44

W koncu zaczyna sie rzeczowa rozmowa, do tej pory tylko 'napewno OR szkodzi silnikowi', albo 'napewno nie szkodzi' itp. wypowiedzi bardziej z zakresu wiary niz nauki :))))



KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » śr maja 09, 2007 19:32

OR ma mniejszą liczbą cetanową bo ok 37, ON ok 49-55, jeśli mniejsza liczba cetanowa powoduje gwałtowniejsze spalanie mieszanki paliwowej i większą głośność to dlaczego silnik zasilany OR badz jego miesznka zachowuje się całkowicie odmiennie?!
Jego praca jest płynniejsza i znacznie cichsza w wniku tego że spalanie OR nie jest tak gwałtowne bo zapala się pózniej przy większej temp i łagodniej niz ropa.
Kto nie wierzy zapraszam do siebie, podamy czysty ON i mieszanke 3:1 OR. róznice naprawde słychać. Zresztą wystrczy zapytać posiadaczy merców którzy z upodobaniem jeżdzą na czystym OR, mój znajomy tez potwierdził że silnik pracuje ciszej i bardziej miękko. Zresztą każdy sam może zrobic taką próbę, nie musi lać mieszanki do baku i jezdzić na tym,wystarczy tylko odpiać przewody i podpiąć bańke 5l z OR. Krótka praca na oR badz mieszance z pewnością nikomu nie wykończy silnika.

Moim zdaniem to co piszą na stronach BP ma na celu wystraszenia ludzi aby nie dolewali OR do ropy bo spada im sprzedaż ... Gdybym ja przedawał rope i miałbym z tego zysk byłbym pierwszym który odradzał na wszelki mozliwy sposób dolewanie OR bądz robienia biodesla..
Jeśli spaliny są na OR o wiele bardzie toksyczne to wystarczy poszukac na necie wykresów z badań i porównać. Wyniki nader ciekawe.
OR nie zawiera siarki jak ON przez co toksyczność spalin spada..



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 09, 2007 22:16

KrisT pisze:pózniej przy większej temp i łagodniej niz ropa.
To nie tak, wtrysk nastepuje tuz przed osiagnieciem gornego punktu przez tlok i temp. juz nie rosnie, nie moze wiec byc 'pozniej i wiekszej temp'. Tak mogloby byc gdyby wtrysk nastepowal np. w srodkowej fazie ruchu tloka w gore.
KrisT pisze:róznice naprawde słychać
Ale nie z powodu lagodne go spalania. Zauwaz ze OR ma kilka razy wieksza lepkosc niz ON, wiec dziala dokladnie jak MotoDoktor:) ktory takze glownie zwieksza lepkosc (oleju silnikowego). Przy duzej lepkosci OR nastepuje wyciszenie pracy pompy i innych elementow silnika.
KrisT pisze:Moim zdaniem to co piszą na stronach BP ma na celu wystraszenia ludzi aby nie dolewali OR do ropy bo spada im sprzedaż ...
Moze tak byc, ale moze nie. Jezeli bedziemy zakladac ze wszystko co jest napisane, napisane jest przez kogos kto ma jakis interes, to w zasadzie bedzie mozna przestac drukowac gazety, ksiazki itd... wyrzucic TV i radio... Mysle ze teorie spiskowe sa w pewnej czesci prawdziwe, ale tylko w pewnej czesci:)

[ Dodano: 09 Maj 2007 22:19 ]
P.S. Poza tym gdyby bylo 'pozniej' to bylby po prostu opozniony zaplon - spadek mocy, wzrost spalania itd...



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr maja 09, 2007 23:28

Ale macie problemy...Jak ktoś chce jezdzić na OO czy roślinnym niech sobie jezdzi.Jak ktoś uznaje ON to jego prawo.Szkoda zdzierać klawiatury bo i tak sie nie dogadacie...



lelek_der_1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 07, 2007 20:59
Lokalizacja: Germany

Post autor: lelek_der_1 » ndz maja 20, 2007 22:03

Witam,
chyba jednak kolego @Dziechu nie masz racji jak napisal kolega @KrisT podczas zaplonu ON nastepuje gwaltowny zaplon, a podczas zaplonu OR proces ten jest czesciowo wydluzony ( niektorzy okreslaja to miekkim zaplonem ). Dlatego temperatura jeszcze rosnie gdy w przypadku ON nastepuje jej spadek.
Jezeli chodzi o cichsza prace silnika to wlasnie jest to zwiazane z przebiegiem wyzej opisanego procesu spalania.
Lepkosc OR nie ma raczej tutaj zadnego wplywu. Podawany OR do pompy wtryskowej, przy uzyciu instalacji dwuzbiornikowej, posiada temperature ponad 80°C i w tym przypadku lepkoscia prawie nieodbiego od lepkosci ON ( przy temp. okolo 110°C lepkosc jest taka sama ).

I jeszcze jedno co zauwazylem w stwierdzeniach ze nie bedzie takiego swinstwa lal do baku ( OLEJU ROSLINNEGO ), leje jednak g....o w postaci oleju mineralnego. A tlumaczenie ze silnik zostal zaprojektowany do oleju mineralnego jest chyba pomylka. To tylko tania alternatywa. Napewno niektorzy znaja tak "DOSKONALY" olej silnikowy Selektol. Dla mnie nieznalazl by on nawet miejsca na liscie najgorszych olejow silnikowych.

A jezeli mowa jest o nieznacznej oszczednosi to ja zaoszczedzilem przy przebiegu 28.000 km na OR ponad 800 €. To napewno drobiazg.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 20, 2007 22:13

lelek_der_1 pisze:chyba jednak kolego @Dziechu nie masz racji jak napisal kolega @KrisT podczas zaplonu ON nastepuje gwaltowny zaplon, a podczas zaplonu OR proces ten jest czesciowo wydluzony
Nie zrozumiales - nie chodzi o czas spalania ale moment zaplonu, to dwie rozne rzeczy. Lepkosc oleju ma duze znaczenie na prace pompy, olej o duzej lepkosci stanowi znacznie wieksze obciazenie. Poza tym ja leje najlepsze oleje do silnika, najlepsze paliwo do baku a 800 € to rzeczywiscie pikuś, nie wiem po co i oczym piszesz:)



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz maja 20, 2007 22:55

a już myslałem że tamat sie skończyl


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

lelek_der_1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 07, 2007 20:59
Lokalizacja: Germany

Post autor: lelek_der_1 » ndz maja 20, 2007 23:01

Mowa byla o cichszej pracy silnika na OR i to wlasnie spowodowane jest sposobem zaplonu i wydluzonego procesu spalania.
To ze lepkosc OR przy temp. 80°C jest prawie taka sama jak ON to fakt ( wystarczy skozystac z wydawnictwa komunikacji i lacznosci "Zasilanie silnikowwysokopreznych paliwami rzepakowymi" Zygmunta Szlachty. Tam zebranych jest szereg prac naukowych na ten temat ).
Tutaj tez mozna na ten temat troche znalezc:
http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/31.pdf
Dlatego tez nie wiem dlaczego moj silnik podczas pomiarow na OR i przy jego temp. 82°C, pracuje ciszej niz na ON o 10 dB, a podczas pomiarow na OR i przy jego temperaturze 20°C ( OR posiada wtedy lepkosc okolo 15 razy wieksza od ON ) byl o 15 dB glosniejszy niz na ON.

Ta ostatnia informacja nie dotyczyla Ciebie. Po prostu czytalem wczesniejsze posty i tylko wyrazilem swoja opinie. Chociaz oszczednosc 800 € to w moim przypadku 30 % mniej niz mialbym wydac, a to koszt dwoch instalacji zamontowanych u mnie.
To tylko w okresie jednego roku.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn maja 21, 2007 10:32

lelek_der_1 pisze:"Zasilanie silnikowwysokopreznych paliwami rzepakowymi"
Nie spieram sie o biopaliwa, uwazam tylko ze inaczej przygotowywany jest olej rzepakowy jako paliwo a inaczej jako spozywczy. Mysle ze to nie jest tak ze od razu po wytloczeniu leje sie albo na patelnie albo do baku. Olej rzepakowy przechodzi obrobke koncowa, filtrowanie itp. inne jako paliwo a inne jako spozywczy. Wiekszosc opracowan dotyczy oleju jako biopaliwa a nie oleju z hipermaketu. Odnosnie oszczednosci - rzeczywiscie jezeli ktos jezdzi np. zawodowo (czyli jest to zwiazane z praca) i robi miesiecznie 10.000km lub wiecej, to bedzie jezdzil na tym co najtansze i nie dziewie sie ze bedzie to OR. Ale jezeli ktos robi w miesiacu kolo 1000km i roznica miedzy OR a dobrym ON jest 50-100zl/miesiac to wydaje mi sie rozsadniejsze lanie do baku dobrego ON.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 216 gości