EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt paź 09, 2009 09:37

dominik7 pisze:ale sluzy do tego samego
Oj nie, Twój zawór otwiera się jak ciśnienie zrobi się zbyt wysokie i upuszcza jego nadmiar odciążając turbinę, a EGR pracuje raczej na niskich obrotach i:
wikipedia pisze:Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:

* przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
* obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
* utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pt paź 09, 2009 09:54

OK, ale skutek bedzie ten sam ogólnie (polepszenie osiagow), tyle ze zasklepiajac EGR mialby lepsze przyspieszenie "od dolu".Poza tym jezlei zakrece ten zawór, i turbo mam w miare dobre to mi sie nie rozleci silnik od doladowania? Np. pojdzie uszczelka pod glowica.Moze go troche przykrecic tylko.

No tak...Wszedzie piszą.."zakręć zawór", "podkręć srubę na turbinie", ale nigdzie nie ma fotoinstrukcji do tego.Potem zabawa z wymiana uszczelki pod glowica nie jest juz przyjemna ;/.Tym bardziej jak sie potrzebuje auta na codzien.
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 10:19 przez dominik7, łącznie zmieniany 1 raz.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » sob paź 10, 2009 13:46

bradley pisze:TEz uzywalem T45 i ni chuchu. Bede jeszcze kombinowal, moze pojdzie. Jakies dojscie z migomatem by tam bylo na ewentualne ratowanie.

[ Dodano: 23 Sie 2009 15:39 ]
Udalo sie. Nabilem mlotkiem koncowke imbusowa pod klucz grzechotkowy. Oblepilem leb sruby i koncowke klejem super patex fix, przez noc zaschlo. Dolozylem grzechotke, na raczke grzechotki przedluzke z metalowej rury i mocnym energicznym szarpnieciem truu i poszlo.

Teraz mam takie pytanie.
Od puszki filtra powietrza idzie wezyk do n18, a z n18 idzie do EGR. Trzeba cos z tymi wezykami podzialac? W sensie zdjac przy puszce filtra powietrza albo zaslepic odcinek od n18 do egr, ktorego teraz w ogole nie mam?
Wstawilem blache aluminiowa 1,2mm przykrecilem srubami i jest dobrze.
Co ciekawe po jezdzie testowej (wymienialem wlasnie nieszczesny kolektor ssacy na taki z AJMa) kolektor ssacy bardziej sie nagrzal niz ta blaszka ktora zaslepilem rurke od EGR (kolanko zlotopodobne zostawilem i zaslepilem na samym koncu).
Wtyczki z n18 nie ruszalem.

[ Dodano: 23 Sie 2009 18:33 ]
Teraz u mnie wyglada tak:

[url=http://img229.imageshack.us/img229/8376/p1000717.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img406.imageshack.us/img406/7415/p1000718.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img231.imageshack.us/img231/3127/p1000719.th.jpg]Obrazek[/URL]

Z czego masz zamontowany kolektor dolotowy? Bo jakiś dziwny. Jakie masz oznaczenie silnika?



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zaślepiony EGR Prawidłowo????

Post autor: szwari » śr paź 14, 2009 10:42

Witam :pub:
Chciałem odłączyć EGR jak opisujecie wkładając zaślepkę nr 3. Natomiast mechanik
zaślepił mi tylko wężyk ciśnieniowy jak na rysunku (wężyk w żółtym polu)i powiedział że
EGR jest odłączony. Tłumaczyłem mu że raczej powinien wstawić blaszkę a
on twierdził że to nie ma żadnego znaczenia, że jeżeli wężyk jest
odłączony to nie mam ciśnienia sterującego EGR i w ten sposób jest on
odłączony. Proszę o Waszą opinie czy on to dobrze zrobił??? i czy
blaszka zaślepiająca musi być wstawiona??

Proszę Was o pomoc!!! i waszą opinie..
Z góry bardzo dziękuję

Pozdrawiam :pub:

Obrazek Obrazek


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » śr paź 14, 2009 11:33

Mechanik ma racje. Jak wężyk jest odłączony nie ma podciśnienia otwierającego zawór, czyli jest on zamknięty i spaliny nie dopływają do kolektora.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » śr paź 14, 2009 11:38

I przez komputer też go mógł odłączyć i by było dobrze...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » śr paź 14, 2009 12:39

Czyli mam rozumieć że jest wszystko oki i nie muszę wstawiać żadnej blaszki zamiast uszczelki nr 3??
Jeżeli mechanik nie odłączył go komputerem czy ja to mogę jakoś zrobić majac Vag 311,2..jeśli tok to mógłbym prosić o szczegółowy opis krok po kroku jak mam to zrobić. i czy w ogóle jest to jakiś sens bym grzebał sam przy kompie w aucie???

pozdrawiam :pub:


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr paź 14, 2009 14:34

Pewniej jest zaślepić, ponieważ z czasem EGR może nie być już 100% szczelny i spaliny mimo odłączenia wężyka mogą dostawać się do kolektora ssącego.
Ale jeśli jest szczelny to odłączenie wężyka spełni to samo zadanie co zaślepka.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr paź 14, 2009 20:01

Z czego masz zamontowany kolektor dolotowy? Bo jakiś dziwny. Jakie masz oznaczenie silnika?
Kolektor jest z AJMa z customowa flansza, a silnik 1Z.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » śr paź 14, 2009 22:21

Grześko dziięki..kupie w pierwszej kolejności uszczelkę (skoro kosztuje ok 10zł)by wykonać sobie identyczną podkładkę tylko są jeszcze zasadnicze pytania-jakiej grubości powinna być ta zaślepka by szybko się nie wypaliła..??i czy jak odkręcę dwie śrubki imbusowe to łatwo odłączy mi się ta rurka łącząca nr 2oraz czy muszę jakoś uszczelnić ta blaszkę?czy wystarczy tylko wymienić blaszkę z uszczelką i dokręcić??

pozdrawiam


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » śr paź 14, 2009 23:01

u mnie 1mm ocynk lub nierdzewka niepamietam



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » czw paź 15, 2009 09:57

Kolektor jest z AJMa z customowa flansza, a silnik 1Z.[/quote]




A turbinę masz też zmienioną i kolektor wydechowy??



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw paź 15, 2009 10:39

A turbinę masz też zmienioną i kolektor wydechowy??
Nie, nie. Seryjna. Ale jesli tak offtopem jesli swiszczenie i kwiczenie nie bedzie przyczyna dziurawego kolektora wydechowego badz zaslepki EGR a pokrzywionego wirnika turbiny to wtedy juz nie bedzie seryjna turbina ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw paź 15, 2009 20:51

Ja zrobiłem taki motyw ze zaślepiłem tylko wezyk do EGR- nie oczekiwałem efektów, ale tu zdziwienie :blush: zmiana jest w zakresie obr 1000-1800 potem jak było wcześniej czyli zmiana przypada na zakres wysterowania EGR. Autko ciagnie juz od 1200 obr a wyczuwalny przypływm momentu obrotowego przypada juz na 1400 obr a wczesniej od ok 1700- ciagnie z dołu jak autko wolnossące i to mi sie podoba :hmm: Nie wiem czy to samo sugestja ale wydaje mi sie ze wolniej się nagrzewał do 90st.I mam pytanie po zdjęciu wężyka i zaślepieniu wartości przepływki są wyższe czy to nie wpływa na wzrost spalania na biegu jałowym?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości