Strona 34 z 62

: pt mar 27, 2009 12:47
autor: wesol
Ja tam mysle ze te dwumasy nie sa az tak potrzebne. W vagach byly chyba dosc wczesnie montowane bo juz od gdzies 1995-96 roku ale np focusy 1.8 TDDI nie mialy ale juz nowsze na CR (TDCI) mają. Ja sie pytam po co skoro roznia sie tylko moca zaledwie 20 KM, praca dosc podobna tylko inna technologia. Ja tam bym wsadzil jednomase jakby mi padla w mojej dwumasa bez mrugniecia okiem. Kiedys ladnie chodzily dieselki bez tego badziewia. Zresztą przydaje sie jak juz to tylko na niskich obrotach bo przy wyzszych tak od 2 czy 2,5 tys obr to praktycznie niewielki jej udzial jest.

: pt mar 27, 2009 13:46
autor: PvD
Bronco pisze:Powiedz jaka jest kultura pracy silnika po wymianie na jednomas, szczególnie przy pracy na biegu jałowym.
Jaka jest kultura pracy ? Brak jakichkolwiek drgawek wg mnie silnik chodzi tak samo czyli żadnych zmian. Może dlatego że dość długo jeżdziłem z padniętym dwumasem i jak porównuje do teraz to super chodzi.

: pt mar 27, 2009 14:28
autor: MaciusieK
Tylko, co maja powiedziec Ci, ktorzy maja skrzynie 6-cio biegowa na 240mm??

Nie spotkalem sie jeszcze z 1-masem na te srednice.

Czyli rozumiem, ze tylko poszukiwania 2-masa w dobrym stanie mnie ratuje??

Wydawac ponad 2,5k zl na kompletne sprzeglo WCALE mi sie nie usmiecha :grrr:

: pt mar 27, 2009 14:49
autor: Bronco
wesol pisze:Ja tam mysle ze te dwumasy nie sa az tak potrzebne. ...
:gora: Poniżej link z fajnym filmikiem o dwumasie (trochę cierpliwości zanim się załaduje)

http://instrukcja.pl/i/kolo_zamachowe_d ... _szialania

: pt mar 27, 2009 15:34
autor: Adamm
a tutaj cos o alternatywie dla dwumasowego kola zamachowego - bez utraty komfortu

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=638

: pt mar 27, 2009 18:24
autor: Bronco
Adamm pisze:a tutaj cos o alternatywie dla dwumasowego kola zamachowego - bez utraty komfortu

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=638
:gora: Interesujący artykuł, choć wygląda na żdziebko...sponsorowany
:bajer:

: pt mar 27, 2009 18:37
autor: Adamm
sponsorowany czy nie przedstawia jakas alternatywe :)

: pt mar 27, 2009 20:09
autor: ziom_beny
Mi mecher powiedział ze wina tego moze byc to ze silnik pracuje na 3 tłoki tylko i dlatego tak drga... u mnie stwierdził dwumas, wymieniam na luk koszt: 1300 zł

: sob mar 28, 2009 02:25
autor: gpmaster
panowie, ktorzy wymieniali na jednomas.. mozecie dac namiary na rodzaj typ lub linki do strony, aukcji itp jednomasa, sprzegla na ktore wymienialiscie ?? czy sa jakies problemy z wymiana na jednomas (trzeba cos przetoczyc, dorobic, kombinowac) czy jest to wpelni kompatybilny zestaw ?? slyszalem ze podobno ktorys element ludzie daja do przetoczenia..czy to prawda??

: sob mar 28, 2009 09:12
autor: PvD
gpmaster, tu masz cały temat co potrzebne jak i gdzie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221810

: sob mar 28, 2009 18:23
autor: ziom_beny
PvD czy jak odpioles kostke od obrotomierza to drgawi ustały ?

: sob mar 28, 2009 18:57
autor: PvD
ziom_beny, nie drgawki dalej były. Nastawnik czysty, jednym słowem dużo rzeczy próbowałem aż wkońcu dwumas, i to było to.

: pn mar 30, 2009 17:43
autor: antojuja
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=egr znalazlem cos takiego, macie moze tak tez z dawka i katem wtrysku podczas drgawek? maveric25 moze sie ty cos wypowiesz probowales jezdzic z podpietym vagiem podczas drgawek???

: pn mar 30, 2009 18:30
autor: jaro001
Kontaktowałem się dzisiaj z gościem zajmującym się tuningiem gdyż chciałem zmienić mapy startowe bo mam taki problem że trzeba dłużej kręcić jak jest silnik ciepły (nie pali od razu na dotyk) i wspomniałem mu o tych naszych nieszczęsnych drgawkach, ale o tych drgawkach które ustępują po odpięciu wtyczki od czujnika prędkości, bo takie u mnie są. Jeszcze wczoraj trochę podłubałem i posprawdzałem odpinałem wtyczkę i jeździłem z odpiętą efekt-na odpiętej wtyczce drgawek 0, a zaraz po podłączeniu drgawki wracają oczywiście na luzie jak się auto toczy, zaraz po zatrzymaniu ustępują.
Gość powiedział że miał już kilka takich przypadków i że konieczna jest zmiana w programie, dokładnie mi to tłumaczył na czym to polega ale już nie pamiętam chodzi mniej więcej o to że trzeba w sterowniku przestawić jakieś ustawienie ze skrzynią i ze zmianą dawki paliwa, czy map paliwowych. W każdym razie w sobotę jestem z nim umówiony na cały zabieg czyli na zmianę mam paliwowych żeby lepiej odpalał na ciepłym i usunięcie tych drgawek, wiem że to jest jakaś korekta softu. Po całym zabiegu dam od razu znać co z tego wyszło.
Ja po prostu mam tego dosyć, a dwumas to to nie jest, jakby był to dwumas to po odpięciu wtyczki drgania by nadal były, i też bez względu na to czy auto stoi czy się toczy

Jak ktoś chce bardziej się dowiedzieć o co chodzi z tymi drgawkami można zadzwonić :
http://diesel-tuning.pl/