italiano_83 a właśnie że dowodzi. Oto specyfikacja LOTOSa 10W40 i MOTUL 10W/40
LOTOS
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,85
MOTUL
Klasa lepkości
SAE J 300
10W-40
Gęstość w temp. 15oC
0.862
Lepkość w temp. 100oC
15,0 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC
100,00 mm2/s
Wskaźnik lepkości
157
Punkt płynięcia
-30oC
Temperatura zapłonu
230oC
TBN
8,6 mg KOH/g
Temperatura płynięcia LOTOSa to do -39 C a MOTULa do -30 C.
Test zamieszczony jest więc wiarygodny i mówi wiele jak choćby to który olej szybciej dotrze do wszystkich ruchomych części silnika podczas siarczystych mrozów.
MOTUL ma większy wskaźnik TBN czyli będzie lepiej mył , oczyszczał silnik. Pytanie tylko czy w przypadku starego silnika z dużym przebiegiem to lepiej czy gorzej?
To co napisałem o MOBIL, CASTROL ,SHELL , ELF , MOTUL że to shit to nie moja opinia a wynik testu na wałkach rozrządu który zamieściłem wcześniej. Link że nie działa dziwne jeszcze tydzień temu działał zresztą umieszczałem go na forum passata po czym forumowicze komentowali wyniki tych testów.
LOTOS też ma aprobatę VW i co??W takim razie w czym jest gorszy?? Mniemam że dla kolegi w samej nazwie i kraju pochodzenia tkwi problem. Wiecznie się pisze że to shit ( nigdzie nie ma dowodów) tymczasem samo VW w swoim biuletynie na temat olei o normach 502.00 i 505.00 rekomenduje między innymi LOTOSa. Tymczasem tutaj wiecznie się czyta OJ , AJ nie lej LOTOSA to shit lej MOTULA który w niczym nie jest lepszy tylko jest zachodni i chyba co niektórym osobom poprawia to samopoczucie po prostu.
Kolejną ciekawostką jest to że na polskim rynku najlepiej sprzedaje się MOBIL a na drugim miejscu jest właśniej LOTOS , trzecie miejsce dla CASTROLA. Era poloneza i 126p już przeminęła więc do czego ci ludzie leją tego LOTOSa? Chyba to wszystkich aut jak inne " bardziej renomowane" oleje.
No tak kolega pisze też całkiem obiektywnie uff
. Czyli co LOTOS to shit bo jest polski nie no super argument. A MOBIL to gdzie jest rozlewany?? W dodatku argument typu CENA jest jeszcze bardziej rozbrajający bo MOBILA można kupić w nieomal tej samej cenie co LOTOSa. A MOTUL jest drogi bo sprowadzany przecież transport ta cała logistyka też kosztuje. Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS. W końcu zanim ten olej trafi do nas przechodzi przez wielu pośredników którzy muszą zarobić na nim. Co tu dużo mówić na pewno właśnie fakt że taki LOTOS jest u nas produkowany zmniejsza ryzyko oszustwa bo trafia prosto z produkcji do sklepów i nie jest konfekcjonowany przez firmy 3 cie jak np MOBIL czy inne oleje.
Tymczasem grupa ORLEN rozlewa tego MOBILA ciekawi mnie czy to nie to samo co ORLEN po prostu. Nie dawno zasłyszałem od kolegi który pracuje w Rafinerii Trzebinia że oni tam mają dział na którym rozlewają MOBILA do butelek. Muszę dopytać co tam wlewają. A warto dodać również że grupa LOTOS wytwarza oleje dla SHELLa.
I powtórzę jeszcze raz kolego , ja wcale nie twierdzę że MOBIL i reszta to shit tylko opieram się na teście wałków rozrządu z którego wynika że te oleje to shit. Najlepiej wypadł tam olej PENRITE, ROYAL PURPLE i VALVOLINE.
Aby nie wyjść na nieobiektywną osobę powiem że jeżdżę na MOTUL 6100 SYNERGIE 10W/40 i jestem zadowolony co nie oznacza że są inne oleje może tańsze i nie gorsze od niego. Parametry LOTOSa i MOTULa są bardzo , bardzo zbliżone i oba spełniają normę VW 505.00 więc co pewien czas włącza mi się w głowie za co ja przepłacam a to z kolei skłania mnie do szukania odpowiedzi na to pytanie.
Mój roczny przebieg kolego to 26 tyś km a całkowity mojego obecnego GOLFA zbliża się do pół miliona i zaznaczam silnika nie robiono.
Apropo SUBARU no widzisz kolego jeździło w barwach MOTULa ale już nie jeździ bo teraz jeździ w barwach LOTOSa i czego to dowodzi? Że MOTUL lepszy a LOTOS gorszy? A może odwrotnie? A może że jeden i drugi jest dobry tylko MOTUL jest zwyczajnie drogi.
Ponadto MOTUL zasłynął z olei wyczynowych ale chyba kolega nie wlewa olei wyczynowych do swojego auta? A olej do zwykłego auta od MOTULa jest pewnie tak samo zwykły jak LOTOS czy inny mniej renomowany producent. Podobnie jak seria S od MOBILA która nie ma za wiele wspólnego z seria 1.