EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
PinkFloyd a czy po odłączeniu EGR w PD (poprzez wężyk czy VAG=iem) nie będzie generował błędów albo niechcianych objawów? I jeszcze jedno pytanie w którym bloku i kanale VAG-iem odłączyć EGR?PinkFloyd pisze:Ja zrobiłem taki motyw ze zaślepiłem tylko wezyk do EGR- nie oczekiwałem efektów, ale tu zdziwienie zmiana jest w zakresie obr 1000-1800 potem jak było wcześniej czyli zmiana przypada na zakres wysterowania EGR. Autko ciagnie juz od 1200 obr a wyczuwalny przypływm momentu obrotowego przypada juz na 1400 obr a wczesniej od ok 1700- ciagnie z dołu jak autko wolnossące i to mi sie podoba Nie wiem czy to samo sugestja ale wydaje mi sie ze wolniej się nagrzewał do 90st.I mam pytanie po zdjęciu wężyka i zaślepieniu wartości przepływki są wyższe czy to nie wpływa na wzrost spalania na biegu jałowym?
błędów nie będzie , vagiem nie wyłączysz EGR , jedynie możesz trochę zmienić zakres jego działania w adaptacjachmettenos pisze:PinkFloyd a czy po odłączeniu EGR w PD (poprzez wężyk czy VAG=iem) nie będzie generował błędów albo niechcianych objawów? I jeszcze jedno pytanie w którym bloku i kanale VAG-iem odłączyć EGR?
sens jest zawsze ...mettenos pisze:a jest w ogóle sens, bo napisałeś "trochę"?
pytanie po co ? co chcesz osiągnąć ? teraz w jesień/zimę EGR się przydaje , silnik dużo szybciej łapie odpowiednią temp.
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 10:13 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam po przeczytaniu całego tematu postanowiłem przeczyścić kolektor i zaślepić EGR, wcześniej postanowiłem ściągnąć gumowa rurę idącą z kolektora do IC i zobaczyć czy jest tak jakiś syf i tu zdziwienie jest tam czysto, czy to coś znaczy np.czy dalej w kolektorze nie ma syfu itp.? daje zdjęcie podglądowe (zdjęcie użytkownika broda192):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/104 ... 82d53.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/104 ... 82d53.html
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Sprawdzic nie zaszkodzi. U mnie w kolektorze bylo czysto z gory, ale juz dalej nie. Chociaz i tak nie bylo az tak wielkiej tragedii jak u niektorych, ze syf ma 2mm grubosci i wiecej.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Patrząc na niektóre zdjęcia z tematu to wygląda jak by jakieś piece czyścili , a nie kolektory jeszcze jedno pytanie czy można zaślepić ten przewód co idzie do tej gruszki przy kolektorze zamiast pakować zaślepki w ta rurę od EGR czy będzie to spełniało taka sama funkcje jak ta zaślepka ?.bradley pisze:Chociaz i tak nie bylo az tak wielkiej tragedii jak u niektorych
Ja właśnie dziś zaślepiłem EGR, zdjąłem wężyk, ale nie przy zaworze lecz przy sterowniku. Do wężyka wkręciłem śrubkę i dodatkowo zaożyłem opaskę. Początkowo nie zaślepiałem sterownika, lecz później zobaczyłem że otwór zasysa powietrze, ukroiłem kawałem wężyka i zaślepiłem podobnie ten otwór.
WRAŻENIA:
+najważniejsze: auto przestało szarpać przy wyprzedzaniu na 4-rce około 90-130kmh i na piątce powyżej 110km/h. Nigdy nie myślałem że to ERG, zawsze myślałem że coś z Turbo nie tak, wkońcu ma już 360tyś. Teraz wyprzedzanie jest płynniutkie, wiem na czym stoje podczas manewru
+silnik lepiej ciągnie od niskich obrotów
+turbinka zaczęła bardziej gwizdać
+silnik lepiej ciągnie powyżej 3 tyś obr
+po odpaleniu z tyłu zasłona dymna , po prześmiganiu golfa już ani grama dymu.
-spaliny tak śmierdzą, że jak testowałem silnik na postoju z garażu po 5 minutach musiałem wyjść, bo myślałem że się uduszę(mam też wywalony katalizator)
-silnik twardziej pracuje na biegu jałowym(po otworzeniu maski miałem wrażenie że mam 1.6D
-dłuższe grzanie silnika(około 5 km)
-silnik gorzej się gasi. Tzn z diałającym EGR gasił się płynnie, a teraz nim szarpie, ale to do przebolenia
Ogólnie to jestem zadowolony, głównie lepszym ciągiem i gwizdaniem turbawki,
W zamian zaczynam sergegować śmieci, bo faktycznie takich śmierdzących spalin to jeszcze w życiu nie wąchałem
WRAŻENIA:
+najważniejsze: auto przestało szarpać przy wyprzedzaniu na 4-rce około 90-130kmh i na piątce powyżej 110km/h. Nigdy nie myślałem że to ERG, zawsze myślałem że coś z Turbo nie tak, wkońcu ma już 360tyś. Teraz wyprzedzanie jest płynniutkie, wiem na czym stoje podczas manewru
+silnik lepiej ciągnie od niskich obrotów
+turbinka zaczęła bardziej gwizdać
+silnik lepiej ciągnie powyżej 3 tyś obr
+po odpaleniu z tyłu zasłona dymna , po prześmiganiu golfa już ani grama dymu.
-spaliny tak śmierdzą, że jak testowałem silnik na postoju z garażu po 5 minutach musiałem wyjść, bo myślałem że się uduszę(mam też wywalony katalizator)
-silnik twardziej pracuje na biegu jałowym(po otworzeniu maski miałem wrażenie że mam 1.6D
-dłuższe grzanie silnika(około 5 km)
-silnik gorzej się gasi. Tzn z diałającym EGR gasił się płynnie, a teraz nim szarpie, ale to do przebolenia
Ogólnie to jestem zadowolony, głównie lepszym ciągiem i gwizdaniem turbawki,
W zamian zaczynam sergegować śmieci, bo faktycznie takich śmierdzących spalin to jeszcze w życiu nie wąchałem
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 21:24 przez Razan, łącznie zmieniany 4 razy.
Czy możne to potwierdzić więcej użytkowników którzy robili ten zabieg ?Razan pisze:-spaliny tak śmierdzą, że jak testowałem silnik na postoju z garażu po 5 minutach musiałem wyjść, bo myślałem że się uduszę(mam też wywalony katalizator)
-silnik gorzej się gasi. Tzn z diałającym EGR gasił się płynnie, a teraz nim szarpie, ale to do przebolenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości