EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- MrKristopH
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Śledzę cały temat od początku. Co do notlauf'a kolegi dark972 to na zdjęciu widać, że grucha w pozycji spoczynkowej jest wciśnięta, co nie jest jej naturalną pozycją. Sprężyna w gruszce powinna wypchnąć sztangę. Z tego co piszesz to notlauf masz nieregularny, co wg mnie wskazuje na uszkodzoną sprężynę w gruszce, a co za tym idzie kierowniczki na bank zaspawane.
Tryb awaryjny wskakuje jeżeli przeładowanie trwa dłużej niż 6s. Wówczas zdejmowane jest podciśnienie z gruchy i sprężyna mimo zapieczonych kierownic powinna wypchnąć sztangę. Jeżeli to nie nastąpi turbo będzie dalej ładować na full, zdążysz wtedy zapiąć wyższy bieg(4) i dalej będzie ciągnął, dopóki nie minie kolejne 6s. Na czwórce na bank złapie notlauf, chyba że np. po 5,5s odpuścisz gaz i znowu depniesz, wtedy kolejne 6s. Dobry sposób na zabicie dmuchawki.
Przerabiałem to u siebie, grucha nie mogła wysterować kierowniczek w stany pośrednie, zawsze low albo high. Czyszczenie turbo pomogło gdyż gruszka była cacy.
Nie pamiętam czy podawałeś przebieg, ale oprócz czyszczenia warto zastanowić się nad pełną regeneracją. Jeśli sporo podmuchała na 2,5bar, to nawet jeśli teraz nic wirnikowi nie jest, to i tak rychłą śmierć jej wróżę.
Tryb awaryjny wskakuje jeżeli przeładowanie trwa dłużej niż 6s. Wówczas zdejmowane jest podciśnienie z gruchy i sprężyna mimo zapieczonych kierownic powinna wypchnąć sztangę. Jeżeli to nie nastąpi turbo będzie dalej ładować na full, zdążysz wtedy zapiąć wyższy bieg(4) i dalej będzie ciągnął, dopóki nie minie kolejne 6s. Na czwórce na bank złapie notlauf, chyba że np. po 5,5s odpuścisz gaz i znowu depniesz, wtedy kolejne 6s. Dobry sposób na zabicie dmuchawki.
Przerabiałem to u siebie, grucha nie mogła wysterować kierowniczek w stany pośrednie, zawsze low albo high. Czyszczenie turbo pomogło gdyż gruszka była cacy.
Nie pamiętam czy podawałeś przebieg, ale oprócz czyszczenia warto zastanowić się nad pełną regeneracją. Jeśli sporo podmuchała na 2,5bar, to nawet jeśli teraz nic wirnikowi nie jest, to i tak rychłą śmierć jej wróżę.
- MrKristopH
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Teoretycznie po 100 000km turbinka wymaga dokładniejszego przyjrzenia się jej. Jednakże nikt tego nie robi póki wszystko jest OK. Twoja przeładowuje, więc zastanów się. Szkoda by było, gdyby po czyszczeniu kierownic po kilku km znowu do wyjęcia. Pół biedy jeżeli tylko zaczęłaby hałasować, a jeśli ukręci się wirnik i zassie olej do cylindrów. Lipa.
Jeszcze mała prośba. Piszcie poprawnie. KM to nie to samo co km. Przedrostek kilo ma skrót małe k. Wtedy naprawdę lepiej się czyta. A zlepek słów, każde pisane mała literą, zero kropek i przecinków to porażka. Dysleksja?
Jeszcze mała prośba. Piszcie poprawnie. KM to nie to samo co km. Przedrostek kilo ma skrót małe k. Wtedy naprawdę lepiej się czyta. A zlepek słów, każde pisane mała literą, zero kropek i przecinków to porażka. Dysleksja?
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Panowie więc co do zaślepiania EGRa to zapytam o takiego fanta. Wszystko wskazuje na to,że mi się poci egr i rozważam jego zaślepienie. Pierwsze pytanie nasuwa się takie: czy nie musze w silniku ATD odcinać EGRa VAGiem?? Po drugie skoro się poci to czy nie warto wywalić go całkowicie i wstawić flansze? Po trzecie czy ktoś kto ma ATD lub AXR robił takie fikołki już i jakie odczuwa efekty lub z czym miał ewentualny problem??
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz mar 22, 2009 17:35
- Lokalizacja: ESK, Łódź
- Kontakt:
- MrKristopH
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Zaślepienie EGR nie poprawi osiągów!!! Jeśli marnie ciągnie to trzeba zajrzeć do kolektora ssącego (jeśli silnik ma EGR), sprawdzić przepływkę, obadać katalizator(filtr cząstek stałych). Zawór EGR można usunąć, jednak trzeba zamiast niego coś wstawić. Sprawę trochę komplikuje klapa gasząca, która jest przed EGR. Swój EGR dokładnie wyczyściłem, membranę miał całą więc został. Żadnych skutków ubocznych po zaślepieniu EGR nie ma. Wręcz przeciwnie, w dolocie żaden szlam nie osiada. Po kilku tysiącach km kolektor ssący lśni.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
No dobrze koledzy.A co by było jakbym sobie zatkał zawór upustowy na stale?
Nie chodzi mi o to, zeby podniesc moc silnika, ale wskrzesic turbo - nie ma nic mocy i zostawia chmure dymu gdzies od 4000 obr (mam Passata z JR, z bebechami od SB, ktory był wczesniej)-Golf dymil dopiero od 5000 obr.
Nie chodzi mi o to, zeby podniesc moc silnika, ale wskrzesic turbo - nie ma nic mocy i zostawia chmure dymu gdzies od 4000 obr (mam Passata z JR, z bebechami od SB, ktory był wczesniej)-Golf dymil dopiero od 5000 obr.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
dominik7, trochę pomyliłeś pojęcia, zawór upustowy (bezpieczeństwa) to coś innego niż EGR.
Poszukaj trochę na forum http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl i zakręcaj go na amen
Poszukaj trochę na forum http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl i zakręcaj go na amen
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Zdaje sobie sprawe ze to co innego, ale sluzy do tego samego
Zebym nie mial stracha przed kazdym wyprzedzaniem.
Ej a moglibyscie mi jakas fote wrzucic?
Bo tam w tych linkach pisze ze zawor bezpieczenstwa jest w... zeliwie, a jezeli dobrze przeczytalem w ksiazce to zawor upustowy w moim Passacie jest na gietkim przewodzie idacym do turbiny.
Wiec jak to jest? Wybaczcie, ale laik ze mnie.
Zebym nie mial stracha przed kazdym wyprzedzaniem.
Ej a moglibyscie mi jakas fote wrzucic?
Bo tam w tych linkach pisze ze zawor bezpieczenstwa jest w... zeliwie, a jezeli dobrze przeczytalem w ksiazce to zawor upustowy w moim Passacie jest na gietkim przewodzie idacym do turbiny.
Wiec jak to jest? Wybaczcie, ale laik ze mnie.
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 09:38 przez dominik7, łącznie zmieniany 1 raz.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 106 gości