Strona 37 z 114

: śr lis 11, 2009 17:29
autor: Sztomel
waldeklubon pisze:A może ktoś wie dlaczego po zaslepieniu wężyka idącego do egr auto bardzo kopci ?
a skąd masz takie info, jest wręcz przeciwnie.

: śr lis 11, 2009 17:40
autor: waldeklubon
Nie mam info tylko u mnie tak sie dzieje że jak zaślepie sam wężyk to auto dymi na niebiesko.Inna sprawa że może to dlatego że podobno mam zepsuty egr bo komputer wogóle go nie widzi

: śr lis 11, 2009 19:44
autor: kromek
zaślepiony wężyk od EGR nie ma wpływu na pracę silnika. zaworek pracuje tak jak by nadal był podłączony do egr'a.

[ Dodano: 11 Lis 2009 18:47 ]
Sztomel pisze:
kromek pisze:a gdzie szukać przyczyny?
Cześć kolego, TY chyba też jesteś w posiadaniu 8L czyż nie ?
a o co chodzi z tym pytaniem o szukanie przyczyny ?
nie wiem co to 8L więc nie odpowiem, a mam problem z łapaniem notlaufa i pytam co może być przyczyną.

: śr lis 11, 2009 23:52
autor: szwari
Witam

Zaślepiłem EGR przez zaślepkę i odłączenie wężyka zaślepiając go. Mój mechanik posiada KTS Bosch i podczas pomiaru masy powietrza rzeczywista-mierzona wartość wskazywała ok 400 a wymagana ok 200..czy to jest prawidłowa przyczyna zaślepienia aż tak duża różnica w wartościach wymaganych od mierzonych??
Pytam się dlatego że od tego czasu łapie notlauf.. i teraz nie wiem czy to może być przyczyna zaślepienia.??Ale Sztomel, twierdzi że nie..czy może z tym powietrzem mierzonym jest coś nie tak..???może przepływomierz???
Tu są moje logi z Vag-a które mam na forum diagnostyki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279691

z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

: czw lis 12, 2009 00:43
autor: antojuja
mowisz o notlaufie, w innym temacie dowiedziales sie juz dlaczego tak masz-za duzo pompuje widac po logach a przeplywke to wyczysc jak tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084

: czw lis 12, 2009 10:23
autor: bradley
szwari, a ja mam 850mg/suw i jakos nie wpada mi w notlaufa w zadnym zakresie obrotow :grin:

: czw lis 12, 2009 10:34
autor: PinkFloyd
U mnie po zaslepieniu węzyków jak pisałem wyżej było :bigok: ale po ok 2 tyg. turbina zaczeła dawać zadane cisnienie dopiero od 2100 obr :crazy: po założeniu wężyka od 1700 obr, nastepny dzien zdjąłem i zaslepiłem było ok przez tydzien i to samo, na załozonym jest zawsze dobrze. Moze pod wpływem spalin jak zawór nie ruszany i zaslepiony wezyk to uchyla sie i nie domyka :otepienie: i spaliny wala do układu ,chyba bedzie trzeba wstawic blache- jak myślicie?

: czw lis 12, 2009 10:59
autor: gesiu 25
Ja u siebie miałem to samo. Jak wężyk był zaślepiony to mi co chwile w notlaufa wpadał. Na wężyku odłączonym i nie zaślepionym chodzi bez problemu. Tak więc do wężyka podłączyłem taki malutki filterek z pistoletu lakierniczego(nowy) i tak jeżdżę już półtora roku i wszystko jest ok. Chyba tego wężyka nie za bardzo można zaślepiać. Ale jak widać jednym działa, innym nie.

: czw lis 12, 2009 11:01
autor: inside
A ja próbowałem odkręcić śruby od kolektora ale niestety żadna nie chciała się odkręcić znaczy balem się na sile to robić :goof: co mam zrobić możne ktoś podpowie ?

: czw lis 12, 2009 13:16
autor: bradley
Potrzebne sa DOBRE klucze + dluga dzwignia i popsiukac siuwaxem zeby latwiej odkrecic;P

: czw lis 12, 2009 14:46
autor: Robertuss
Nie żałować WD-40 :)

: czw lis 12, 2009 15:04
autor: PinkFloyd
Kurcze :crazy: dzisja nie zaslepiałem wezyków a wstawiłem zaslepkę taką http://www.allegro.pl/item801646018_zas ... _seat.html plsu silikon ładnie wszystko szczelne :grin: ruszam wszystko ok jak silnik zimny, ciagnie od 1200 obr, pojezdze troche przesuwa sie w góre i ciagnie od 2100 tak samo widac na logach :grrr: wywalam i robię jak jest seryjnie i wszystko ładnie słaby dół do 1500 obr ale potem od1600 obr eksplozja mocy :grin: i nie wazne czy ciepły lub zimny ładnie ciagnie co sprawdziłem na logach. Wiec o co tu chodzi :kac: Może mój nie lubi zaślepiania :panna:

: czw lis 12, 2009 15:08
autor: szwari
bradley, oooo to dużo więcej niż u mnie..
Jedną przyczyną notlaufa u mnie jest źle wyregulowana turbina lub zacinające się kierownice...chciałem się tylko zapytać czy to normalny objaw po zaślepieniu EGR że wzrasta masa powietrza i jest duża różnica między wartością mierzoną a wymaganą..czy może jeszcze coś dolega mojemu silniczkowi że mam aż taką dużą różnice??i czy ta wartość też przyczynia się do mojego notlaufa.

antojuja, dzięki za rade..( już mi kiedyś w tym pomogłeś) załatwię sobie tylko alkohol izopropylowy i sobie przeczyszczę..

Pozdrawiam :pub:

: czw lis 12, 2009 15:10
autor: PinkFloyd
szwari pisze:bradley, oooo to dużo więcej niż u mnie..
Jedną przyczyną notlaufa u mnie jest źle wyregulowana turbina lub zacinające się kierownice...chciałem się tylko zapytać czy to normalny objaw po zaślepieniu EGR że wzrasta masa powietrza i jest duża różnica między wartością mierzoną a wymaganą..czy może jeszcze coś dolega mojemu silniczkowi że mam aż taką dużą różnice??i czy ta wartość też przyczynia się do mojego notlaufa.

antojuja, dzięki za rade..( już mi kiedyś w tym pomogłeś) załatwię sobie tylko alkohol izopropylowy i sobie przeczyszczę..

Pozdrawiam :pub:
Jak dobrze zaslepiony to wartośc wzrasta do ok ponad 400 w stosunku do żądanej.