Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
Witam serdeczne po raz pierwszy 3 dni ciesze sie już Golfem V 2007, 1,9 tdi 105 KM pytanie mam proste jaki olej najlepszy oraz ile go tam wchodzi?
Na korku wlewu oleju jest napisane Castrol czy tym mam sie kierować autko było serwisowane więc taki chyba lali olej. Oczekuje żetelnych porad .POZDRAWIAM
Na korku wlewu oleju jest napisane Castrol czy tym mam sie kierować autko było serwisowane więc taki chyba lali olej. Oczekuje żetelnych porad .POZDRAWIAM
Jaki olej?
Kolego, znawca tematu to ja nie jestem, ale po przemieleniu informacji o olejach z tego i jeszcze paru(nastu) watkow to lej taki ktory spelnia twoja norme a czy to bedzie 0w40 czy 15w40 to zalezy od Ciebie. Poczytaj sobie pdf o olejach (tlumaczenie z niemieckiego forum czy jakos tak), jesli nie uda ci sie znalezc w tym watku linku to odezwij sie, podesle ci na pw.
Re: Jaki olej?
Spełniający normy VW 504.00-507.00mati303 pisze:Witam serdeczne po raz pierwszy 3 dni ciesze sie już Golfem V 2007, 1,9 tdi 105 KM pytanie mam proste jaki olej najlepszy oraz ile go tam wchodzi?
Na korku wlewu oleju jest napisane Castrol czy tym mam sie kierować autko było serwisowane więc taki chyba lali olej. Oczekuje żetelnych porad .POZDRAWIAM
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Witam ponownie w swojej książce serwisowej znalazłem specyfikacje do Golfa z filtrem cząsteczek stałych VW 507 00 a bez tego filtra VW 507, lub506 01 a nawet 505 01 LONGLIFE.
Więc pozostane przy 507 00 a jeżeli chodzi o ilość to też znalazłem 4,3L z filtrem cząsteczek stałych , a z koleij bez tego filtra 3,8L.pozdrawiam
Więc pozostane przy 507 00 a jeżeli chodzi o ilość to też znalazłem 4,3L z filtrem cząsteczek stałych , a z koleij bez tego filtra 3,8L.pozdrawiam
Jaki olej?
"..a nawet 505 01 LONGLIFE."
"Więc pozostane przy 507 00 a jeżeli chodzi o ilość to też znalazłem 4,3L z filtrem cząsteczek stałych , a z koleij bez tego filtra 3,8L."
Jaki wpływ na ilość oleju w silniku ma filtr PDF ??
"Więc pozostane przy 507 00 a jeżeli chodzi o ilość to też znalazłem 4,3L z filtrem cząsteczek stałych , a z koleij bez tego filtra 3,8L."
Jaki wpływ na ilość oleju w silniku ma filtr PDF ??
Re: Jaki olej?
LOTOSA można lać spokojnie. Bzdurą jest twierdzenie że to zły olej skoro spełnia te same normy jakościowe co MOBIL czy ELF.
Sam VW ma na swojej liście dla norm 502.00 i 505.00 wśród olei polecanych LOTOS.
Ludzie mają wciąż uprzedzenia bo to polska marka a tymczasem w teście przy -20 st C LOTOS wykazał się o niebo lepszą płynnością a co za tym idzie pompowalnością od uwaga MOTULa którego sam stosuje w swoim MK III 1Z ale właśnie noszę się z zamiarem zamiany. Co tu jeszcze można dodać MOBIL to najczęściej podrabiany olej a jedyne dobre MOBILe to seria 1 czyli full syntetyk reszta to HC. CASTROL i ELF to wszystko HC , CASTROL ma jeden olej na bazie PAO ESTER.
Testy na wałkach rozrządu wykazały że najlpesze oleje ma PENRITE ( niedostępny w polsce) , VALVOLINE (dostępny w polsce) AMSOIL dostępny na forum COROLLI, ROYAL PURPLE dostępny w jednej tylko firmie w Polsce reszta olei MOBIL ,CASTROL,SHELL ,MOTUL , ELF to przysłowiowy shit, marketing i tyle.
Niestety ROYAL PURPLE to potwornie drogi olej ale jak ktoś chce to proszę: http://www.innochem.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj prosty ale skuteczny test olei w warunkach zimowych, MOTUL wypada słabo: " onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj test na wałkach rozrządu: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pd" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj dokument VW o polecanych przez nich olejach do norm 502.00 i 505.00 , LOTOS jest na liście więc pisanie że to shit jest trochę zacofane i stereotypowe. Warto dodać że LOTOS ma teraz rekomendację SUBARU a SUBARU wiemy że produkuje wysilone silniki.
Linki przeniosłem z forum passata na którym sam umieszczałem. Życzę miłej lektury.
Sam VW ma na swojej liście dla norm 502.00 i 505.00 wśród olei polecanych LOTOS.
Ludzie mają wciąż uprzedzenia bo to polska marka a tymczasem w teście przy -20 st C LOTOS wykazał się o niebo lepszą płynnością a co za tym idzie pompowalnością od uwaga MOTULa którego sam stosuje w swoim MK III 1Z ale właśnie noszę się z zamiarem zamiany. Co tu jeszcze można dodać MOBIL to najczęściej podrabiany olej a jedyne dobre MOBILe to seria 1 czyli full syntetyk reszta to HC. CASTROL i ELF to wszystko HC , CASTROL ma jeden olej na bazie PAO ESTER.
Testy na wałkach rozrządu wykazały że najlpesze oleje ma PENRITE ( niedostępny w polsce) , VALVOLINE (dostępny w polsce) AMSOIL dostępny na forum COROLLI, ROYAL PURPLE dostępny w jednej tylko firmie w Polsce reszta olei MOBIL ,CASTROL,SHELL ,MOTUL , ELF to przysłowiowy shit, marketing i tyle.
Niestety ROYAL PURPLE to potwornie drogi olej ale jak ktoś chce to proszę: http://www.innochem.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj prosty ale skuteczny test olei w warunkach zimowych, MOTUL wypada słabo: " onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj test na wałkach rozrządu: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pd" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj dokument VW o polecanych przez nich olejach do norm 502.00 i 505.00 , LOTOS jest na liście więc pisanie że to shit jest trochę zacofane i stereotypowe. Warto dodać że LOTOS ma teraz rekomendację SUBARU a SUBARU wiemy że produkuje wysilone silniki.
Linki przeniosłem z forum passata na którym sam umieszczałem. Życzę miłej lektury.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Przeprowadzony w warunkach domowych- delikatnie mówiąc niczego on nie dowodziriggs pisze:Tutaj prosty ale skuteczny test olei w warunkach zimowych, MOTUL wypada słabo: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jasne "wszystkie" A namacalnych dowodów na to brak, ale po co skoro to "oczywista oczywistość"riggs pisze: a jedyne dobre MOBILe to seria 1 czyli full syntetyk reszta to HC. CASTROL i ELF to wszystko HC , CASTROL ma jeden olej na bazie PAO ESTER.
A następnie .....riggs pisze:Ludzie mają wciąż uprzedzenia
I kto tu mówi o "uprzedzeniach" Nie ma jak to zaprzeczyć samemu sobie w jednym pościeriggs pisze:COROLLI, ROYAL PURPLE dostępny w jednej tylko firmie w Polsce reszta olei MOBIL ,CASTROL,SHELL ,MOTUL , ELF to przysłowiowy shit, marketing i tyle.
Link jest uszkodzonyriggs pisze:Tutaj test na wałkach rozrządu: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pd" onclick="window.open(this.href);return false;
A cała reszta którą tu opisywałeś ma aprobatę VW - tak aprobatę bo to samo VW sprawdzało, bynajmniej nie w garażu czy dane olej spełnia wymagania jakie stawiają silniki produkowane przez VWriggs pisze:Warto dodać że LOTOS ma teraz rekomendację SUBARU a SUBARU wiemy że produkuje wysilone silniki.
A skoro wspomniałeś i SUBARU to swojego czasu na autach fabrycznych WRC tego producenta startujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata widniało logo MOTUL ... hmmm i jak to jest zły produkt by firmowali, jak by nie patrzeć w autach "sportowych" tak bardzo jak jest to możliwe
Nie ma jak to zalewać "super olej" do silnika który 3/4 a w najlepszym razie 1/2 swojego żywota ma za sobą w kraju gdzie autostrad jest tyle co uczciwych polityków Ja bym radził pochwalić się wszystkim orędownikom "super oliw" swoim rocznym jak i całkowitym przebiegiem auta na danym oleju, wszyscy będziemy mogli podziwiać te mega dystanse i warunki z jakimi przychodzi mierzyć się olejowi.
Re: Jaki olej?
Tańszy od Lotosa...riggs pisze: Niestety ROYAL PURPLE to potwornie drogi olej ale jak ktoś chce to proszę: http://www.innochem.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Royal-Pu ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
(mówiąc po polsku 21,50zł za "prawie" litr)
a że żyjemy w kraju gdzie za wszystko płaci się absurdalnie niedorzeczne ceny no to mamy...
Zrzucić się we trzech i wyjdzie z przesyłką po jakieś 28zł za "prawie" litr. Do 3 TDI 1.9 akurat
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: wt lip 27, 2010 19:14
- Lokalizacja: Chrzanów, Jędrzejów
- Kontakt:
Jaki olej?
co ile powinienem wymieniac olej w 1.9TD AAZ chyba
producent podaje chyba co 7500tys czy tego sie trzymac czy co 10 badz co 15??
producent podaje chyba co 7500tys czy tego sie trzymac czy co 10 badz co 15??
Jaki olej?
Piasek - Moto Profil nie jest z łodzi tak jak kilka stron wcześniej napisałeś i nawet nie mają fili. "Jesteśmy" teraz z Chorzowa a wcześniej z Katowic. Jeśli ktos sprzedaje nasze oleje w łodzi to musi to być nasz klient. Pozdrawiam
był golf mk1
był golf mk3
jest golf mk5
był golf mk3
jest golf mk5
Jaki olej?
Może i tak... a kto tam za Wami zdąży ;);)
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
italiano_83 a właśnie że dowodzi. Oto specyfikacja LOTOSa 10W40 i MOTUL 10W/40
LOTOS
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,85
MOTUL
Klasa lepkości
SAE J 300
10W-40
Gęstość w temp. 15oC
0.862
Lepkość w temp. 100oC
15,0 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC
100,00 mm2/s
Wskaźnik lepkości
157
Punkt płynięcia
-30oC
Temperatura zapłonu
230oC
TBN
8,6 mg KOH/g
Temperatura płynięcia LOTOSa to do -39 C a MOTULa do -30 C.
Test zamieszczony jest więc wiarygodny i mówi wiele jak choćby to który olej szybciej dotrze do wszystkich ruchomych części silnika podczas siarczystych mrozów.
MOTUL ma większy wskaźnik TBN czyli będzie lepiej mył , oczyszczał silnik. Pytanie tylko czy w przypadku starego silnika z dużym przebiegiem to lepiej czy gorzej?
To co napisałem o MOBIL, CASTROL ,SHELL , ELF , MOTUL że to shit to nie moja opinia a wynik testu na wałkach rozrządu który zamieściłem wcześniej. Link że nie działa dziwne jeszcze tydzień temu działał zresztą umieszczałem go na forum passata po czym forumowicze komentowali wyniki tych testów.
LOTOS też ma aprobatę VW i co??W takim razie w czym jest gorszy?? Mniemam że dla kolegi w samej nazwie i kraju pochodzenia tkwi problem. Wiecznie się pisze że to shit ( nigdzie nie ma dowodów) tymczasem samo VW w swoim biuletynie na temat olei o normach 502.00 i 505.00 rekomenduje między innymi LOTOSa. Tymczasem tutaj wiecznie się czyta OJ , AJ nie lej LOTOSA to shit lej MOTULA który w niczym nie jest lepszy tylko jest zachodni i chyba co niektórym osobom poprawia to samopoczucie po prostu.
Kolejną ciekawostką jest to że na polskim rynku najlepiej sprzedaje się MOBIL a na drugim miejscu jest właśniej LOTOS , trzecie miejsce dla CASTROLA. Era poloneza i 126p już przeminęła więc do czego ci ludzie leją tego LOTOSa? Chyba to wszystkich aut jak inne " bardziej renomowane" oleje.
No tak kolega pisze też całkiem obiektywnie uff . Czyli co LOTOS to shit bo jest polski nie no super argument. A MOBIL to gdzie jest rozlewany?? W dodatku argument typu CENA jest jeszcze bardziej rozbrajający bo MOBILA można kupić w nieomal tej samej cenie co LOTOSa. A MOTUL jest drogi bo sprowadzany przecież transport ta cała logistyka też kosztuje. Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS. W końcu zanim ten olej trafi do nas przechodzi przez wielu pośredników którzy muszą zarobić na nim. Co tu dużo mówić na pewno właśnie fakt że taki LOTOS jest u nas produkowany zmniejsza ryzyko oszustwa bo trafia prosto z produkcji do sklepów i nie jest konfekcjonowany przez firmy 3 cie jak np MOBIL czy inne oleje.
Tymczasem grupa ORLEN rozlewa tego MOBILA ciekawi mnie czy to nie to samo co ORLEN po prostu. Nie dawno zasłyszałem od kolegi który pracuje w Rafinerii Trzebinia że oni tam mają dział na którym rozlewają MOBILA do butelek. Muszę dopytać co tam wlewają. A warto dodać również że grupa LOTOS wytwarza oleje dla SHELLa.
I powtórzę jeszcze raz kolego , ja wcale nie twierdzę że MOBIL i reszta to shit tylko opieram się na teście wałków rozrządu z którego wynika że te oleje to shit. Najlepiej wypadł tam olej PENRITE, ROYAL PURPLE i VALVOLINE.
Aby nie wyjść na nieobiektywną osobę powiem że jeżdżę na MOTUL 6100 SYNERGIE 10W/40 i jestem zadowolony co nie oznacza że są inne oleje może tańsze i nie gorsze od niego. Parametry LOTOSa i MOTULa są bardzo , bardzo zbliżone i oba spełniają normę VW 505.00 więc co pewien czas włącza mi się w głowie za co ja przepłacam a to z kolei skłania mnie do szukania odpowiedzi na to pytanie.
Mój roczny przebieg kolego to 26 tyś km a całkowity mojego obecnego GOLFA zbliża się do pół miliona i zaznaczam silnika nie robiono.
Apropo SUBARU no widzisz kolego jeździło w barwach MOTULa ale już nie jeździ bo teraz jeździ w barwach LOTOSa i czego to dowodzi? Że MOTUL lepszy a LOTOS gorszy? A może odwrotnie? A może że jeden i drugi jest dobry tylko MOTUL jest zwyczajnie drogi.
Ponadto MOTUL zasłynął z olei wyczynowych ale chyba kolega nie wlewa olei wyczynowych do swojego auta? A olej do zwykłego auta od MOTULa jest pewnie tak samo zwykły jak LOTOS czy inny mniej renomowany producent. Podobnie jak seria S od MOBILA która nie ma za wiele wspólnego z seria 1.
LOTOS
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,85
MOTUL
Klasa lepkości
SAE J 300
10W-40
Gęstość w temp. 15oC
0.862
Lepkość w temp. 100oC
15,0 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC
100,00 mm2/s
Wskaźnik lepkości
157
Punkt płynięcia
-30oC
Temperatura zapłonu
230oC
TBN
8,6 mg KOH/g
Temperatura płynięcia LOTOSa to do -39 C a MOTULa do -30 C.
Test zamieszczony jest więc wiarygodny i mówi wiele jak choćby to który olej szybciej dotrze do wszystkich ruchomych części silnika podczas siarczystych mrozów.
MOTUL ma większy wskaźnik TBN czyli będzie lepiej mył , oczyszczał silnik. Pytanie tylko czy w przypadku starego silnika z dużym przebiegiem to lepiej czy gorzej?
To co napisałem o MOBIL, CASTROL ,SHELL , ELF , MOTUL że to shit to nie moja opinia a wynik testu na wałkach rozrządu który zamieściłem wcześniej. Link że nie działa dziwne jeszcze tydzień temu działał zresztą umieszczałem go na forum passata po czym forumowicze komentowali wyniki tych testów.
LOTOS też ma aprobatę VW i co??W takim razie w czym jest gorszy?? Mniemam że dla kolegi w samej nazwie i kraju pochodzenia tkwi problem. Wiecznie się pisze że to shit ( nigdzie nie ma dowodów) tymczasem samo VW w swoim biuletynie na temat olei o normach 502.00 i 505.00 rekomenduje między innymi LOTOSa. Tymczasem tutaj wiecznie się czyta OJ , AJ nie lej LOTOSA to shit lej MOTULA który w niczym nie jest lepszy tylko jest zachodni i chyba co niektórym osobom poprawia to samopoczucie po prostu.
Kolejną ciekawostką jest to że na polskim rynku najlepiej sprzedaje się MOBIL a na drugim miejscu jest właśniej LOTOS , trzecie miejsce dla CASTROLA. Era poloneza i 126p już przeminęła więc do czego ci ludzie leją tego LOTOSa? Chyba to wszystkich aut jak inne " bardziej renomowane" oleje.
No tak kolega pisze też całkiem obiektywnie uff . Czyli co LOTOS to shit bo jest polski nie no super argument. A MOBIL to gdzie jest rozlewany?? W dodatku argument typu CENA jest jeszcze bardziej rozbrajający bo MOBILA można kupić w nieomal tej samej cenie co LOTOSa. A MOTUL jest drogi bo sprowadzany przecież transport ta cała logistyka też kosztuje. Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS. W końcu zanim ten olej trafi do nas przechodzi przez wielu pośredników którzy muszą zarobić na nim. Co tu dużo mówić na pewno właśnie fakt że taki LOTOS jest u nas produkowany zmniejsza ryzyko oszustwa bo trafia prosto z produkcji do sklepów i nie jest konfekcjonowany przez firmy 3 cie jak np MOBIL czy inne oleje.
Tymczasem grupa ORLEN rozlewa tego MOBILA ciekawi mnie czy to nie to samo co ORLEN po prostu. Nie dawno zasłyszałem od kolegi który pracuje w Rafinerii Trzebinia że oni tam mają dział na którym rozlewają MOBILA do butelek. Muszę dopytać co tam wlewają. A warto dodać również że grupa LOTOS wytwarza oleje dla SHELLa.
I powtórzę jeszcze raz kolego , ja wcale nie twierdzę że MOBIL i reszta to shit tylko opieram się na teście wałków rozrządu z którego wynika że te oleje to shit. Najlepiej wypadł tam olej PENRITE, ROYAL PURPLE i VALVOLINE.
Aby nie wyjść na nieobiektywną osobę powiem że jeżdżę na MOTUL 6100 SYNERGIE 10W/40 i jestem zadowolony co nie oznacza że są inne oleje może tańsze i nie gorsze od niego. Parametry LOTOSa i MOTULa są bardzo , bardzo zbliżone i oba spełniają normę VW 505.00 więc co pewien czas włącza mi się w głowie za co ja przepłacam a to z kolei skłania mnie do szukania odpowiedzi na to pytanie.
Mój roczny przebieg kolego to 26 tyś km a całkowity mojego obecnego GOLFA zbliża się do pół miliona i zaznaczam silnika nie robiono.
Apropo SUBARU no widzisz kolego jeździło w barwach MOTULa ale już nie jeździ bo teraz jeździ w barwach LOTOSa i czego to dowodzi? Że MOTUL lepszy a LOTOS gorszy? A może odwrotnie? A może że jeden i drugi jest dobry tylko MOTUL jest zwyczajnie drogi.
Ponadto MOTUL zasłynął z olei wyczynowych ale chyba kolega nie wlewa olei wyczynowych do swojego auta? A olej do zwykłego auta od MOTULa jest pewnie tak samo zwykły jak LOTOS czy inny mniej renomowany producent. Podobnie jak seria S od MOBILA która nie ma za wiele wspólnego z seria 1.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Fakt, później zamarznie, choć w naszych warunkach te temperatury to raczej rzadkośćriggs pisze:Temperatura płynięcia LOTOSa to do -39 C a MOTULa do -30 C.
Ale jak wynika z opisu specyfikacji pozostałe parametry olejów są niemal identyczne
Te testy są dość widowiskowe, ale pamiętaj, że są one sponsorowane inaczej ktoś płaci aby jego olej wypadł na tym teście najlepiej.riggs pisze:I powtórzę jeszcze raz kolego , ja wcale nie twierdzę że MOBIL i reszta to shit tylko opieram się na teście wałków rozrządu z którego wynika że te oleje to shit. Najlepiej wypadł tam olej PENRITE, ROYAL PURPLE i VALVOLINE.
Dowodzi to aprobaty SUBARU i niczego więcejriggs pisze:Apropo SUBARU no widzisz kolego jeździło w barwach MOTULa ale już nie jeździ bo teraz jeździ w barwach LOTOSa i czego to dowodzi? Że MOTUL lepszy a LOTOS gorszy? A może odwrotnie? A może że jeden i drugi jest dobry tylko MOTUL jest zwyczajnie drogi.
Ja nic nie mam do lotosa,mobila, castrola czy motula, żadnego z tych produktów nie mam zamiaru faworyzować a tym bardziej pisać, że one są niedobre,
mnie tylko denerwuje "wysławianie" jakiegoś produktu z jednoczesnym pisaniem o tym jakim to beznadziejnym produktem są inne.
Nie, choć ludzie leją motula, bo jest stosunkowo tani, jak to jest możliwe że tak dobry produkt jest w takiej cenie to nie wiem Aha, żeby nie było nie zalewam MOTULA do silnika i nie jestem jego orędownikiem/przeciwnikiemriggs pisze:Ponadto MOTUL zasłynął z olei wyczynowych ale chyba kolega nie wlewa olei wyczynowych do swojego auta?
Ja też.riggs pisze:Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS.
Forumowa zasada "owczego pędu" "wszyscy" tak robią i założę się, że są nawet tacy użytkownicy forum którzy leją co innego do silnika, a polecają Motul bo "siara" na forum jak się leje co innego , a przy okazji są za mało asertywni aby wyrazić swój pogląd.riggs pisze:Tymczasem tutaj wiecznie się czyta OJ , AJ nie lej LOTOSA to shit lej MOTULA który w niczym nie jest lepszy tylko jest zachodni i chyba co niektórym osobom poprawia to samopoczucie po prostu.
Jaki olej?
Wreszcie pierwszy dowód na to że co polskie to wcale nie znaczy ze kupa warte...riggs pisze:LOTOS
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,85
MOTUL
Klasa lepkości
SAE J 300
10W-40
Gęstość w temp. 15oC
0.862
Lepkość w temp. 100oC
15,0 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC
100,00 mm2/s
Wskaźnik lepkości
157
Punkt płynięcia
-30oC
Temperatura zapłonu
230oC
TBN
8,6 mg KOH/g
I tutaj podzielam opinię że większość opinii forumowych dot. olejów to
Działy Public Relations producentów potrafią góry przenosić... (a co tu dopiero wykreować jakąś opinię)italiano_83 pisze:Forumowa zasada "owczego pędu" "wszyscy" tak robią i założę się, że są nawet tacy użytkownicy forum którzy leją co innego do silnika, a polecają Motul bo "siara" na forum jak się leje co innego , a przy okazji są za mało asertywni aby wyrazić swój pogląd.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 119 gości