Strona 4 z 5

: pn kwie 23, 2007 19:03
autor: Lukas-182
z tą klawiaturą to dokładnie chyba nie trzeba zmieniać, ale ja miałem orginalną od silnika TD no i z pod mojej starej osłony ciekł olej więc wymieniłem.

co do tych wtryskiwaczy to są one na ciśnienie 155Bar, orginalne z silnika TD, bo te od zwykłego Diesla (w moim przypadku silnik JP) są na mniejsze ciśnienie.

W twoim przypadku musisz chyba poszukać wtryskiwacze od silnika 1.9TD, bo te co masz chyba będą za słabe, tak mi się wydaję.

: pn kwie 23, 2007 19:25
autor: kaczor4011
Lukas-182, czy zauwazyles jakies minusy po zamontowaniu turbo?? co ile wymieniasz mu olej i na jaki??czy trzeba jakos specjalnie dbac o taki silnik??(jesli chodzi o ekploatacje silnika turbo to wiadomo- nie butowac zimnego i poczekac przed zgaszeniem az ostygnie-trzeba jeszcze o czyms pamietac??) nie chce wyciagac z niego ogromnej mocy a raczej go troszke ozywic-jakie cisn doladowania mu ustawic(jakie bedzie w miare bezpieczne??)

zadaje tak wiele pytan poniewaz chce znac wszytkie za i przeciw i nie chce za pol roku szukac nowego silnika! z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi :pub:

: pn kwie 23, 2007 22:03
autor: Lukas-182
kaczor4011, minusów prawie nie ma, no może można by było przyczepić się do większego spalania, ale to normalne jak się zwiększa moc :).

Co do oleju, to jeszcze nie wymieniałem, ale mam zamiar wymieniać co 10tys, maks 12tys, czyli za jakieś 6tygodni wymiana :)

: pn kwie 23, 2007 22:25
autor: kaczor4011
Lukas-182, o ile zwiekszylo ci sie spalanie??jak go podkreciles to kopci mocno??

: pn kwie 23, 2007 23:32
autor: Lukas-182
około 0,5 litra w trasie (jazda z 120-130km/h), w mieście około litra więcej pali, średnio pali mi około 6l/100km.

Co do tego kopcenia, to źle do tego podszedłem, za mocno się napaliłem i trochę przeholowałem z dawką :), ale piz**e teraz ma niezłą, lecz bąka niezłego puści jak mu dam w dechę.

Pozdrawiam.

: śr kwie 25, 2007 23:37
autor: arwam
vw_vandal pisze:
arek wamej pisze:Jak pan taki mądry to niech wymieni różnice między 1Y a AAZ.
Patrzyłem po katalogach i różnica podstawowa jest taka że TD ma inne tłoki i pierścienie i one na pewno są przystosowane do większego ciśnienia jakie zapodaje turbina !! Nie mówie że sie nie da ale ile taki silnik wytrzyma, właściciel będzie musiał pilnować się !! Zróbcie takiego moda i wypowiedzcie się po 40 tyś.
Moim zdaniem jak się zakłada turbo to że to turbo będzie się używało a nie dla tego aby było !!!
Panie kochany gołe silniki 1Y z T2 i AAZ nie różnią się niczym ponieważ w T2 były przystoswane do zwiększonych obciązeń.
A różnica w tłokach to wycięcia na dysze natryskowe oleju tylko że w silnikach 1.6 wysokoprężnych.

: czw kwie 26, 2007 07:26
autor: vw_vandal
arek wamej, nie będę się z tobą kłucił ja pisze że teoretycznie się różnią, nie mam tych silnków przed oczami, a katalogi mówią że się różnią i nie tylko jakimiś tam wycięciami !! Według katalogu w 1.9 D w tłoku są inne swożnie niż 1.9 TD. Może bloki silnika są takie same ale w TD tłok musi wytrzymać sprężone ciśnienie, które zapoda turbina. I przecież rozpatrujemy 1.9D i 1.9TD z Mk3 i naprawdę bez nerwów ;)
Lukas-182, przerobił JP i śmiga ale ja bym tego nie zrobił i po prostu sprzedałbym diesla i zakupił TD

: czw kwie 26, 2007 07:53
autor: PinkFloyd
vw_vandal pisze:arek wamej, nie będę się z tobą kłucił ja pisze że teoretycznie się różnią, nie mam tych silnków przed oczami, a katalogi mówią że się różnią i nie tylko jakimiś tam wycięciami !! Według katalogu w 1.9 D w tłoku są inne swożnie niż 1.9 TD. Może bloki silnika są takie same ale w TD tłok musi wytrzymać sprężone ciśnienie, które zapoda turbina. I przecież rozpatrujemy 1.9D i 1.9TD z Mk3 i naprawdę bez nerwów ;)
Lukas-182, przerobił JP i śmiga ale ja bym tego nie zrobił i po prostu sprzedałbym diesla i zakupił TD
Racja na potwierdzenie zdjęci, poza tym w TD i TDI musza byc 2 wentylatory chłodnicy i czujnik poniewaz w tym silniku nawet w korku powinna byc temp. 90st. wentylatory na chwilke co kilka sekund sie właczaja aby utrzymac temp. 90st. , w 1Y tego nie ma - chyba ze 1Y ma klimę to takie wentylatorki ma.
Obrazek

inne jest ciśnienie otwarcia wtryskiwacza

Obrazek

[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 ]
Wydaje mi sie ze różnica w sworzniach jest zasadna. Np. w D i TD zawory sa 8-semki w TDI MK IV mimo ze jest wyzsza moc to sa 7-demki i z opinii mechaników wynika, zę w MK III nie zdażało się zeby zawory pękały, albo zdażało sie bardzo żadko , a w MK IV cię to zdaża i nie tak żadko, wiec ta róznica może mieć znaczenie przy uturbieniu silnika wolnossacego. Po coś to jednak wymiślili.

: czw kwie 26, 2007 11:25
autor: vw_vandal
PinkFloyd, :bigok:

: pn lis 17, 2008 19:04
autor: żubr
cześć
mam silnik jak w opisie, mam natryski oleju na denka tłoków :bigok:
i teraz tak
1,6 td+ic ma moc 80 KM
1,9 td ma przy większej pojemności 75 KM
chciałbym zrobić ze swojego lekko ponad 80 i teraz pytanie czym tkwi sukces mocy 1,6td :D
czyli czy mam montować pompę+wtryski+turbo od AAZ i coś trzeba przy nim pozmieniać np. boost pin, czy kupować klamoty od 1,6 td? 1,6 ma wydajniejsze turbo lub pompę? aha, będzie też intercooler

aha jeszcze jedno pytanie, powrót oleju z turbiny wchodzi do miski olejowej?

: pn lis 17, 2008 21:12
autor: zaprzal
żubr pisze:pytanie czym tkwi sukces mocy 1,6td :D
sukces tkwi w czytaniu postów!

: pn lis 17, 2008 22:00
autor: vw_vandal
żubr, pin w LDA zmień na taki z 1,6TD podkręć turbo + IC i par kucy będzie .

: pn lis 17, 2008 22:24
autor: żubr
czytam czytam, coraz więcej już wiem, sorki za powtórzenie putania a vw_vandal dziękuję za odpowiedź :)

: pn lis 17, 2008 23:31
autor: Tomallus
Na forum jest jeden z najdłuższych tematów właśnie o tym dlaczego AAZ ma tylko 75KM.