Strona 37 z 46

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: czw maja 31, 2012 23:25
autor: KamilP
zorro89 pisze:zablokowalem jak pisalem i zalozylem klucz oczkowy plaski na sróbę metrowa przedłużka i odkrecilem.. nie pomyslalem ze cos sie moze stac..;/
Zaraz zaraz, czyli zablokowałeś w ten sposób po to żeby odkręcić śrubę na wale? No jak tak to nie było zbyt mądre.. :hmm: Bo dodatkowy opór na zawory był przy odkręcaniu (i to nie mały) chyba ze źle Cię zrozumiałem.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: czw maja 31, 2012 23:26
autor: zorro89
KamilP, no niestety dobrze zrozumiales.... teraz ciekawe czy sie skrzywily..

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt cze 01, 2012 08:11
autor: piori
Zawory to jedno, ale są jeszcze szklanki (jeśli masz hydrauliczną regulację luzów zaworowych, bo nie wiem jaki to silnik) i podpory wałka rozrządu, a raczej ich szpilki, które potrafią wyjść z głowicy razem z gwintem... Ale nie straszę Cię, bo to już musiałbyś mieć na prawdę pecha. Po kręceniu kluczem (czyli brak uderzenia z rozpędu jak w wypadku zerwaniu paska na pracującym silniku) obstawiam, że będzie dobrze. Jak odpalisz to się dowiesz, ewentualnie można wcześniej zmierzyć kompresję, jak zawory się ugięły to będzie uciekać.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt cze 01, 2012 10:21
autor: arwam
zorro89, to bardzo prawdopodobne.
śrube odkręca się po zablokowaniu wału np na piątce lub za pomocą specjalnej blokady.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt cze 01, 2012 16:15
autor: ManiekFelek
Panowie pasek sie w żaden razrząd nie wkręcił poprostu spadł bo tak to odpala chodzi normalnie a jeździć nim narazie nie jeżdżę bo co chwile by ten pasek spadał :/ ogólnie to szukam tego frezu do czoła wału na wypożyczenie w okolicach rawy mazowieckiej bo musze to zrobić. a z tym silnikiem to tak to jest jak sie przed kupnem go nie odpali i sie oszczędza na tym :/ następnym razem napewno nie kupie po tańości żadnego silnika :P

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt cze 01, 2012 16:16
autor: ManiekFelek
Panowie pasek sie w żaden razrząd nie wkręcił po prostu spadł bo tak to odpala chodzi normalnie a jeździć nim narazie nie jeżdżę bo co chwile by ten pasek spadał :/ ogólnie to szukam tego frezu do czoła wału na wypożyczenie w okolicach rawy mazowieckiej bo musze to zrobić. a z tym silnikiem to tak to jest jak sie przed kupnem go nie odpali i sie oszczędza na tym :/ następnym razem napewno nie kupie po taniości żadnego silnika :P

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt cze 01, 2012 16:43
autor: zorro89
jesli sie tak stalo to jakie koszt mnie czekaja ? same zarowy do wymiany plus uszczelka pod glowe i planowanie nie ?

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: pt cze 01, 2012 22:00
autor: t0mal
I prowadnice. Zawór jakieś 20zł sztuka, prowadnica 8zł, uszczelka około 150, śruby głowicy około 60zł

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: sob cze 02, 2012 15:34
autor: zorro89
najprawdopodobniej nic sie nie stalo czekam narazie na zalatwienie freza.. ale dzis rano zalozylem spowrotem kolo male i sróbe i rozrzad jak powinien byc.. auto odpaliło na rys jak zawsze normalnie chodzi bez zadnych dziwnych odglosów czyli chyba mialem szczescie ;]

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: śr lip 11, 2012 12:05
autor: ManiekFelek
Mam pytanko posiada ktoś na wypożyczenie frez do wału najlepiej okolice Rawy Mazowieckiej.

Kolo pasowe mk II 1,6D

: ndz lip 15, 2012 19:55
autor: luki3105
Witam
Mam problem, dziś okazało się ze mam cały pasek klinowy poskręcany, spojrzałem na kola pasowe i to duze dolne ma mocne bicie.
Czy wymiana tego kola coś da czy nie?
Mam takie kolo od 1,6 benzyna myślę że będzie pasowało.
Problem ten był wcześniej lecz nigdy mi nie skrecalo paska klinowego.
Dodam że miesiąc temu miałem robiony rozrząd czy mechanik coś źle skręcił,.
Przeszukałem forum ale jest masa tematów dot. mk3 na mk 2 nic nie znalazłem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Kolo pasowe mk II 1,6D

: ndz lip 15, 2012 20:22
autor: ciachotdi
klin na wale się obrobił ?, z tego co pamiętam jest tam koło bez tłumika drgań i wszystko powinno ładnie chodzić

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz lip 15, 2012 20:40
autor: Michał_1977
luki3105 pisze:Przeszukałem forum ale jest masa tematów dot. mk3 na mk 2 nic nie znalazłem
A jak jest o MK3,to co? Zbije Cię ktoś jak w nim napiszesz?
Lepiej podpiąć się pod podobny wątek,niż smarować nowy i tym samym śmiecić,dlatego też połączyłem tematy.
Do rzeczy-gibanie koła może skończyć się kolizją tłoków z zaworami i wymianą silnika lub drogim remontem.
Trzeba zdjąć duże koło pasowe i założyć na tokarke.Na średnich obrotach okaże się czy ma bicie na tłumiku drgań,czy nie.Jak nie będzie miało bicia,to rozrząd do rozbiórki,czoło wału do zafrezowania i małe koło zębate do wymiany.Koło trzeba wziąć z górnej półki np.SWAG,bo te tanie tracą klina już przy dokręcaniu śruby.Śruba też do wymiany.

Tak się kończy gibanie koła pasowego

: ndz lip 15, 2012 21:01
autor: luki3105
Ok sorry ze zamieściłem nowy temat.
Czy w golfie 1,6 D jest tłumik drgan na kole dodam że jest to pojednyczne zwykle kolo pasowe takie jak na rysunku http://www.arwit.pl/partscatalogue/arti ... 0105%20255" onclick="window.open(this.href);return false; nie wiem czy jest tam gdzies tlumik drgan a podejdzie koło od benzyny 1.6 D celem sprawdzenia, nie mam dostępu do tokarki niestety.