EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Razan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 18, 2007 19:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: Razan » sob paź 31, 2009 21:58

Może nie tyle szarpie, co w porównianiu z działającym EGR to gaszenie jest mniej płynne, po przekręceniu kluczyka bardziej czuć że to diesel się gasi, wcześniej tego nie było.

A co tu podtwierdzać, spalicy śmierdzą bo mamy nieprzepalone związki azotowe itp, a to że się gorzej gasi to od tego że EGR steruje też gaszeniem :pub:



Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » sob paź 31, 2009 22:11

Razan pisze:silnik twardziej pracuje na biegu jałowym(po otworzeniu maski miałem wrażenie że mam 1.6D
Aż tak źle silnik TDI ładnie pracuje, jak mówisz ze po zaślepieniu chodzi jak 1.6D to trochę nie zaciekawię :crazy:



Razan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 18, 2007 19:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: Razan » sob paź 31, 2009 22:15

Właśnie wiem, kiedyś na jałowym pracował bardzo fajnie, ojcec ma passka 1.9 TDI AWX 131PS i mój na jałowym pracował ładniej(może ojcec już ma zaślepionego EGR? :satan: )

a teraz to pracuje twardo, ale w środku jest to nieodczuwalne.

Może z tym 1.6D przesadziłem, nie jest to klekot tylko terkot. Silnik poprostu terkocze, ale praca jest ta sama. Gołym uchem umiem odróżnić TDI 90Ps i 110 :D
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 22:16 przez Razan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » sob paź 31, 2009 22:18

mettenos, ja zaślepiłem pierwszej fazie sam wężyk i nie miałem żadnych błędów w kompie. później zaślepiłem zaślepką i też nie ma żadnych błędów więc nie wiem czy warto odłączać go Vag-iem ale to niech już inni się wypowiedzą co się na tym znają.
Nie wiem czy to przyczyna ale po odłączeniu i zaślepieniu EGR-a przy porannym odpaleniu autko buja się na obrotach,a gdy przejadę kilka metrów ( ok 200) to obroty chodzą już dobrze. Oczywiście na ciepłym silniku przy ponownym odpaleniu silniczek pracuje równo. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy EGR ma wpływ na bujanie się silnika przy porannym odpaleniu lub coś innego ma wpływ na nie równą pracę silniczka???

pozdrawiam :pub:


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » sob paź 31, 2009 22:27

Na razie się raczej wstrzymam z tym zaślepianiem poczekam na jakieś inne opinie użytkowników którzy to potwierdza ze silnik głośniej chodzi i czuć więcej spalinami.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob paź 31, 2009 22:55

Razan pisze:Może nie tyle szarpie, co w porównianiu z działającym EGR to gaszenie jest mniej płynne, po przekręceniu kluczyka bardziej czuć że to diesel się gasi, wcześniej tego nie było.

A co tu podtwierdzać, spalicy śmierdzą bo mamy nieprzepalone związki azotowe itp, a to że się gorzej gasi to od tego że EGR steruje też gaszeniem :pub:
Przeciez w 1Z nie ma klapy gaszacej. Czy bez EGR czy z, rzuca silnikiem na boki tak samo.
Wystarczy odpiac wezyk cisnieniowy i mozna bez zaslepki. Jednak i tak warto przeczyscic kolektor.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » sob paź 31, 2009 23:14

bradley / A możesz coś napisać o głośniejszej pracy silnika ?.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob paź 31, 2009 23:35

Jedyne co zauwazylem to ciut dluzej sie nagrzewa do temp roboczej. Jak traktor to chodzil kiedy zaslepke mi rozerwalo na autostradzie :helm:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Razan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 18, 2007 19:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: Razan » ndz lis 01, 2009 00:19

Jak mi sie uda, do w poniedziałek zamieszczę 2 rodzaje nagrań, z EGR i bez na jałowym, z przegazowaniem.

Powinno rozwiać wątpliwości, chociaż na żywo inaczej to brzmi niewątpliwiej.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz lis 01, 2009 00:40

1. bez egr wolniej lapie odp. temp
2. mniej pali nieznacznie
3. lepiej sie zbiera od dolu
4. dostaje czyste powietrze - zawsze



Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » ndz lis 01, 2009 08:34

antojuja pisze:1. bez egr wolniej lapie odp. temp
2. mniej pali nieznacznie
3. lepiej sie zbiera od dolu
4. dostaje czyste powietrze - zawsze
Widzę ze kolega nic nie wspomniał o głośniejszej pracy silnika :D tylko same plusy czekam jeszcze na opinie innych użytkowników.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » pn lis 02, 2009 09:03

inside pisze:Widzę ze kolega nic nie wspomniał o głośniejszej pracy silnika
mało odczuwalna różnica w głośności :)
tak czy siak plusów jest więcej niż minusów :D



Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: inside » pn lis 02, 2009 10:25

Robertuss pisze:tak czy siak plusów jest więcej niż minusów :D
Tak czy siak i tak zaślepię dziada :food: myślę ze nie będzie chodził jak 1.6D.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lis 02, 2009 10:27

jeśli nie wyczyścisz kolektora to nie odczujesz różnicy poza dłuższym (znacznie) nagrzewaniem się silnika



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 101 gości