Strona 36 z 114

: pn lis 02, 2009 10:37
autor: inside
Też mam zamiar się zabrać za kolektor :bigok: choć tak jak pisałem, patrzyłem w ta rurę i jest tam aż za czysto ale dalej pewnie siedzie ten syf.

Edit:
Czy blacha aluminiowa o grubości 2,5mm możne być do zaślepienia EGR'a

: pn lis 02, 2009 13:55
autor: antojuja
zobacz tu co sie zbiera za egrem http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3095

: pn lis 02, 2009 16:24
autor: Toledziak
antojuja, widziałem linka i mam pytanie do znawców tematu. Każdy czyści kolektor dolotowy i egr, a wydaje mi się, że wypadałoby też wyczyścić kanały ssące w głowicy. Jak to zrobić co by nie było później efektów ubocznych takiej operacji?? Bo tak na zdrowy rozsądek to powietrze płynie przez dolot i nagle w kanale ssący zwężenie przez syf. Tylko darujcie sobie odpowiedzi,że taki zabieg jedynie po zdjęciu głowicy :)

: pn lis 02, 2009 16:30
autor: Robertuss
Toledziak, bylo juz o tym szukaj w tym temacie :)
jakos w polowie chyba :D

: pn lis 02, 2009 16:57
autor: Toledziak
No i wróciłem do tematu :) Było napisane :) fakt. W każdym razie jak będę sie za to zabierał to chyba nie będę obracał silnikiem aż sie zawory zamkną, bo nawet nie mam kompresora i kiszeczka :( W każdym razie mam bardzo mocny odkurzacz i będę w trakcie czyszczenia głowicy odsysał kawałki syfu. Chyba dobra opcja :) A teraz inne pytanie, czy jeśli sie coś dostanie do komory, to nie ma ryzyka że będzie BUM?? Kolega od zielonej bory z mniej więcej połowy tematu wypowiedział się, że nie zamykał dolotu na poszczególnym cylindrze, tylko robił jak leci i autko przepaliło mu wsio. Jest jedno ale, on miał VP a ja mam PD. Teoretycznie, praktycznie też, jedno i drugie to diesel, wydaje mi się,że jakby co to i tak przepali,ale chcę się upewnić :) co bym potem kabzą nie musiał ruszyć za bardzo :)

: pn lis 02, 2009 17:06
autor: bradley
inside pisze:Edit:
Czy blacha aluminiowa o grubości 2,5mm możne być do zaślepienia EGR'a
Stanowczo NIE!
Aluminium 3mm wypalilo mi na autostradzie. Nierdzewka jest w sam raz, a najlepiej taka 5mm :grin:

: pn lis 02, 2009 17:14
autor: inside
bradley pisze:Aluminium 3mm wypalilo mi na autostradzie.
O kurde to nieciekawie w jaki sposób to się stało, 3mm to jest dość gruby materiał
antojuja pisze:zobacz tu co sie zbiera za egrem http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3095
W tym temacie są lepsze zdjęcia kolektorów :okej:


Witam czy mogę zaślepić EGR w 2 miejscach czy wystarczy tylko w 1 [na zdjęciu w miejscu 12 i 9] zdjęcie poglądowe:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6bb65.html

: śr lis 04, 2009 19:18
autor: bradley
Mozna w 9 mozna w 12, jednak polecalbym zaslepic przy kolektorze wydechowym czyli 14. a 9 i 12 olac.

: śr lis 04, 2009 20:19
autor: inside
bradley pisze:Mozna w 9 mozna w 12, jednak polecalbym zaslepic przy kolektorze wydechowym czyli 14. a 9 i 12 olac.
Ok mi się wydawało ze najlepiej zaślepić w miejscu 9
ale jak można tu i tu i tu :D to się zobaczy :pub: .

[ Dodano: 05 Lis 2009 15:59 ]
Tu jest dość ładnie pokazane co robi EGR tylko zastanawia mnie jedno w 1:50 min filmiku koleś grzebie jakaś łyżką w kanałach dolotowych :goof: trochę to dziwne :crazy: .

Link:

: pn lis 09, 2009 19:41
autor: kromek
czy przez zaślepienie EGR można łapać notlauf (AHU)?

: pn lis 09, 2009 20:49
autor: Sztomel
kromek pisze:czy przez zaślepienie EGR można łapać notlauf (AHU)?
nie.

: śr lis 11, 2009 17:02
autor: kromek
a gdzie szukać przyczyny?

: śr lis 11, 2009 17:19
autor: Sztomel
kromek pisze:a gdzie szukać przyczyny?
Cześć kolego, TY chyba też jesteś w posiadaniu 8L czyż nie ?
a o co chodzi z tym pytaniem o szukanie przyczyny ?

: śr lis 11, 2009 17:26
autor: waldeklubon
A może ktoś wie dlaczego po zaslepieniu wężyka idącego do egr auto bardzo kopci ?